Soooo, ik ben even kwaad! Mijn moeder komt met twee van haar vriendinnen op kraamvisite. Prima. Maar nu belde ze me net, om me te vragen of ze vlaai mee moest nemen. Ik: ‘Nou nee…jullie komen toch naar mij?’ Ze bleef aandringen, dus ik werd al wat geïrriteerd en zei: 'Hoezo? Zegt ze: ‘Ja, want wij drinken ook altijd wijn en een nootje…’ Ik: ‘Pardon? Om 11.00 uur?’ Ik was van plan om gewoon iets bij de koffie te kopen en dan daarna zouden we bv nog een glaasjes fris drinken. Het is KOFFIETIJD, geen BORRELTIJD. Hoe dan ook, mijn moeder begon helemaal te dicteren wat IK moest kopen. IN MIJN HUIS! Sorry, maar ik bepaal dan toch wat ik mijn gasten voor zet? Zegt ze: ‘Ja, niet dat je straks te weinig in huis hebt…’ Te weinig in huis? Ik heb juist altijd te veel in huis! Ik ontplofte dus he? Ze gaf me het gevoel dat ik een slechte gastvrouw ben! Ze heeft zoiets nog NOOIT tegen mij gezegd en ik snap ook niet waar het opeens vandaan kwam? Ik ga toch niet een heel vreetfestijn houden, terwijl mensen gewoon even op de koffie komen? Lekker! Wijn en nootjes en kaas nog voor twaalven? Dat slaat nergens op! Ik ben echt pissed. Ze heeft me echt beledigd. Ik zei dat ook en zei dat ze beter thuis kon blijven! Ik heb heel onvriendelijk gezegd: ‘Tot donderdag’ en heb opgehangen. Ik kan heel goed met mijn moeder overweg, maar ze is nu echt te ver gegaan! Waarom denken moeders toch altijd a) dat je blijkbaar zo arm bent dat je niet eens eten in huis kan halen (ze neemt ALTIJD koeken enzo mee als ze bij mij op visite komt, wat me mateloos irriteert) en b) dat je zelf niet weet hoe het hoort ofzo? Argh! Ik zat echt te stomen. Moeders en dochters…het blijft een bijzondere relatie!
Groetjes Rainbow, trotse mama