Moe van de herrie!

Hallo allemaal,
ben net nieuw lid geworden, heb 3 kids (jongens!) van bijna 5, 3 1/2 en 7 mndn.
Waar ik het meest moe van word is de herrie die de kinderen kunnen produceren. Het probleem is ook dat ze je op een normale toon niet horen als ze zo bezig zijn. Mijn stem moet dan weer ook omhoog en volgens mij heeft de hele buurt ons wel een keer gehoord. Leuke blikken krijg je dan ook!!
Ik vraag me af hoe jullie dit aanpakken… Ik ben er zó moe van…
Alle,…echt alle tips zijn welkom.
Marlies

Allereerst welkom op de site

ik heb dan 1 zoontje en ook die kan gillen alsof er 10 in de kamer aan wezig zijn.
en tja…kan me goed voorstellen dat het je dan te veel word, zeker met 3 kids
wat ik meestal deed is er bovenuit gillen, wat dus niet werkte.
nu maak ik eerst oog contact en begin rustig te praten of het wat zachter kan.
dusnoods fluisteren dan neemt hij het vaak over en is de rust terug gekeert in huis.

en helpt dat allemaal niet!!! dan ga ik lekker op de bank ziten zet mijn mp3 speler op, en hou mijn zoontje in de gaten terwijl ik heerlijk van de muziek geniet

Groetjes Marianne mama van Ruben

Tja, ik heb er maar twee…! Een van 3 jaar en eentje van 9 mnd. Wat ik doe is de oudste in ieder geval iets laten doen. Boekje kijken, luister-cd laten luisteren, lekker spelen met iets. Die andere is te klein voor dit soort zaken maar vindt soms een speen wel lekker. Dus dan maar voor een keer de speen overdag. Al is het maar eventjes. Of een leuk speeltje, muziekdoosje of iets krakends etc.

Succes, het blijven ´herriepotjes´!!!

Hoi,

Oh wat herken ik dit…

Ik heb ook 2 jongens van 4,5 en bijna 3.Er zijn momenten dat ze erg leuk kunnen spelen maar meestal is het ruzie…Vooral de oudste,deze is erg jaloers,en ben dus de hele dag poltieagentje aan het spelen,vooral de laatste dagen is het heel erg…dat het me soms wat teveel wordt…en ja dan gaat helaas mijn stemvolume ook wel eens omhoog.De buren zullen wel eens denken(schaam schaam)

Groetjes Marieke

Groetjes Marieke,mama van 2 deugnieten.

De buren moeten maar denken! Jij doet je best.
Ik sta voor de klas, en als ik wil dat de kinderen luisteren begin ik soms gewoon te praten, en eigenlijkzijn ze heel nieuwsgierig. Ze willen wel weten wat je e vertellen hebt. Om dat te moeten horen moeten ze stil zijn.
Ik zou de eerste paar keer met een leuk verhaal tje beginnen.
Je loopt door de kamer, waar de herrie is, en begint op rustige toon een mooi verhaal te vertellen, wel volhouden!
De dag erna weer , dan weer, dan weer…dan volgt gewennning.
Reactie: als we rustig zijn is het prettig.

Ze zullen dan reageren op jou gedrag. En altijd! pas aandacht geven als ze iets rustig vragen. Geschreeuw niet belonen met aandacht. Want negatieve aandacht van jou. b.v terug schreeuwen is ook aandacht. Je zegt rustig op neutrale toon, ik praat met je als je rustig vraagt. En vervolgens negeer je alle geschreeuw, totdat de normale toon komt, die beloon je dan met veel aandacht.

Mocht er ruzie zijn, zou ik helemaal niet praten, maarzondat taal de jongens uit elkjaar halen, ze weten na al die tijd wel wat je bedoeld, dat heb je immers al heeel vaak heel hard gezegd…Het effec van de verrassing.

Succes!@

Ik ben blij dat jullie hier ook last van hebben. Zelf heb ik vijf jongens. De oudste is 9 en dan eentje van 8 en dan 6 en 5 en de jongste wordt volgende week zeven maanden maar ze kunnen af en toe behoorlijke herrie maken. Ik vind het ook niet zo erg dat ze over twee weken weer naar school gaan eerlijk gezegd. Dan gaat mijn vakantie beginnen

Dag allemaal,

Bedankt voor jullie reacties, tis fijn te weten dat je niet de enige bent, en dat het “normaal” is. Over een aantal weken hoop ik iemand thuis te hebben die mij een aantal dagen achter elkaar, een aantal uren per dag komt adviseren en tips komt geven.
Eigenlijk weet ik het allemaal al, 3 kids, veel boeken gelezen, programma’s gezien. Maar je raakt zo snel weer in die sleur… Ik hoop dat ik het dit keer kan volhouden. Gisteren was er iemand van het consultatiebureau langsgekomen,…hoe dat het met me was… Tja, je kinderen zijn inderdaad wel druk, en lawaaierig, maar ze zijn wel netjes hoor,…ze vragen alles netjes aan je.
Ik verwacht niet anders, en denk dat dát juist de normaalste zaak van de wereld zou moeten zijn.
Voor de rest luisteren ze niet, het interesseert ze niet, ze kijken dwars door me heen. Laatst zei de middelste tegen mij (3 1/2!!!) “ga weg rrrrotzak” . Nou, alsof ik een klap in m’n gezicht had gekregen, ik had het niet verwacht,…en wáár dat hij het vandaan heeft…?? Weer zo’n dillemma, negeren of straffen.
Maar ja, we moeten verder…
Tot schrijfs!!

Marlies.

Eigenlijk willen ze helemaal niet dat je weggaat. Ze testen gewoon uit of je hen toch, ondanks alles, lief vindt! Het beste wat je kunt doen is zeggen dat je altijd bij ze wilt blijven en heel veel, maar dan ook heel veel van ze houdt!!! Echt waar. Ik hoor zulk soort uitspraken ook regelmatig en heb verschillende reakties uitgeprobeerd. Maar eigenlijk willen ze dus horen dat 'hoe vervelend of stout ze ook zijn’hun mamma en pappa toch van ze blijven houden.

Regelmatig diep in en uit ademen en dan pas rustig reageren. (Lukt mij ook niet altijd hoor) Succes!

heel herken baar
de oudste is ijna vijf en de jongste acht maanden
als de jongste zijn stem leert kennen,en dat kan soms behoorlijk hard gaan,denkt de oudste ooo nu mag ik ook schreeuwen
pffffffff ook soms om gek van te worden
want tja de jongste snapt het nog niet en de oudste denkt dan dat zij niks mag
maar goed het zal ook wel over gaan,
soms als zij aan het spelen is moet ik ook wel eens mijn stem verheffen en dan denk ik ook de hele str zal me wel gehoord hebben maar dat zal iedereen wel eens hebben denk ik.