Moeders angst voor verstikking

Was benieuwd of jullie bij het oefenen van brood eten met een broodkorstje ook steeds zo bang waren dat het een keer goed mis zou gaan.
Dwergje kauwt wel goed maar steeds als hij n stukkie wil weg slikken komt het toch vast te zitten in zijn keel.Hij gaat dan kokken en loopt rood aan en kotst vervolgens weer alles uit. Echt bijna bij elk stukkie. K kan me niet meer heugen of Kabouter dat ook zo vaak deed maar k vind het dood en dood eng. K Probeer niet gelijk op te springen en te gillen maar wacht wel rustig af tot hij zelf alles weer opkokt , maar getverderrie, leuk is anders!
Over 2 weken is hij 7 maanden, dus op zich is dit toch wel een normale leeftijd om te oefenen?
Moeten ze wel oefenen of komt de beheersing van kauwen en slikken gewoon met de ontwikkeling mee?

Het komt wel goed hoor, maar kan er denk wel heel eng uit zien!
Seth heeft dit nooit gehad, dus ik weet het niet.
Bij hem heb ik eerst alleen brood gegeven zonder korsten, misschien kan je dat eerst proberen. En misschien even soppen in de melk om het nog zachter te maken. Dan kan je later nog wel een keer korsten proberen.
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Nee, ik ben nooit bang geweest. Maar dat komt ook omdat de broodkost bij Tim nooit vast kwam te zitten. Wij zijn niet bij 6 maanden begonnen met brood, maar bij 7 maanden. Eerst brood zonder korst en dat ging meteen goed. Meneer zat meteen een hele boterham op te eten. Na een paar weken heb ik de korst eraan laten zitten en dat ging prima. Misschien dus eerst nog even oefenen zonder korst.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Zo te horen heeft dwergje een sterk wurgreflex. Das op zich niet erg, maar het zal even duren voor hij zo door kan slikken. Tot die tijd zal het even kokken zijn.

Groetjes,

Michèle

Nou nee verder nog geen stukjes geprobeerd want overal waar stukjes in zit komt er dus zo weer uit en glijdt niet door t keeltje heen.
Dan maar idd zo proberen als jullie zeggen. Zonder korst en met melk, net als de vorige keer waar ik toen een verhaaltje over geschreven had en hier neer plantte. (kort verhaal van mama ongeduld)
Morgen met goede hoop opnieuw proberen dan!
Eng hoor…maar jah hij moet toch leren eten!!!

hahah nu ik zo eens kijk is dwergje net echt dat mannetje op de tocker van lilypie,zien jullie de vergelijking hahhaha

Oh ja ik was ook zo bang in het begin.
Diego heeft zich een paar keer verslikt erin dat het echt in zijn keeltje zat,
maar hij moest niet overgeven ofzo.
Mss is dit niet het beste advies ,
maar ik liet hem in het aller begin dan maar gewoon op de korstjes sabbelen en de stukjes verder niet echt opeten.
En nu eet hij prima zijn boterhammetjes op!

Groeten
Tanja

Ik herken het helemaal! Krijg het er zelf benauwd van als dat kleine manneke zich verslikt. Heb het pas een paar keer geprobeerd maar ik vind een broodkorst geen succes! Ik doe nu een wat grof gemalen liga door de fruithap om zo toch te beginnen met wat stukjes. Af en toe een kokhals geluidje, of meneer werkt het met zijn tong gewoon weer naar buiten, maar het gaat redelijk goed en lang niet zo eng om te geven! En hele kleine plukjes brood met wat smeerkaas gaat ook redelijk goed.

Groetjes Carolien.

Hey meiden!
Heb jullie advies opgevolgd en maar weer eens begonnen met brood in voeding gedrenkt.Gisteren had hij een half broodje op en vandaag een hele!
En alles zonder te kokken.
Yeehaaa.
Hij kauwt!
Maar ik moet het wel lekker warm aanbieden zodra het koud word spuugt hij het uit!