Moe na bevalling

Dag Moeders!

12 weken geleden ben ik bevallen van een dochter. Het is niet helemaal goed verlopen. Ik heb veel bloed verloren wat is gaan stollen in mijn vagina.
Nu ben ik nog steeds moe. Maar met name mijn hoofd wil niet echt.
Ik heb moeite met concentreren en ook het volgen van gesprekken, verwerken van informatie, kost me veel energie en maakt me moe.Soms krijg ik er hoofdpijn van.
Wie herkent dit of heeft tips voor mij?

groet,
Marijke

Zo’n zware bevalling heeft meer impact dan je denkt. Plus dan ook nog je leven dat op z’n kop staat doordat je “ineens” moeder bent. Plus het gewone ontzwangeren wat ook iedere vrouw heeft (kan wel tot het jaar duren).

Pas na een maand of 3 zit je met je kleine mop in een lekker ritme dus die tijd is nu ongeveer aangebroken. Als het goed is zou je nu wat meer rust in je hoofd en in je lichaam moeten gaan krijgen.

Echte gouden tips hoe je van die vermoeidheid af moet komen heb ik niet. Je zou het bij je verloskundige of je huisarts aan kunnen kaarten dat je het idee hebt dat het herstel vrij langzaam gaat.

Groetekes, Sje

Ik was ook erg moe na de bevalling maar ik was wel snel de oude.
Op de hormonen na dan haha

Vraag het even aan je huisarts misschien kun je even bloed laten prikken op HB.
Dan kun je bloedarmoede uitsluiten. Daar kun je ook erg moe van worden.

Succes groetjes Gytha

Het is ook niet niks een bevalling!! Gelukkig was ik snel weer op de been, maar het kan ook anders. Ook met bijvoorbeeld bekken-instabilliteit.

Doe het vooral rustig aan en geniet maar van de kleine!

Dag Moeders!

Bedankt voor de reacties,
Ik heb mij op HB laten prikken, dat was goed.
Ik denk dat ik alles: bevalling. ontzwangeren, etc, wat heb onderschat en gewoon te snel weer de oude wil zijn.
Zal proberen rustig aan te doen!

groeten Marijke

Je denkt dat je heel snel heel de wereld weer aankunt en dat kan inderdaad nogal eens tegenvallen. Hormonen, hormonen, hormonen…

Gewoon stapje terug doen en lekker van die kleine meid genieten. 12 weken geleden, dan is ze van rond 24 januari?

Groetekes, Sje

Nou dan is dat uitgesloten en hoef je daarom geen zorgen te maken.
Lekker even rustig aan doen en lekker van je kleintje genieten.
Je denkt ook meteen de hele wereld aan te kunnen na zo’n bevalling maar was dat maar waar he?

Hopelijk ben je nu na het bloed prikken wat gerust gesteld.

Groetjes Gytha