Hoi,
Ik ben ontzettend blij en trots dat ik mama mag zijn van mijn zoon Twan, maar af en toe, pffff, valt het me toch wel even zwaar hoor.
Ik hoor altijd iedereen om mij heen zeggen; oh, moederschap fantastisch, het gaat allemaal super en geen reden tot klagen.
Nou moet ik zeggen dat Twan op zich een heel makkelijk mannetje is hoor, maar toch heeft hij heel sterk een eigen wil. Wat hij niet wil of juist wel wil laat hij ook MERKEN!!! Je kunt dan van alles doen, maar niks helpt.
Hij schreeuwt/is boos etc en houdt hier dan niet snel mee op. Soms doe ik hem gewoon in bed omdat ik hem dan zat ben.
Wat ik ook erg jammer vind, is dat Twan (nooit geweest ook) geen knuffelbaby is. Hij kan alleen heerlijk tegen je aanhangen of knuffelen als hij ziek is. Ik vind dat persoonlijk erg jammer, misschien komt dit nog, maar denk van niet.
Ik vind het allemaal niet rozegeur en maneschijn, dat had ik van te voren ook niet gedacht hoor. Ik moet er niet aan denken om nu al aan een tweede te beginnen.
Dat ik het zo voel, ligt misschien ook wel aan mezelf. Vooral als ik zelf erg vermoeid ben. Ik doe na de buitenwereld altijd superpositief, maar soms denk ik wel eens ander. Maar nogmaals, zou het moeder zijn voor geen goud willen missen.
Ben ik de enige die dit zo voelt?
Groetjes tamara