Moeilijk in slaap komen S'avonds

Hoi,

Mijn dochtertje is nu 5 weken en komt s’avonds moeilijk in slaap.
Na het drinken (bv) valt ze vaak bij mij op schoot in slaap als ik haar dan naar bed breng wordt ze vaak naar een tijdje weer wakker, huilend, mopperend. Speentje boertje en dan is het weer even stil maar dan begint ze weer te huilen.
Als ik haar na het drinken wakker in bed leg gaat het ook zo.
Ik neem haar dan niet meer mee naar beneden en moet dus ook geregeld naar boven.
Ik ben benieuwd of iemand dit herkend en iemand misschien een tip voor mij heeft.

Groetjes Spruit

Ik heb dit bij mijn zoontje ook gehad. Dit was meestal een paar uur in de avond. Volgens mij waren dit bij hem de zogenaamde “huiluurtjes”. Er was dan ook geen beginnen aan en meestal hield ik hem dan gewoon bij me. Zeker als ze nog zo jong zijn moet dat naar mijn idee kunnen. Of het moet natuurlijk bij elk slaapje zo gaan, want dan wordt het een soort gewoonte en dat is natuurlijk niet goed. Die huiluurtjes zijn er nog wel, maar anders als bij 5 weken. Nu probeer ik hem dan wel zoveel mogelijk in zijn bedje te laten, maar als hij echt overstuur is (komt niet zo heel vaak voor) dan haal ik hem uit bedje. Dus volgens mij is het ook een kwestie van tijd.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ik heb haar net nog even gevoed, (bv) en nu is ze tevreden en ze slaapt.
Zou ze dan zo snel na het drinken al weer honger hebben, want het was nog geen uur geleden dat ze wat gehad heeft.
Hoop dat ze nu lekker blijft slapen. Ik heb al een zoontje van 2 maar ik vind het toch wel weer moeilijk hoe ik het allemaal moet doen met de slaapjes.
Ben het al weer een beetje vergeten. Geloof dat ik bij mijn zoontje al snel een schema had, maar dat vind ik nu wel wat moeilijk
Bij mijn zoontje lukte de borstvoeding niet dus dat is wel nieuw voor mij maar dat gaat nu wel erg goed.
Hoe ziet het schema bij jullie er uit.

Groetjes Spruit

Gewijzigd door - spruit op 03 Mar 2009 22:32:57

Onze oudste wilde in die eerste maanden ook niet zomaar zelf gaan slapen. Na de laatste voeding, nam mijn man haar van me over. Hij ging haar op de bank in slaap zitten sussen zodat ik vast verder kon met mezelf naar-bed-klaar te maken.

Na een half uurtje was die kleine meid in slaap en dan legden we haar in bed.
Maar zo vanaf de voeding na het boertje naar bed, dat deed ze echt niet.

Ook toen ze nog nachtvoedingen kreeg, zat ik soms een uur naast haar bedje om haar in slaap te sussen. Zelf gaan slapen deed ze in die periode echt niet. We hebben het geprobeerd met laten huilen tot ze in slaap viel, maar ze viel niet in slaap.

Geen idee wat het geweest is, maar zodra de nachtvoedingen en de late voeding wegvielen, ging het verder goed. Toen konden we haar wel na de laatste voeding (rond achten) in bed leggen zonder dat ze tegensputterde.

Dus ik heb geen gouden tip voor je. Het enige wat wij probeerden was om vooraf een poosje een kruik in haar bedje te leggen zodat ze in een warm bedje kwam. Verder hadden we geen trucjes.

Wat je evt. wel nog zou kunnen proberen is haar bedje verplaatsen. Halve slag of kwartslag draaien. Klinkt heel suf maar dat helpt nog weleens bij kindjes die zo moeilijk doen bij het gaan slapen.

Groetekes, Sje

Hoi,

Ik heb het ook wel vaker gehoord het bedje anders neer te zetten maar weet niet of het daar aan ligt. Maar proberen kan natuurlijk altijd.
Mijn dochtertje krijgt haar laatste voeding al rond 9 uur. En dan meld ze zich vaak snachts nog 1 x. omdat ze zo goed groeit en al zo veel weegt mag ze de laatste voeding nu al rond 9 uur. Ik geef bv en vind het soms nog wel moeilijk welk ritme ik aan moet houden. Ze krijgt ook niet elke dag de laatste voeding op de zelfde tijd. Ligt er aan hoe laat ze s’morgens drinkt en of ze 4 uur tussen elke voeding laat ziten of eerde komt. Misschien is het beter als ik haar s’avonds op een vast tijd stip de laatse voeding geef. Hoe doen jullie dat met bv?

Groetjes Spruit