Moedergevoel

Hallo lieve allemaal,

Ik ben een meisje van 18 jaar, en sinds kort heb ik hele sterke moedergevoelens.
Ben echter niet zwanger.
Nou was mijn vraag, hadden jullie dat ook al op jonge leeftijd, kan het aan m’n leeftijd liggen?

Heb het er met mijn vriend over gehad, en die vind het ook maar raar.
Ik droom zelfs dat we een kindje hebben samen.

Een half jaar geleden bestond de kans dat ik zwanger zou zijn, gelukkig bleek
dat niet zo te zijn.

Maar nu heb ik zo’n sterk moedergevoel, en ben nog zo jong.
Ik heb het gevoel dat ik niet wil wachten, ookal weet ik dat het beter is van wel.

Wat moet ik hier nou mee?

Liefs Twinklebell

Meid: niet doen! Neem dat maar aan van iemand die al moeder is. En niet dat het niet supertof is om moeder te zijn, maar geloof me, je bent er op je 18e echt nog niet klaar voor!

Dus lekker doorgaan met je opleiding, je relatie, je leven. Lekker op een gegeven moment zorgen dat je goed gesettled bent en dan weer eens na gaan denken over zwanger worden.

En probeer ondertussen toe te geven aan je moedergevoelens door een leuk oppasadres te zoeken of een middag in de week te gaan helpen op een kinderdagverblijf of peuterspeelzaal ofzo.

Of ga een jaar au-pair! Ook een goede manier om uit te zoeken of je er klaar voor bent!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 13 Dec 2008 11:39:51

ik sluit mij helemaal bij sje aan!groetjes chantal

Chantal

meisje,

echt nog niet doen hoor! Baby’s zijn leuk maar het is niet alleen de rose wolk die je bewandeld! Tuurlijk heeft een baby veel mooie kanten maar er zijn zeker ook minder mooie kanten!
Er komt zoveel meer bij kijken. denk aan sprongetjes, ziek zijn noem maar op.
Zou daar ook eens aan denken. Geniet toch nog lekker van je vrije leventje, je bent nog zo jong!
Lekker eerst studie afmaken, relatie, lekker stappen! Geniet van de vrijheid.
Op zo’n leeftijd zou ik er in ieder geval niet aan beginnen!

groetjes gytha

Hier ook iemand die het je afraad nu. Ik ben gek op mijn kleine meid en ik had ook heel jong moedergevoelens. Ik was 12 of zo toen ik wist dat ik moeder wilde worden. Ik ben nu 29 en mijn dochter is 14 weken en ik ben blij dat ik haar nu pas gekregen heb. Baby’s zijn leuk en lief en schattig. Maar het is ook heel zwaar lichamelijk en emotioneel. Dus geniet nog even van alle kindjes om je heen, maar wacht zelf nog een paar jaar.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ik sluit mij bij de rest aan, Ik zou zeker eert nog lekker gaan genieten van alles. Een kindje is echt super maar het veranderd toch je leven, niet dat je niks meer kan maar je moet een stapje terug doen. Nu kun je nog gaan en staan waar je wil en hoef je “nergens” rekening mee te houden.

Je bent nog jong genoeg en hou het nog lekker even bij fantaseren, je hebt nog tijd genoeg.

Weet dat het soms best lastig kan zijn als je gevoelens al zo groot zijn. Maar ik zou er nog een paar jaardjes mee wachten

Groetjes Spruit

heey twinklebel,

ik liep ook al met moedergevoelens toen ik 13 was ofso, wilde het leifst elke dag met een poppenwagen buiten lopen en dan doen alsof het mijn kindje was, ik had toen geen vriend dus stopte het gevoel lekker in me poppen en het hielp wel

op mijn 15e kreeg ik een vriend van 19, na een aantal maanden kreeg ik het moedergevoel weer en vertelde dat gelijk ana hem en hij zij precies wat alle jongens zeggen, dat hij er nog niet klaar voor was en ik ook niet, en daar was ik het mee eens, toen kreeg ik te horen dat ik er een broertje bij kreeg! wat was ik blij kon ik weer lekker moederen, dat heeft ok geholpen om mijn moedergevoelens weer tweg te krijgen want ik vond helemaal niet erg dat hij ging huilen , mijn moder werd er af en toe gek van maar dan kon ik hem pakken en lekker gaan wandelen , tot nu, op mijn zestiende werd ik zwanger, door de pil en condoom heen, maar mijn vriend en ik besloten wel o het te houden, maar ik had liever nog even door gemoederd met mijn broertje. want mijn broertje hoefte ik alleen maar te verzorgen als ik er zin had, nu MOET ik 24 uur per dag 365 dagen per jar moederen. gelukkig heb k dan een vriend die er voor me is en me ouders,

maar ik zou ook kleine kinderen gaan opzoeken dat helpt echt!

succes, en laat maar wat horen wat je met de informatie doet,

xx,Eva.

Ja ben het met de andere eens
Wachten geniet van je jeugd doe levenservaring op
Het kan je helpen in de opvoeding van een kindje

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Absoluut mee eens met de rest! Eerst genieten, heel veel ervaring op doen, maar vooral een stabile levensomgeving opbouwen (relatie, baan, huis, etc) voordat je aan kindjes gaat denken. Tot die tijd heel veel genieten van de kindjes van anderen!! Jouw tijd komt echt wel hoor!

Lilypie Expecting a baby Ticker

Lilypie 3rd Birthday Ticker