Moeders...aaaah

Soooo, ik ben even kwaad! Mijn moeder komt met twee van haar vriendinnen op kraamvisite. Prima. Maar nu belde ze me net, om me te vragen of ze vlaai mee moest nemen. Ik: ‘Nou nee…jullie komen toch naar mij?’ Ze bleef aandringen, dus ik werd al wat geïrriteerd en zei: 'Hoezo? Zegt ze: ‘Ja, want wij drinken ook altijd wijn en een nootje…’ Ik: ‘Pardon? Om 11.00 uur?’ Ik was van plan om gewoon iets bij de koffie te kopen en dan daarna zouden we bv nog een glaasjes fris drinken. Het is KOFFIETIJD, geen BORRELTIJD. Hoe dan ook, mijn moeder begon helemaal te dicteren wat IK moest kopen. IN MIJN HUIS! Sorry, maar ik bepaal dan toch wat ik mijn gasten voor zet? Zegt ze: ‘Ja, niet dat je straks te weinig in huis hebt…’ Te weinig in huis? Ik heb juist altijd te veel in huis! Ik ontplofte dus he? Ze gaf me het gevoel dat ik een slechte gastvrouw ben! Ze heeft zoiets nog NOOIT tegen mij gezegd en ik snap ook niet waar het opeens vandaan kwam? Ik ga toch niet een heel vreetfestijn houden, terwijl mensen gewoon even op de koffie komen? Lekker! Wijn en nootjes en kaas nog voor twaalven? Dat slaat nergens op! Ik ben echt pissed. Ze heeft me echt beledigd. Ik zei dat ook en zei dat ze beter thuis kon blijven! Ik heb heel onvriendelijk gezegd: ‘Tot donderdag’ en heb opgehangen. Ik kan heel goed met mijn moeder overweg, maar ze is nu echt te ver gegaan! Waarom denken moeders toch altijd a) dat je blijkbaar zo arm bent dat je niet eens eten in huis kan halen (ze neemt ALTIJD koeken enzo mee als ze bij mij op visite komt, wat me mateloos irriteert) en b) dat je zelf niet weet hoe het hoort ofzo? Argh! Ik zat echt te stomen. Moeders en dochters…het blijft een bijzondere relatie!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dat is bijzonder inderdaad. En irritant! Waarom zou je de boel niet voor elkaar hebben dan? Volgens mij kan ze een beetje controlfreakerig zijn? Een beetje onzeker ook, alsof zij wordt aangekeken op hoe jij haar en haar vriendinnen ontvangt. Lekker haar probleem, djeezzzz…Dat wordt gezellig donderdag…

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Nou jouw reactie zou ook de mijne zijn. Ten eerste komen ze bij jou op visite, dus bepaal jij idd wat je in huis haalt. En ten tweede het is kraambezoek en dan blijf je geen uren. Dan drink je iets en een uurtje later ga je weer naar huis. Dus dan zijn beschuit met muisjes genoeg. Of als je dat niet wilt een koek of iets dergelijks, maar verder ook niet. Hoe bedenkt ze het om te zeggen we drinken altijd wijn en een nootje. Zoiets hoort helemaal niet bij kraambezoek en dat gaat ze maar lekker thuis of bij haar vriendinnen eten/drinken. Kan me heel goed voorstellen hoe kwaad je bent. Idd net alsof jij niet genoeg in huis hebt. Pff ik hoop voor je dat het nog gezellig gaat worden donderdag.

Groetjes,
Sandra

Oef, kan me goed voorstellen dat je goed pissed werd/bent.
Ik zou wel proberen voor donderdag nog even contact te hebben, waarom ze zo deed.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Oeh dit hoeft mijn ma ook niet te proberen hoor. Dan zou ik ook woest worden. Gaat ze maar lekker thuis met haar vriendinnen borrelen.

Groetjes,

Michèle

whahhaa had ze al een borreltje op toen ze belde ofzo ? (nee damn alle gekkigheid op een stokkie ! )
ik zou ook pisst zijn hoor… moet zeggen dat ik het van de indokant van mij familie gewend ben, die nemen altijd allerlei eten mee, nie omdat ze denken dat je niks hebt, maar omdat ze altijd eten en er genoeg moet zijn voor een heel weeshuis… maar ja jou mama is geen indo…
ik zou het donderdag gewoon ff zeggen hoor, misschien had ze haar dag nie ofzo…je weet het niet he, het blijven moeders…

Pippy is geboren 17.07.2009

Wacht even: kraambezoek? Dat is toch beschuit met muisjes en een kop koffie of thee? En dat is toch max. 1,5 uur blijven en dan weer weg?

Lijkt met niet dat je op commando van je moeder een heel buffet in huis moet halen. Ik kan me goed voorstellen dat je hier flink boos over bent. En ik zou er dan ook niet in meegaan als ik jou was!

Als je moeder de blits wil maken doet ze dat maar in haar eigen huis!

Groetekes, Sje

Vervelend is dat hoe moeders soms kunnen reageren hè…
Heb ik ook hoor, dus je bent niet alleen… Als wij visite krijgen en hun komen ook, zegt ze altijd… Ja wel ff je huis schoonmaken, en de deuren en de deurposten, en de wc… NAAAAAAAAAAA Hallooo alsof ik zo`n vies huis heb… Ben geen schoonmaak mens, maar doe toch elke ochtend stofafnemen, stofzuigen en 1x per week dweilen.

Zegt ze tegen me “Je mag die ramen ook wel eens lappen”… (had ik diezelfde week nog gegaan)… dus ik zeg, als het je irriteerd ga er zelf maar staan… Toen zei ze ook niets meer… maar meestal doet ze het wel…

Grrr… Oh ja, nog zoiets… Dan brengt ze voor ons dingetjes mee voor op toost… dat had zij dan over van de vorige dag… zegt ze… hier alsjeblieft bij ons komt t niet op… Maar HIER OOK NIET!!! Dus kan het hier alsnog in de prullenbak!

Maar uuh… Nu nog kraamvisite??? Lekker laat joh!! hahahaha

Liefs, Melanie

Gewijzigd door - Melanie_Christiaan op 22 Mar 2011 13:19:18

Hahaha, die mensen zijn al wat ouder en die hebben een heel druk leven, dus zij waren nog niet geweest. Vandaar. Ik denk dat het van hun ook helemaal niet hoeft, maar waar mijn moeder dat dan vandaan haalt? Ik had gisteren mijn zus gebeld en zij was het helemaal met mij eens, net als jullie! Ze vond het echt aso dat mijn moeder dat zo zei! Maar ze belde net, ze kwam niet terug op het voorval, dat ze naar een crematie moest van een man van een vrouw uit de buurt. Die lag op sterven en hij is zondag overleden. Ik heb gewoon gezegd dat ik begreep dat ze daar heen wilde, ze kende die mensen ook goed en dat ze volgende week dan maar moeten komen. Het is net wat Mriek zegt haar eigen onzekerheid en dat print ze uit op mij. Het ligt niet aan mij…Het blijft alleen raar, aangezien ik die ‘tante’ (is een kennis van mijn ouders) al heel mijn leven ken en juist als een lieve, heel gewone vrouw die helemaal niet van poespas houdt! Het blijft vreemd. Ik kom er nog wel een keer op terug, maar wilde ook niet pissed blijven. Ik kan wel leven met de verklaring dat het met haar onzekerheid te maken heeft en niet met mijn gastvrijheid! Kom allemaal maar effe lekker een borrel bij me drinken, hahaha!

Haha Gelukkig maar dat het weer goed is Wel goed dat je het hebt gezegd want dat was inderdaad echt niet netjes van je moeder. Eigenlijk had ik wel excuses verwacht maar ja

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

lijkt mij idd ook meer de onzekerheid van je moeder. niks van aantrekken zou ik zeggen, maar het ook niet volledig over laten waaien.
moet zeggen dat ik ook best wel is wat mee krijg van m’n moeder, maar m’n moeder is vooral van het grote inslaan en klaarmaken, ze is altijd bang dat ze wat te kort komt haha en d’r ogen zijn altijd groter dan d’r maag (en d’r vriezer ) tja en dan hou je nog wel is wat over en dat verdeelt ze dan nog wel is onder m’n broer en mij. nu zijn dat ook vaak ingevroren maaltijden en aangezien m’n moeder behoorlijk lekker kan koken is dat geen straf hihi.
andere kant is dat als ze net als bij jou Rainbow met zoiets aan zou komen ik er ook best pissed om zou zijn.

liefs,
Rinske

quote:
Kom allemaal maar effe lekker een borrel bij me drinken, hahaha!

</BLOCKQUOTE id=quote>

EFFE Rainbow??? Was het maar zo`n feest dat we EFFE een borrel konden komen doen! Gezellig hoor!

Liefs, Melanie