Moeilijk en heel verdrietig!

Een vriend van me zit zwaar in de puree. Zijn vrouw heeft hem het huis uitgezet omdat ze vond dat hij er te weinig voor haar was en omdat hij weleens chatte met andere vrouwen. Daarnaast heeft hij een eigen bedrijfje dat zwaar te lijden heeft onder de economische malaise en zit hij dus erg krap bij kas. Daarom woont hij nu weer bij zijn ouders maarja dat wil natuurlijk ook niet echt als je 37 bent en al jaren niet meer thuis gewoond hebt. Ze hebben een dochtertje van 2 jaar en die mag hij maar 1x in de 2 weken een dagje zien. Door alle omstandigheden zit hij diep in de put, waarvoor hij ook bij de ggz loopt. Soms praat hij over ‘uit het leven stappen’ wat ik echt heel erg vind.
Ik probeer hem zo goed en kwaad als het gaat te steunen en naar hem te luisteren maar ik moet zeggen dat het me ontzettend raakt, wat is het erg als je zo in de put zit dat je het niet meer ziet zitten en niets geen mooie dingen meer ziet in je leven! Daarom dit berichtje, als blijk van medeleven aan mensen die in een dergelijke situatie zitten, mijn hart gaat naar jullie uit!

If it’s happening now, we’re going to deal with it now!

Je kunt je soms niet voorstellen hoe het is als alles tegen zit, maar zwaar zal het zeker zijn. Sommige mensen krijgen het hard te verduren! Ik heb ook een vriendin die vaak de ene na de andere tegenslag krijgt (vader gestorven, ontslagen, bedrogen etc), maar ze krabbelt elke keer weer uit de put en dat vind ik superknap van haar! Ze zegt dan: ‘Rainbow, wat moet ik dan? Er zijhn ergere dingen’. Dat is ook wel, maar toch. Ik vind het knap. Lief dat je je vriend zo goed steunt, hopelijk komt hij er weer wat bovenop!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Moeilijk hè
Ik werd woensdag opgebeld door de baas van mijn broer dat hij niet op zijn werk was gekomen en dat ze hem pas na 4 keer bellen aan de telefoon had gekregen. Ze maakte zich erg ongerust want hij zag het allemaal niet meer zitten. Dus belde ze mij. Ik gelijk in de stress natuurlijk hij is de enige familie die ik nog heb buiten me eigen gezin.
Uiteindelijk gaat het nu wel weer (althans dat hoop ik hij weigert te gaan praten met iemand) maar hij had in zijn droom zijn dochter gezien die hij al 12 jaar niet gezien heeft (zijn zoon ook niet) En toen kwam al het verdriet er even uit.
Ik kan alleen maar naar hem luisteren als hij wilt praten, maar ook ik kan hem zijn kinderen niet terug geven
Zo zeg ik ook altijd als er iemand gaat scheiden, speel het aub niet over de rug van de kinderen, dat is zo gigantisch laag en verdrietig.

Liefs Michelle