Moeders voor moeders (+ fotootje test)

Iemand daar weleens aan meegedaan?
Ik heb me net aangemeld.
Lijkt me op zich wel lastig om steeds je urine op te vangen, maar dat zal wel wennen
Ik weet dat er zat (teveel) vrouwen zijn die dolgraag zwanger zouden willen worden maar waarbij het niet lukt.
Al zou ik maar 1 iemand kunnen helpen hiermee…

Ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen hiermee!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en ?

Gewijzigd door - Bieb op 05 Apr 2005 19:45:53

ik heb altijd mee gedaan,met knijper op me neus als ik uit de kan urine in die groene pot moest doen hahaha,maar het valt allemaal reuze mee hoor,ik deed de ochtend urine alleen had al zowat kan vol hahhaha

maar het is zo voorbij goed dat je,je heb opgegeven bieb

Ik heb de eerste keer wel meegedaan. Ik bracht het zelfs naar ze toe omdat ze op dat moment zo veel hadden dat ze het niet nodig vonden om het in onze kleine dorpjes op te halen. Was niet zo`n ramp want ik kwam er eens per week toch langs, maar vond het wel maf van ze. Tja dat geurtje van die groene flessen… blehhhhhhhhhh zeker als je al niet zo lekker bent. Ik hield even mijn neus op, kieperde het in de groene fles en dan weer gauw doppie erop whahaha. Nu deed ik niet meer mee. Ik vond het nl toch ietwat flauw dat ze het toendertijd niet ophaalden in de kleinere gemeenten en daarbij weet ik inmiddels dat ze het benodigde hormoon ook kunnen namaken. Maar ja een goede zaak blijft het wel natuurlijk, want ik denk dat dit echte hormoon goedkoper en misschien toch ook wel beter is. En het klopt zeker wat je zegt Bieb "al help je er maar 1 iemand mee ". De urine van 1 zwangere vrouw is 1 behandeling met het hormoon.

Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003

Ik heb beide keren meegedaan. In het begin ging het nog wel maar later werd ik het zat om telkens die pies in het potje te doen.

Toch heeft het me niet weerhouden om het een 2de keer een keer te doen.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).

Astrid, jij schreef:
De urine van 1 zwangere vrouw is 1 behandeling met het hormoon.

Hoe bedoel je dat?
Urine van al die weken maar goed voor 1 behandeling met dat hormoon?

Yep !!! Mijn vriendin heeft hormonen gehad die hieruit gemaakt waren, vandaar dat ik dit wist. Maar ja 1 keer hoeft maar net genoeg te zijn voor een zwangerschap toch ?

bij sofie niet eens aan gedacht maar had ook weinig zin, was al 14 weken zwanger voor dat ik echt doorhad dat ik zwanger was, bij victor netjes mee gedaan, geen moeite mee gehad ook niet met de geur, tja plassen in een maatbeker vond ik een beetje wennen in het begin maar ach het is maar een paar weekjes

groetjes Kim, mama van

en

Ja, zo dacht ik ook: t is maar voor een paar weekjes.

En bij Steef heb ik er ook niet aan gedacht. Was denk ik teveel bezig met die 2 miskramen die ik daarvoor heb gehad (liep ook continu bij de gynacoloog voor onderzoek in het begin)

Ik heb er zelf niet aan meegedaan (helemaal niet aan gedacht, dacht er te laat aan), maar mijn schoonmoeder doet er nu aan mee. nee hoor mijn man krijgt er geen broertje of zusje meer bij maar het schijnt dat ze uit de urine van de wat oudere vrouwen (ze is nu 59) ook weer iets kunnen halen wat bruikbaar is voor hormoonpreparaten. Ik had het nog nooit eerder gehoord, maar zij kwam er op een gegeven moment mee, ze was er voor benaderd.
Typisch hè?

Groetjes,
Sonja

Ja, dat staat idd ook op de website van Moeders voor moeders
Wel grappig inderdaad, haha!

Vrouwen in de overgang kunnen er toch aan mee doen ? ( dacht ik )

Heb netjes allebei de keren mee gedaan.
Eerste zwangerschap helaas niet al te lang, kreeg nog een bloemenbon omdat het een miskraam was geworden.
Samen met een hele lieve brief, vond ik toen zeeeeeer attent.
Geur van de flessen deed me niets en ik liep iedere dag tig keer naar boven om te plassen.

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Ik heb er bij Robin ook aan meegedaan
En nu doe ik er weer aan mee
Ik moet tot 27 april soms ben ik het wel even zat maar denk dan maar het is voor het goede doel

Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin

Hoi,

Ik heb bij Daan wel meegedaan, maar ik kan absoluut niet tegen de geur die uit die flessen kwam. Had al last van misselijkheid nou ik werd er nog beroerder van. De eerste weken braaf 2 kratten vol geplast. Daarna nog maar 1 krat afgeleverd. Enne ik weet niet of ik het nog een keer doe, omdat ik ook nog een supernieuwsgierige overbuurvrouw had die over de straat schreeuwend aan mijn man vroeg of ik zwanger was. Nooit meer dus.
Maar misschien bedenk ik me nog wel als ik zwanger zou zijn.

Tip voor de stank. Zet de flessen even met dop eraf een uurtje of 2 buiten dan is de stank voor het grootste deel verdwenen. Misschien heb je hier iets aan.

Groetjes,

Diana moeder van Daan

Ik heb ook “meegeplast voor moeders voor moeders”

haha, bijna niet genoeg aan die flessen!
geur viel mij mee, maar was ook niet echt misselijk ofzo.

en omdat mijn vader het al rondbazuinde toen ik drie weken zwanger was ( nog zo gezegd: je zegt het niet he! maar ja, te trots om zijn mond te houden)

dus iedereen wist het al, en die flessen waren daardoor ook geen probleem.

maar was wel blij toen ik kon stoppen, toch heel gedoe, met zo’n maatbeker enzo.

mo

Met Talitha heb ik niet mee kunnen doen, omdat we toen in Engeland woonden. Maar toen ik zwanger raakte van Joshua, liet mijn moeder ervan weten en heb ik het ook gedaan. En met de laatste ook. De stank viel wel mee, alleen aan het eind werd ik het een beetje zat. Maar ja als je er iemand mee kunt helpen, waarom niet?

Nou, die vrouw belde gisteren en vanmiddag rond 5 uur komt ze langs.
Ben benieuwd

Houd je plas dan maar vast op
want ze doet dan ook zo’n zwangerschapstestje, om te kijken of je voldoende van dat hormoon in je urine hebt zitten.

Het is echt goed te doen hoor, effe wennen aan het plassen in een maatbeker, maar je krijgt er een behoorlijk grote bij.

en als je boven en beneden een toilet hebt: zet dan effe zo’n groene fles en een extra maatbeker ook boven, dan kun je alles opvangen zeg maar, lekker makkelijk.

en die flessen stinken niet als ze netjes afgesloten zijn, dus het is niet zo dat je het heel de tijd op het toilet ruikt, is alleen als die dop er effe af is, heel vaag soort luchie.

enne: plassen doe je genoeg, als je net zwanger bent dusse: veel plezier

Mo

Ja, ze zei inderdaad dat ik wat urine moet bewaren voor de test.
Maarre…dat hoefde toch geen OCHTEND-urine te zijn??
Dan ben ik namelijk te laat haha!

Nou ja, zal toch niet?
En ik was nog maar 1 dagje overtijd toen ik me niet meer kon bedwingen en 's middags al een zw.test deed.
En hij was toen al vet positief!
Dus zal nu ook wel lukken dan, toch??

Nou, ze is geweest hoor

Ik vertelde van de middag-urine enzo.
Dus meteen getest (moest toch, is standaard) enne…haar reaktie vond ik wel leuk.
Ze zei echt: wow, hcg genoeg hoor!!!
De test was erg snel erg vet positief hahaha! (Bieb blij )

Hieronder “bewijsmateriaal”

Meer foto’s heb ik bij “Ikkeben zwanger” gezet, maar deze is de duidelijkste

Gewijzigd door - Bieb op 05 Apr 2005 19:42:10