Moeilijk eten

Hoi!

Onze dochter van bijna 8 maanden wil ineens nog maar 4 hapjes warm eten en als je het nogmaals aanbied gaat ze erg huilen de borst wil ze wel!
Heeft iemand dit ook mee gemaakt?

Ik hoor het graag

Ah, een “ineens-topic”: hartstikke middenin een sprong! Zie het oei-ik-groei-boek!

Gouden tip: niks doen, wachten tot de sprong voorbij is, dan gaat ze vanzelf weer eten.

Groetekes, Sje

Hallo,
Ik heb een vraagje. We hebben er een zoontje bij. Hij is geboren op 5 mei 2011. De eerste weken ging het goed met de voeding. Hij kreeg zelfs een fles te veel per dag. Sinds ruim een week, drinkt hij zn flesjes niet meer leeg. Hij moet normaal gesproken 5 x 180 ml drinken. Voorheen dronk hij er 6 op en nu opeens sinds ruim een week laat hij soms wel een halve fles staan. Hij drinkt per dag ongeveer tussen de 500 a 650 ml. Het cb gaf als advies om te kijken of hij geen spruw heeft (ik ga morgen naar de huisarts om dit te laten bevestigen want ik twijfel) of het kan ook koemelkallergie zijn. Ik wil eerst een bevestiging of het wel of niet zo is. Stel dat het geen van beiden is, want bij de ene fles doet hij wel moeilijk en bij de andere fles geeft hij geen kik bij het drinken, maar drinkt hem ook niet helemaal leeg.
Iemand ervaring hiermee? Ik hoor graag jullie meningen

@KaanCem: Mijn zoontje heeft ook periodes dat hij zijn flessen minder drinkt. Ik denk dat dat erbij hoort. Als hij koemelkallergie zou hebben zou hij meer symptomen hebben, dit zou je ff bij google moeten intikken.
Mijn zoontje heeft kma en die deed bij elke fles moeilijk, dronk slecht, heeft ecxeem en heeft moeite met ontlasting. Ook wsa het een heel onrustig mannetje, ook tussen de flessen door, hij sliep slecht enz.
Als je zoontje goed groeit zou ik me verder vooralsnog geen zorgen maken, kweet niet hoe zwaar hij is maar 600cc drinken is volgens mij wel voldoende.
Groetjes Nancy

@Zwelgje74 mijn zoontje weegt ong. 6 kilo dus hij zou op 5 x 180 ml (900ml)moeten zitten. Hij heeft vandaag in totaal 420 ml gehad en moet nog 2 flesjes. Ik weet niet of hij gegroeid is, moet dit dinsdag nog bij het inloopspreekuur bij het cb bekijken. Hopelijk is het tegen die tijd voorbij. Hoelang duurt zo;n periode? Bedankt voor je reactie!

Hier duurt dat meestal een paar dagen, hooguit een week. En weet je wat het is, die kleintjes kunnnen heel goed zelf aangeven als ze genoeg hebben en of ze meer nodig hebben. Als je je zoontje volgt dan komt het vast snel weer goed. Ik zou het wel even navragen op het CB of eventueel huisarts.
Drinkt hij 150cc wel leeg? Dan zou je misschien kunnen proberen terug te gaan naar 6 flessen.
Groetjes Nancy

ook 150 drinkt hij niet leeg! 130 max. per x maar meestal 100ml. per x Ik hoop dat dit snel voorbij is want bij hem duurt het dus langer dan een week.

Ben vandaag bij HA geweest. Hij heeft ook eczeem en rode vlekken. Inclusief moeilijk drinken en krampjes kon het idd kma zijn. Heb pepti gekocht en heeft al 105 ml gehad. Om half 3 ga ik hem weer wakker maken. Donderdag moet ik terugkomen bij de HA om te kijken of de symptomen zijn verminderd want hij vond hem ook veel jammeren Morgen ga ik langs CB om hem te wegen.

Hey,
Kben benieuwd hoe hij op de voeding reageert. Niet te snel weer veranderen van voeding, Kiam heeft zeker 2 weken nodig gehad om aan de allergyCare (Friso) te wennen!
Succes,
Groetjes Nancy