Heeft ze er de volgende ochtend last van, dat ze zo laat slaapt?
Misschien heeft ze gewoon niet zoveel slaap nodig…?
Mijn zoontje van 6 kan ook de slaap niet vatten 'savonds, lijkt de vermoeidheidssignalen niet te herkennen.
Meestal is hij tot 21.30 aan het lezen in bed of zomaar naar buiten kijken. Soms zelfs tot na 22uur…
We hebben vanalles geprobeerd, o.a. melatonine via de kinderarts. In het begin werkte dat, maar na een half jaartje ofzo niet meer… en had hij er meer last van dan gemak, omdat hij dus wel erg moe werd door die melatonine, maar dat niet herkent als vermoeidheidssignalen dus ertegen ging vechten. Hij ervaart het als ‘zich niet lekker voelen’.
Suiker krijgt hij nauwelijks dus daar ligt het niet aan. Hij heeft wel autisme en adhd, dat speelt zeker mee. Maar ik had het er laatst met mijn oma over, en die vertelde dat mijn tante ook al op die leeftijd nooit voor 22uur sliep. Terwijl zij heel rustig is. En ik heb zelf ook altijd moeite met in slaap komen…
Dus kan ook gewoon iets zijn dat in de familie zit ![]()
Hij heeft wel een tijd gehad dat hij niet goed uit bed kon komen maar nu in de vakantie is hij toch elke ochtend om 8uur aangekleed beneden. Dan moet het na de vakantie toch ook wel lukken om half 8.
Ik heb het inmiddels losgelaten… als hij niet kan slapen kunnen we dat niet dwingen. En zolang hij niet in slaap valt op school
maak ik er maar geen probleem van.
Hij gaat wel gewoon om half 8 naar bed. Slaapt hij niet, dan rust hij toch. En ik wil voorlopig de avond even voor mezelf en manlief houden. Dus kids op bed.
Met de jongste erbij is het wel lastig, want hij kan nog niet stil lezen… dus als hij boekjes leest in bed wordt zij daar wakker van. Dus haar laten we voorlopig maar in ons bed slapen (beneden) zodat ze hem niet hoort. Als wij dan naar bed gaan leggen we haar boven.
Niet ideaal… maar voor ons tot nu toe de enige oplossing.