Moeders aahhhh 2 ergernis

net zoals rainbow , had ik gisteren dus ook zoiets met me moeder !
pfhhhh stommert… we zijn hier echt ‘the nannystyle’ bezig met eten, zie andere berichten, als ze gaat gooien omdraaien in de stoel… en negeren, werkt super super goed, we hebben al 3 avonden heerlijk kunnen genieten van het eten !

woensdags eten we altijd bij me ma, dus ik denk ik mail ff de regels naar haar, zij heeft een kinderstoel die zit vast aan de tafel dus omdraaien is geen optie, maar goed ze heeft een gang, waar ze kan staan voor straf… maar ik had ook een bordje met een zuignap gekocht… (tegen het gooi en smijt werk, denk maak het haar wat moeilijker, nou daar is da kind te slim voor want dat had ze meteen al uitgevonden die zuignap) …
dus ik zeg tegen me moeder als ze gaat smijten dan moet ze op de gang, aangezien opas en oma’s nooit hun kleinkind kunnen negeren, kreeg ik een mailtje terug dat ze dat maar zielig vond, en dat ik maar dat bordje met zuignap moest gebruiken : leek haar een stuk handiger !!!

… ik zal maar ff niet zeggen wat ik terug heb gemailt, maar vriendelijk gezegt, mijn jong, mijn opvoedmethodes… heel simpel, als je nie meewerkt, dan kom ik niet eten want ik wil niet dat dit patroon verbroken word, want het gaat net 3 dagen kei goed, en dat laat ik niet verpesten door volwassenen die zich niet aan onze tafelregels willen houden !!!

pfhhhh moeders blijken het altijd beter te weten ookal zijn ze oma en geen moeder van het kind !
(snap dat ze haar kleinkind niet strikt wil opvoeden das mijn taak… maar mag lije dat de broccoli tegen het plafond aan vliegt… hahahahaha, sorrie maar boontje komt om zijn loontje)

Pippy is geboren 17.07.2009

Och zo vond mijn schoonmoeder het gezellig om Morgan van het weekend tot 10 uur op te houden ipv uiterlijk 19.30/20.00 in bed te leggen… 3 x raden wie er vanacht een paar keer uit moest omdat Morgan uit der doen was…

Groetjes,

Michèle

whahaha ow da’s ook lekker, ja bij mijn schoonvader en mijn moeder gaat ze waarschijnlijk ook wel later naar bed maar nie om tien uur…
want dan mogen ze haar de volgende dag ook houden!!! pfhh dan is da kind nie te pruimen natuurlijk !

Nou het erge was sugars dat het zondag was. Dus ik zit na 2 dagen nog met de ellende. Ze gaat in april weer naar oma en dan is het 20.00 uiterlijk en anders maar even niet meer daar slapen.

Groetjes,

Michèle

Tot 10 tellen inderdaad, irritant! Super dat jullie methode werkt, horen ze dat dan niet?! Het is een bijzonder slag volk, die opa’s en oma’s

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Pff wat een gedoe zeg… Ben ik blij dat onze beide ouders wel precies doen als wij… Maar goed dat je het hebt gezegd

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ach meid, bij ons gaat het hetzelfde dus! Ik zeg tegen mijn vader dat Eef geen stukje bolus mag (zo’n superlekker, maar supergesuikerd klef Zeeuws ding) en hij gaf het gewoon! Zo van: ‘Ah, als opa er is…’ Hij kwam de heg snoeien en dat vond ik zo fijn dat ik er effe geen rel van wilde maken, maar zoiets haat ik dus ook! We kunnen elkaar dus WEER een handje geven! GRRRRR!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ja en het irritante is de dag dat ik haar breng vraagt morgan of ze snoepjes mag, dus oma zegt alleen als mamma het goed vind dus ik denk nou netjes toch. En dan dit weer.

Groetjes,

Michèle

mmm ja opa’s en oma’s het is me wat.
moet zeggen dat mijn ouders heel erg meevallen hoor, die doen alles behoorlijk in overleg en natuurlijk wordt de mop wel wat verwend bij ze maar dat hoort er ook bij. maar dat moet dan wel idd binnen de door jou gestelde grenzen.

@Rainbow: en jij laat ze geen bolus eten??? flauw hoor
nee hoor kan me voorstellen, vervolgens staat ze de rest van de dag te stuiteren haha. is een snoepje of een koekje vind ik ook echt geen punt maar het moet (ook voor ons) wel leuk blijven.

liefs,
Rinske

Eigenlijk zouden we ze als opa en oma tegen onze regels ingaan ze een dagje langer moeten laten blijven om ze de gevolgen te laten zien.

Groetjes,

Michèle

Zet ze maar in de hoek als ze niet luisteren die opa’s en oma’s, misschien gedragen ze zich dan

ja zo’n slag appart !

bedoel alles wat pippy doet en nie mag daar komt het antwoord : dat deed jij vroeger niet … (ook zo lekker irritant, melk dronk ik ook blijkbaar niet alleen chocomelk… hahahha nou volgens mij een kwestie van altsheimertlight bij oma !)

denk dat ik oma gewoon mee in de gang zet met haar ! hoppa, zij ook straf…
ow vanmiddag dan weer zoiets bedoel heb maar niks gezegt, maar ook zo irritant…

neem haar mee naar de winkel, me moeder he, omdat ik kei veel pakken luiers en doekkies moest halen, zo van sjouw sjouw… echt seriues 4 pakken pampers en een doos luierdoekkies… en dan gaat zij met pippy en buggy in het winkelcentrum rondjes lopen… ja hallow… blijf ff lekker hier, ken die zooi toch nie sjouwe… ja maar ze wou daar kijken …zegt ze dan 'kind ken nie eens praten man ! ahhfhffffgggrrrr…

of dan mocht ze een mandje vasthouden dat ze voor de krijtjes had gekregen om ze bij mekaar te houden nou ja met afrekenen, gillen natuurlijk, '
‘geef dat kind haar mandje terug’ … pfhhhhh
alstjeblieft zeg, laten we haar alles geven waar ze om schreewt…
(zow da moest dr weer ff uit hahahaha)

nogmaals appart volk die opa’s en oma’s !

en je schema door de war gooien dat heb ze maar 1 keer gedaan met een logeerpartijtje, da doet ze nooit meer want toen ben ik echt mega uit mijn pan gegaan… want inderdaad onhandelbaar… en toen heb ik dus gedreigt …(nou ja klinkt heel zuur ) maar gezegt dat ik haar anders nog 2 dagen daar zou laten , zodat zij met de nasleep zat… dat werkte blijkbaar !

quote:
bedoel alles wat pippy doet en nie mag daar komt het antwoord : dat deed jij vroeger niet ... (ook zo lekker irritant, melk dronk ik ook blijkbaar niet alleen chocomelk... hahahha nou volgens mij een kwestie van altsheimertlight bij oma !)

Mijn moeder ook. Als Erik een driftbui heeft: “Daar had jij nooit last van. Van wie heeft 'ie dat?” AAAARGH!!! Ik was een rustig kind, Erik heeft (gelukkig zou ik haast zeggen) meer temperament en dat heeft 'ie van zichzelf. En daarbij, in het dagboekje dat ze over mijn eerste jaren heeft bijgehouden vond ik op een gegeven moment de zin: “Ik kon vandaag niets met je beginnen, je werd om alles boos en driftig.” Duzzzzzz…

Groetjes,
M

Hihi, dat soort dingen krijg ik hier gelukkig niet te horen Ik was me toch een moeilijk kind Naja achteraf had dat ook zn redenen maar dat wisten ze toen nog niet

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ach ja, oma’s en opa’s… Maar met name oma’s!

Gelukkig is mijn moeder na een goed gesprek tot inzicht gekomen dat WIJ de ouders zijn en WIJ de regels bepalen ten aanzien van bepaalde dingen ( met name straf en eetwerk…)

Maar mijn schoonmoeder is een heel ander verhaal, daar is niets mee te beginnen!
Zij deed het nooit zo, zij deed dit en dit, jij (mijn man) was nooit zo moeilijk, jij lustte wel boerenkool en zo kunnen we nog wel ff doorgaan… Vreselijk vermoeiend!
Mijn man is van het weekend zelfs boos weggegaan met Luka omdat ze weer bezig was.
Luka kreeg straf, gaat ze in bijzijn van Luka de discussie aan dat zij het niet nodig vond… Met als gevolg dat Luka een loopje nam met papa, en dat pikte papa dus niet van Luka en niet van zijn moeder. Dus is hij weggegaan…

Maar idd, ergernis, ergernis!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@Marmama oh wat goed van je man zeg. Hopelijk gaat zijn moeder het nu ook een keer snappen.

Groetjes,

Michèle

Ik zit juist het met het tegenovergestelde in mijn maag: Mijn schoonouders willen dat onze boys daar komen logeren… is hier ruim 45 min rijden vandaan. Dus ze zien elkaar niet elke dag. Maar goed ooit 1x is Jurian daar geweest. En ik kon mezelf om 10.00 uur niet meer inhouden om even te bellen … zegt ze oh ik ben de was aan het doen hij ligt nog op bed. Ze had hem nog niet gehoord… hahaha dat is ook niet te horen daar in de ‘bijkeuken’. Dus ik roep heeft hij dan nog niet gegeten blablabla… Nee hoor zegt ze heel rustig ik geef hem zo een danoontje want het is zo weer etenstijd. Zo ik had mega te doen met MIJN MANNEKE… wat ligt hij daar honger te lijden… en alleen te zijn? Dus ik zeg tegen manlief DIT NOOIT MEER!! Uur later nog maar gebeld hoe het was… en gelukkig kreeg ik paar brabbelgeluidjes van hem aan de tel.

Maar probleem: schoonvader is met fut en ze willen de boys weer te logeren hebben. Ik wil niet … ze luistert toch niet. Is lief mens maar gaat eigen gang… En ze begrijpt me niet … HELP

Dus ipv verwennen voel ik juist dat ze hem tekort doen…

@mini-boy; is er met je schoonvader niet te praten? En anders duidelijk maken > hij komt logeren, mits jullie hem om zo en zo laat uit bed halen en fatsoenlijk te eten geven. Dan lijkt het me het handigst als je man het met hen bespreekt, aangezien het zijn ouders zijn. En voelt het niet goed, dan gewoon niet doen. Het gaat niet om wat zij willen, maar om Jurian tenslotte.

Groetjes,
M

@Michele: ik vond het ook onwijs goed van hem! Maar hij is er dan ook echt helemaal klaar mee. Hij is in zijn leven al vaak de grond ingetrapt en niet serieus genomen, met name door zijn vader. En hij pikt het niet meer, sinds hij vader is al helemaal niet meer.
Maar of zijn moeder het begrijpen zal? Nee hoor, want vandaag kwam ze langs bij mij en Luka en begon ze erover of ik niet met hem kon praten… En waarom we zo streng zijn? Heel zwak van mij, maar ik heb gezegd dat ik geen zin had in de discussie. Ik voelde me vandaag niet zo lekker…

@mini-boy: dat lijkt me ook onwijs moeilijk zeg! Is dat niet iets wat je kunt bespreken met ze? Of zijn je schoonouders niet zo begripvol?

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

@ Marmamma waarom zwak?? Als jij daar geen zin in hebt is er mar 1 antwoord. Ons kind onze regels geen discussie. Klaar.

@ Mini-boy en zo moet jij het ook doen. Houden ze zich niet aan die regels is het einde logeerpartijtjes.

Groetjes,

Michèle