Moederdag

Hallo allemaal,

't is vandaag moederdag… Doen jullie er wat bijzonders aan?
Hebben jullie wat gekregen?

Ik doe er niet aan, klinkt misschien heel raar, maar heb er nog nooit aan gedaan.
Voor mij is het overigens ook heel dubbel…
Je bent moeder, maar je hebt zelf geen moeder…
Geen moeder die voor mij gezorgd heeft, geen moeder die hier op aarde leeft, geen moeder/ oma voor mn eigen kind…
Ik hecht er dan ook absoluut geen waarde aan zo’n dag.
En bovendien is mn ventje nog steeds zo ziek als een hond, en spuugt alles er weer uit wat er in komt, dus we doen lekker rustig aan vandaag!
Heel misschien nog heel even naar buiten, een luchtje scheppen maar meer ook niet…

Desondanks is het leuk te weten wat jullie doen en wat jullie van je kids gekregen hebt!

Groetjes

Nathanael is van 10-06-09

Ik zelf doe er ook niet echt aan, Ik heb van Noah een mooie zelf beschilderde tissuedoos gekregen, en van Noah en Joël een tekening met hun handjes erop…

Mijn moeder wil niet dat we haar iets kopen voor Moederdag… ze heeft liever dat we zo een keer met iets leuks aan komen, dan speciaal voor moederdag.
en dat heb ik ook tegen Chris gezegt.

Liefs, Melanie

Wij doen er ook niet zoveel aan. Meestal gewoon samen ontbijten lekker koken savonds en wat leuks doen.
Ik krijg liever zomaar een keer wat dat altijd op moederdag.
Het moet geen verplichting zijn.

Ik ben wel benieuwd naar andere!

Liefs Shirley

Ik heb van de oudste een hele mooie zelfgemaakte vaas met papieren bloemen gekregen en van de jongste een heel mooi sieradendoosje met een gedichtje. En ze hadden samen met papa 2 crackertjes met kaas en komkommer gemaakt en een kopje thee voor op bed. Verder doen we er ook niet veel aan. Maar dat komt ook omdat ik op 7 mei jarig ben en dat altijd rond moederdag valt.
Mijn vriend is nu even met de jongens naar zijn vader kijken bij het boogschieten en dan gaan ze ook even snel langs oma. En straks gaan we even naar mijn ouders toe.

Wij doen er ook niet echt veel aan. Mijn moeder heeft ook ziets van doe iets spontaans en niet omdat het moet, mijn schoonmoeder vind sinds ik in de familie ben moederdag heeeeel belangrijk en eigenlijk ‘moeten’ we daarheen komen vind ze want op moederdag moet een moeder al haar kinderen om der heen hebben, maar gezien mijn zwager en schoonzus al aan deze verplichting doen komen wij niet, plus zegt mervin ze heeft er nooit om gegeven maar nu ineens wel omdat ze nog steeds wil doen geloven dat zij de belangrijkste vrouw in zijn leven zou moeten zijn. Pech das zijn dochter

Enne ik zelf wilde niet dat ie nu van alles kocht omdat we het geld goed kunnen gebruiken, als ik straks weer werk heb kunnen we wat leuks doen met zijn drie, maar nu gewoon een lekker dagje thuis, Kan muppet ook wel gebruiken.

Morgan heeft wel op het kdv een handtas met een mooi gedichtje erin geknutseld maar deze is natuurlijk voor haar en niet voor mamma

Groetjes,

Michèle

Gewijzigd door - Michèle op 08 May 2011 11:11:19

Gewijzigd door - Michèle op 08 May 2011 11:15:12

Ik heb van Seth vanochtend een zelfgeknutseld roze hart van deeg gekregen, met allemaal mooie gekleurde steentjes erin, en een mooie tekening.

Daarnaast nog een klein kadootje: een hoes voor de laptop, maar meer omdat we die nodig hadden

Verder heb ik wel lekker een beetje uitgeslapen, en hebben we lekker broodjes gegeten. Vanavond gaan we bij mijn ouders barbequen (alhoewel ik hoorde dat het zou gaan regenen…), dus hebben voor mijn moeder en mijn schoonmoeder ook een klein cadeautje.

Liefs, Anne

Klopt, het gaat regenen en onweren, in t westen en bij de wadden… Tenminste dat kreeg ik mee.
Nou ja ik hoef geen cadeautje oid, mijn mannetje geeft me vandaag xtra veel kusjes en knuffels das voor mij voldoende!

Nathanael is van 10-06-09

Hoi hoi,

ik kreeg vanmorgen een pakje van Ici paris van moppie en een doos. Ik pakte de doos uit, bleek een doos voor stofzuigerzakken dus ik bedankt schat! Toen zei hij nee uitpakken schat. Zat er een pollepel in. Ha ha, die was nl stuk. Mannen!

Ik woon in het westen dusseh ik duim dat het droog blijft hoor.
En beterschap met die kleine Nathanael…

De dag begon prima, leuke cadeautjes gehad van de kids en Nikki is superlief voor me! En toen was ik 's middags mijn badpak kwijt en liep alles in de soep… Chagrijnig, verdrietig, hoofdpijn, alleen… ach ja, ben benieuwd hoe ie zich hieruit gaat wurmen… das alles wat ik kwijt wil… (en nee, normaal gaat het niet zo en we gaan niet uit elkaar of zo… ben teleurgesteld in hem…)

Het begon vroeg bij mij . Danielle was om 6 uur wakker en aangezien ik ook daar wakker van geworden was en Michel nog sliep ben ik maar op gestaan. Om half negen was manlief ook wakker en kreeg ik een “zelfgemaakte” (samen met de leidsters) sleutelhanger van Danielle. Het kado van manlief lag nog bij de post, iets wat ik toch anders had gekocht voor ons huis. Daarna heeft hij een heerlijk ontbijtje gemaakt en hebben Danielle en ik voor de tweede keer ontbeten.
Toen Denilee haar slaapje is gaan doen ook even bij geslapen en 's middags even bij mijn moeder geweest.
Dadelijk nog even eten en bankhangen en dan lekker na bed.

Voor iedereen nog een fijne avond gewenst.

fijne moederdag iedereen! beetje laat maar ben druk geweest.
ehm
nou ik heb van papa een hang plant gekregen, erg leuk voor buiten! zoiets wilde ik al langer voor buiten maar ik kocht het nooit… nu heb ik m dus
en van rico had ik ook wat leuks! hij had op school een uitgeknipt hard in-geverfd en dan was dat zo’n soort foto lijstje van hout die je in kon klappen, ingeklapt leek het een houten doosje, ik denk huh wat is dat dan.
dus maak het open was links dus dat hart achter glas gezet en rechts een moederdags gedicht met foto van rico. KEI leuk gewoon! ik heb gewoon een traan gelaten serieus zo mooi vond ik het.
op het gedichtje stond:

Alle mama’s hebben feest.
Maar mijn mama nog het meest,
Want niemand is zo lief als zij,
En die mama is van mij!
Knuffeltje hier en een kusje daar…
En een hart, alleen voor haar!
(en dat hart zat dus in de linkerkant van het lijstje!)

geweldig lief toch!!! echt een warm gevoel kreeg ik ervan en werd er zowaar emotioneel door!

ohww ja en verder, gisteren is mijn moeder hier geweest ivm moederdag al. vond ik kei fijn! van haar heb ik 2 boeken gekregen, en ik heb aan haar een stenen muur ding gegeven met een gouden engel erop en een gedichtje, gewoon een kleinigheidje dus. maar wel heel mooi!
vandaag zijn we naar mijn schoonmoeder gefietst. lekker langs het kanaal en door het groen, voor haar hadden we een bloemetje,
daarna zijn we naar de kinderboerderij geweest en rico heeft in de speeltuin daar gespeeld terwijl wij even op het terras zaten.
daarna hebben we eigenlijk alleen maar buiten in het badje gehangen en wat gepoetst maargoed, hoort er ook bij

Gewijzigd door - MamavanRico op 08 May 2011 19:58:06

quote:
De dag begon prima, leuke cadeautjes gehad van de kids en Nikki is superlief voor me! En toen was ik 's middags mijn badpak kwijt en liep alles in de soep... Chagrijnig, verdrietig, hoofdpijn, alleen... ach ja, ben benieuwd hoe ie zich hieruit gaat wurmen... das alles wat ik kwijt wil... (en nee, normaal gaat het niet zo en we gaan niet uit elkaar of zo... ben teleurgesteld in hem...)

och wijfie! waar was hij dan?!
enne mijn vriend is nu ook weg, alleen zit ik er nu niet mee omdat we wel overdag samen waren… wel naar voor je heb je m nog gesproken?

Hier ook een lief cadeautje dat jasper met de leidsters op het KDV gemaakt heeft. Een vierkant glazen waxinelichthouder, beschildert door Jasper met roze en rood. Mooi verpakt, en ook met een lief gedichtje erop;
Deze dag kan niet meer stuk
Wat heb ik toch een geluk
Echt, ik ben ontzettend blij
Met een mama zoals jij!

En natuurlijk met kusjes een knuffeltjes!

M’n man moest vandaag werken, en ging al om 6.00 de deur uit, dezelfde tijd dat Jasper wakker werd… Wat vroeg…
We zijn met z’n tweetjes even naar mijn moeder en schoonmoeder geweest. Lekker op de fiets met dit heerlijke weer! Ik had fladderende vlindertjes op zonne-energie voor ze gekocht, die kan je dan in de tuin steken zodat ze om een plantje fladderen, best schattig.

Beterschap voor Nathanael!
Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

ik heb ontbijt op bed gekregen en zelf geknutselde cadeautjes. 1 van de opvang: een zelf geknutselde bloem met een foto van mijn zoontje op en een oorkonde voor beste mama :smiley:
Samen met papa had zoonlief een doosje geknutseld, gemaakt met vingerverf, foto’s erop geplakt en schelpjes. Zaten kleine cadeautjes in, die allemaal met hartjes waren, dus ik was super blij! Heel lief van m. (hij is vaak weg, dus met dit soort dingen ben ik extra blij)

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

“Ik” heb een blokkendoos gehad kan “ik” leuk torens bouwen en omgooien.
We gaan elk weekend bij mijn oma, Liam’s overgrootoma, op de koffie. Ze woont vlakbij. Vandaag hebben wij haar een bokaaltje gegeven met de 1e prijs voor een 1e klas overgrootomama. Gewoon omdat ik blij ben dat ze er nog steeds is en omdat ze zo van Liam geniet… en van haar andere (achter)kleinkinderen. Toen ik aankwam stond mijn taartje al te ontdooien

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

quote:

och wijfie! waar was hij dan?!
enne mijn vriend is nu ook weg, alleen zit ik er nu niet mee omdat we wel overdag samen waren… wel naar voor je heb je m nog gesproken?

Oké komt ie… We wilden 's middags eerst naar mijn moeder en daarna naar het zwembad… Dus ik alvast alle badkleding bij elkaar zoeken, maar ik kon (door de verbouwing van de slaapkamer afgelopen winter) mijn badpak niet vinden en was dus verdrietig omdat ik dan niet mee kon zwemmen… Tijdens mijn laatste zoekpoging (oke ik was al wat chagrijnig) hoor ik beneden ineens roepen: Wij gaan al naar je moeder, tot straks! Ik was flabbergasted dat ie niet even mee kon zoeken of iig even wachten tot ik klaar was! Kan er nog boos om worden (vorig jaar een soortgelijk akkefietje)! Dus ik heb boos vanuit huis mijn moeder gebeld dat ik dus niet kwam, die begreep het wel… Nikki kwam na een uurtje thuis omdat ze het niet leuk vond dat mama huilend thuis zat op moederdag (kon echt mijn tranen niet bedwingen)… Vervolgens kwam Chris dus thuis om Lisa af te zetten en met Nikki te gaan zwemmen… zit je dan… fijne moederdag… pffff… Ik heb Nikki wel goed uitgelegd dat het absoluut niet haar fout was dat ik zo verdrietig was! Chris snapte er geen bal van (ach ja een man he), hij vond dat ik chagrijnig was en dat het dus wel oke zou zijn om te vertrekken Voor mij voortaan geen moederdag meer dus… BAH!

He jakkes wat een tegenvaller Yavahn!

Hier is manlief van mening dat hij er niets aan hoeft de doen, ik ben tenslotte ZIJN moeder niet!
Van zoonlief heb ik wel een mooi schilderijtje gekregen dat ie op school heeft gemaakt en de kleine meid is uiteraard nog te jong om het te snappen en zelf actie te ondernemen.
Ik vind het wel jammer… niet dat het mij nou om de cadeautjes te doen is… maar er een beetje aandacht aan schenken vind ik toch wel leuk. Buitenom dat we op vakantie zijn geweest heb ik ook al niks voor mn verjaardag gekregen afgelopen dinsdag, ook van de kinderen niet
Hier dus ook wel lichtelijk teleurgesteld in mijn man…

Wij hebben hier geen moederdag op het tweede weekend in Mei, maar op 15 Oktober! hihihih Dus deze mama moet nog even wachten. Ik was zelfs vergeten mijn eigen moeder te bellen, hahaha maar gelukkig was die het ook vergeten want die zit hier! hihihih dus het was zo erg niet!

Wij doen zelf nog niet echt aan vader- en moederdag omdat Sylvie nog heel klein is Ik heb wel van mn vriend een klein praktisch cadeau gekregen.
Wij gaan elk jaar met moederdag naar beide moeders toe. Dit jaar alleen naar de moeder van mn vriend, omdat mijn moeder niet thuis was. We hebben haar een mooie plant gegeven.

Trouwens dat moederdag een verplichting is en dat je beter spontaan zomaar een keer wat kan geven… dat vind ik dus niet… Moederdag is er niet in plaats van… Je kan je moeder altijd nog zomaar wat geven toch? Het is toch niet omdat moederdag bestaat je moeder verder nooit meer wat krijgt? Zo doen wij het niet igg
En moederdag vind ik absoluut geen verplichting, want je kan zelf kiezen of je er wat aan doet of niet. Je vult het helemaal zelf in. Maar vaak zeg je op moederdag wel even iets extra speciaals of geef je iets extra speciaals. Daarom vind ik moederdag juist ontzettend mooi en bijzonder. Ook al weet je dat je kinderen gek op je zijn en keiveel van je houden, het is toch wel een fijn gevoel om dat 1 dagje in het jaar even zo lekker benadrukt te krijgen

@Yavahn: Nou inderdaad een echte kerel Moest mijn vriend eens flikken, dan trok ik m aan zn haar weer terug naar binnen hoor Ik had gewoon keihard geschreeuwd nee je wacht maar ff en help ff mee
Maar ja dat ben ik. Als ie het dan alsnog zo had gedaan als jouw man, dan was het laatste woord er nog niet over gezegd! Zo moederdag verpesten, dat had ie geweten ook!

@Suzje: Wat een onzin Nee tuurlijk ben jij niet zijn moeder, maar wel de moeder van zijn kinderen, die nog te klein zijn om zelf wat te halen… Daar gaat het toch juist om? Vertel hem dat maar eens even goed. Je koopt een cadeautje niet voor mij omdat ik jouw moeder ben… Maar je koopt een cadeautje voor … en … (je kids) omdat zij dat zelf nog niet kunnen en zodat zij HUN moeder een cadeautje kunnen geven
Ik vind dat iedereen lekker verwend moet worden op moederdag, dus jij ook

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

@Yavahn; beetje laat mijn reactie sorry,
maar idd wat bot zeg, ja in onze ogen dan, maar mannen denken dan idd: oh dan ga ik maar misschien dat ze dan kalmeert terwijl wij daar juist nog bozer door worden
inmiddels weer goed gese…??