Moeilijk in slaap komen overdag

Ik had een vraagje, mijn dochter is 11 maanden en wil de laatste dagen overdag bijna niet slapen. Ze speelt bijna anderhalf uur en dan geeft ze er eindelijk aan toe, maar dan ben ik er ook al vaak heen geweest om haar neer te leggen! Tips?

Gewijzigd door - joy2011 op 14 Oct 2012 15:52:59

Ze zit in de 11-maandensprong en dat is een pittige. Zie het oei-ik-groei-boek. Ze is nieuw ritme aan het zoeken. Gewoon een fase waar je doorheen moet.

Ik zou niet steeds naar haar toe gaan, want het is ook de periode van uitproberen en ze lacht zich suf dat je elke keer naar haar toe komt. Dus zolang er niks aan de hand kan zijn (vieze luier, pijn, ziek, etc.), gewoon lekker laten spelen, ze gaat vanzelf weer liggen.

Groetekes, Sje

Ze gaat staan in bed maar kan nog niet zelf gaan zitten en de speen valt elke keer uit bed daarom moet ik elke keer naar haar toe, heb een camera babyfoon vandaar dat ik precies kan zien wat ze doet. Ik zal het eens opzoeken 11 maandensprong, bedankt voor de tip

hoi,
Weg joh met die camera of in iedergeval jezelf beheersen er niet steeds naar te kijken.
wij hebben er ook een met camera en inmiddels slaaf van dat rotding. Ik zet em in de hoek en geluid aan. We hebben een groot huis, maar anders zou ik geen babyfoon meer gebruiken bij de aankomende tweede. Je dochter is inmiddels 11 maanden en heeft ook recht op wat privacy, Klinkt mss raar, maar is wel goed om te beseffen. Je kent de huiltjes inmiddels wel om te weten als er iets aan de hand is.
Ook weet je meisje heel goed dat als ze haar speen uit bed gooit deze er niet vanzelf weer inklimt… Een mooie aandacht-trekker dus.
Ik dacht ook altijd dat amy niet zelf kon gaan liggen, maar ze stort echt niet zomaar achterover als ze moe is…Ik kwam er juist achter dat ze zichzelf heel erg goed kon redden als ik niet steeds bij haar stond om te helpen.
Omdat ik dat wel steeds heb gedaan, kwam er een periode dat ze niet meer zelf wilde doorslapen zonder dat ik haar daarbij hielp met een speen, een knuffel, een aai, of een hand vast houden en toen kon ik er 3 a 4 keer per nacht uit om haar te ‘helpen’. Inmiddels heeft het me ruim 4 weken gekost om weer een goede nachtrust terug te brengen, maar dat is geen pretje hoor…pffff…dus ik zeg, uit die camera en jij bepaald wanneer haar rust / slaap tijd is. Als er niets mis is, niet continue haar checken of helpen. Komt het helemaal goed hoor!!.
liefs Annelies

Gewijzigd door - Happylife op 15 Oct 2012 14:15:40