Onze oudste wilde in die eerste maanden ook niet zomaar zelf gaan slapen. Na de laatste voeding, nam mijn man haar van me over. Hij ging haar op de bank in slaap zitten sussen zodat ik vast verder kon met mezelf naar-bed-klaar te maken.
Na een half uurtje was die kleine meid in slaap en dan legden we haar in bed.
Maar zo vanaf de voeding na het boertje naar bed, dat deed ze echt niet.
Ook toen ze nog nachtvoedingen kreeg, zat ik soms een uur naast haar bedje om haar in slaap te sussen. Zelf gaan slapen deed ze in die periode echt niet. We hebben het geprobeerd met laten huilen tot ze in slaap viel, maar ze viel niet in slaap.
Geen idee wat het geweest is, maar zodra de nachtvoedingen en de late voeding wegvielen, ging het verder goed. Toen konden we haar wel na de laatste voeding (rond achten) in bed leggen zonder dat ze tegensputterde.
Dus ik heb geen gouden tip voor je. Het enige wat wij probeerden was om vooraf een poosje een kruik in haar bedje te leggen zodat ze in een warm bedje kwam. Verder hadden we geen trucjes.
Wat je evt. wel nog zou kunnen proberen is haar bedje verplaatsen. Halve slag of kwartslag draaien. Klinkt heel suf maar dat helpt nog weleens bij kindjes die zo moeilijk doen bij het gaan slapen.
Groetekes, Sje