Moedervlekken?

Hoe zit dat eigenlijk met moedervlekken? Word je daar mee geboren, of komen die later? Danny en ik hebben er namelijk allebei behoorlijk wat, maar Joey en Jessey helemaal niet! Ik kan me herinneren dat ik ze als klein kindje al had… Mijn moeder vertelde altijd dat die ontstonden doordat ze daar kusjes had gegeven toen we net geboren waren En dat vond ik wel raar, want ik heb er een op mijn bil, haha!

Groetjes Anouk

Volgens mij verschijnen ze als je ouder wordt, pin me er niet op vast. En op zich zijn ze ook niet schadelijk mits ze niet gaan groeien. Als dat gebeurd moet je ze weg laten halen. DAt heb ik ook met twee laten doen. Maar kijk anders een op wikipedia. Das echt een site waar je dat kan vinden.

Groetjes,

Michèle

Jada kreeg er 1, 6 weken naar d’r geboorte, das de enige die ze nu heeft. Ik zit helemaal onder, maar d’r vader weer niet, heeft er geen een " hij is natuurlijk een dondere man, geen idee, Sje had toch op derma gewerkt! Echt een Sje vraag vind ik dit!

Noah heeft een hele kleine onlangs gekregen.
Ik heb er ook best wel wat, en hàd een hele grote op mn schouder.
Die heb ik weg laten halen… niet omdat hij groeide of omdat er vlekken op kwamen maar puur omdat ik me er voor schaamde… nu heb ik er een groot litteken zitten, maar daar is beter mee te leven dan een grote moedervlek.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Tim heeft 1 moedervlekje op zijn bovenbeen. Die heeft hij niet vanaf zijn geboorte, dus denk echt dat ze later komen. Ik zelf heb behoorlijk wat moedervlekken, maar Tim dus tot nu toe maar 1.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Derde Ticker

Ze komen inderdaad later pas.
Seth heeft er nu een paar. Waaronder 1 op zijn buik en 1 op zijn been (heel klein nog).
Maar hij heeft ook een soort pigmentvlek, en daar zitten er ook een paar in. Die kwamen er wat sneller.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Oke, dan komen die waarschijnlijk later nog wel Ik vroeg het me even af!
Joey had vorig jaar wel wat zomersproetjes, maar die zijn nu nog nergens te bekennen. Hij is al wel heel mooi bruin. Omdat hij achterthuis en in zijn badje altijd zijn crocks aan heeft, staan er een paar bruine stipjes op zijn witte voetjes, haha!

Groetjes Anouk

quote:
Echt een Sje vraag vind ik dit!

Haha!

Als het goed is word je inderdaad niet met moedervlekken geboren. De aanleg kan er al wel zijn voor de geboorte maar ze worden pas daarna zichtbaar.

Afhankelijk van hoe de huid van de ouders is, kan een kindje veel of weinig moedervlekken krijgen.

Ik ben een rossig type en heb nogal wat moedervlekjes en sproetjes. Als een van mijn meiden mijn huidtype geërfd heeft, heeft ze ook grote kans op sproetjes en vlekjes all over the body.

@Anouk, wel een schattige uitleg van je moeder maar inderdaad, daarmee nam ze ook een risico. Je kunt op heeeeeeeeeeele gekke plekken moedervlekken hebben! Haha!

Groetekes, Sje

Beetje grappig verhaal, maar ik heb op 1 borst een heel klein vind ik schattig moedervlekje, maar op mijn 19e heb ik een borstverkleining gehad en er is dus ook best wel wat huid weg gehaald en tot mijn spijt ook het moedervlekje. Dacht ik want een aantal weken na de operatie kwam naast het litteken toch dat moedervlekje weer terug

Groetjes,

Michèle

Grappig Michèle!

Groetekes, Sje

Ja dat vond ik ook en ik wist ook niet dat ze verstoppertje konden spelen

Groetjes,

Michèle

Ik heb er ook veel, vooral op mijn rug (meer sproetjes). Eva heeft er nog maar 1, net als Tim op haar bovenbeen. Vandaag wees ze 'm toevallig aan en zei ze: ‘Dattt’, zo van: ‘Wat is dat?’ Ze komen meestal inderdaad wat later, Eef kreeg 'm rond de 10 maanden geloof ik? Enne…alleen baby’s en fotomodellen hebben nooit moedervlekken, anderen wel. Maar die worden ook niet gefotoshopt!

Groetjes Rainbow, trotse mama