Moeilijk ontlasting kwijt kunnen. Nog ff een vraag

Dion kan sinds een paar maand moeilijk zijn ontlasting kwijt maar nu sinds 3 week gaat het helemaal moeilijk en heeft nu in 2 week tijd 2 keer goed gepoept. Hij roept heel vaak dat hij moet poepen alleen komt er dan maar een theelepeltje vol. Je ziet hem echt zijn best doen maar er komt niet meer. Ik geef hem al een tijdje rovicee laxo en kiwi’s maar dit helpt niet. Zijn ontlasting in niet dik dus daar kan het niet aan liggen. Nu ben ik gisteren bij de dokter geweest omdat hij er soms echt heel veel last van heeft. Nu heeft Dion movicol gekregen, dit is een poedertje wat het allemaal moet verbeteren. Maar de dokter zei ook dat hij er misschien teveel mee bezig is dat het daarom niet wil lukken. En ik moet wel zeggen dat nadat hij begin maart voor het eerst op het potje heeft gepoept het wel erger is geworden. Ik hoop dat het poedertje werkt.

Gewijzigd door - pranger7 op 05 Apr 2011 14:44:12

Gewijzigd door - pranger7 op 31 May 2011 21:27:31

Dat hoop ik ook voor hem, want dit is wel heel sneu. Heeft hij ook buikpijn? Sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Luka heeft ook last van obstipatie, erg vervelend.
Wij moeten hem elke dag ontbijtkoek en een beker pure appelsap geven om zijn ontlasting te bevorderen. Daarnaast mag hij geen wit brood en andere wit deegproducten zoals pizza en zo.
Mocht dit allemaal niet helpen dan mogen we hem Lactulose geven, bijna hetzelfde als Movicol.

Sterkte!

Ook Jurian is er mee aan de tob. Heeft rond de kerst afgelopen jaar een maand lang geen ontlasting gehad. Nu zit hij bij de kinderarts en zijn ze het van binnenuit aan het doen. Door middel van Forlax is poeder wat je met drinken moet mengen worden de darmen weer aan het werk gezet. Moet zeggen dat het echt goed gaat. Vaak nog wel een dikke opgezette buik maar dan de volgende dag weer een zakje extra en het gaat weer goed.

De movicolon/lactulose/klysma/microlax heeft hij voor die tijd allemaal gekregen… wekte veel buikpijn op maar geen resultaat… Hoop voor jullie wel anders niet te lang wachten om doorverwezen te worden. Het is nl zo dat hoelanger je wacht hoe voller de dikke darm wordt hoe meer moeite het kost om ooit weer goed ontlasting te krijgen. Jurian mag ik nu ook niet trainen op zindelijkheid maar juist leren dat hij niks hoeft op te houden! En wat denk je … juist nu wil hij wel op toilet. Ga het ook niet demotiveren dus zet hem erop en hij plast altijd. Zonder pamper nog niet gedaan hoor …

Oooo movicolon werkt super !!
Beide kids en ikzelf hebben het ook en echt hoor je schijt als een tierelier om het zo maar even te zeggen haha.

@Mriek
Dion heeft soms wel last van buikpijn/krampen. Hij is dan helemaal uit zijn doen en als hij dan pers trilt hij het uit en het resultaat is ja wel een theelepel vol pff het is echt niet dat hij zijn best niet doen maar er komt gewoon niet meer erg frustrerend.
@mini-boy
Ik loop met Dion al bij de kinderarts voor zijn bronchitus en heb er laatst al met hem overgehad en hij zei zolang ze 1 maal in de 3 dagen ontlasting hebben is het goed en toen was het nog 1 keer in de 3 dagen maar nu dus niet meer. Maar ik wil eerst dit proberen maar tot nu toe nog geen resultaat jammer genoeg hij heeft nu ook pas 2 keer poeder gehad maar ik had toch wel resultaat verwacht. Als dit nog een paar dagen zo door gaat wil ik ook naar de kinderarts toe. I
Met het potje ben ik niet meer bezig, het was zo dat hij zelf er iedere keer op wilde en deed dan net of hij moest poepen en zei dan klaar haha wel grappig om te zien hoe dat hij er mee bezig was maar ik hoop niet dat dit het gevolg er van is. Ik stimuleer het potje nog niet hij is nog geen anderhalf dus nog tijd genoeg of meneer moet het zelf willen natuurlijk.

Wat sneu dat hij ook echt pijn heeft, niet zo verwonderlijk natuurlijk. Ik hoop dat het poeder zal werken!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

mijn dochter heeft dit altijd gehad en nog, ik masseer haar heiligbeentje met een klein beetje olie en dat werkt super! Heiligbeen zit vlak boven haar bilnaad. Kan geen kwaad en als het werkt?!

Tot nu toe nog steeds geen resultaat. Heb net de apotheek gebeld hoe snel het spul moet werken. Ze zei dat het de volgende dag wel al verbetering moet geven niet dus, dus morgen maar weer een afspraak maken als er vanavond geen ontlasting komt.

Volgens mijn huisarts kon het wel een dag of 3 duren, en eerst komt er alsnog een harde prop.
Job kreeg idd na 3 dagen ontlasting en liep toen helemaal leeg, je kunt ook eventueel een klisma vragen maar dat doen ze niet zo snel.

O en ik weet niet hoeveel zakjes je geeft?
Het moet zoveel zijn dat de ontlasting zo dun wordt dat ze het niet meer op kunnen houden, Job durfde door de harde ontlasting niet meer te poepen en ging het dus ophouden waardoor het alleen maar erger werd.
Bij hem zijn we geloof ik met 3 zakjes per dag begonnen.

@Mamajob
Dion heeft geen last van harde ontlasting het is wel normaal van structuur alleen komt er maar heel weinig. Vandaag heeft hij 2 keer iets meer dan anders gehad dus we zijn best blij. Hij mag 1/2 zakje movicolon dit voor kinderen vanaf 2 jaar.

Ja klopt het is vanaf 2 jaar maar mijn dochter krijgt het ook en al sinds dat ze 15 maanden was en ook 2 zakjes per dag eerst, nu 1tje

Het gaat nog steeds niet goed met Dion zijn ontlasting. Movicol heeft niet geholpen. Ben weer bij de dokter geweest ook omdat zijn billen helemaal kapot waren. De ha zegt dat er met zijn darmen en ontlasting niets mis is maar dat hij waarschijnlijk niet durft te poepen omdat hij bang is dat het zeer doet. Zijn zoontje had het ook gehad en dat is ook goed gekomen. Dus kort door de bocht gezegd het zit tussen de oren. Hij moet zelf het gevoel krijgen dat hij gewoon kan poepen. Hij heeft het pas met 17 maand gekregen dus hij kan het wel dat kan het probleem ook niet zijn. Maar omdat hij zo weinig poept wordt zijn ontlasing heel zuur waardoor zijn billen kapot gaan dus 1 en 1 is 2. Nu zat ik te denken als we hem nou 1 keer in de 2 week een klisma geven zodat zijn darmen wel goed leeg en schoon worden.
Maar ja worden zijn darmen dan niet lui. Ik vind het zo sneu voor hem.

ken het gelukkig niet maar wil jullie allemaal wel
veel sterkte wensen hopelijk kunnen jullie kindjes de ontlasting
makkelijker kwijtraken.
Niets is oh zo vervelend om niet te kunnen poepen.

Gr mama van 2 kids