Moe, moe, moe

7 maanden geleden ben ik bevallen van een super ventje. Er is alleen 1 klein dingetje wat minder leuk is; hij slaapt overdag hooguit 2 uurtjes, verdeeld over 2 slaapjes. Nu hebben we een periode achter de rug (hoop ik) dat hij ziek was ed, en dus snachts ook minder sliep, normaal slaapt hij zo’n 12 uurtjes. Nu ben ik echt zo moe, ik voel me echt niet fit. Ik zorg ervoor dat ik goed eet, genoeg naar buiten ga, vroeg naar bed (hooguit 22:00, wat toch best vroeg is, toch??), maar ik blijf moe. Ook ben ik vaak duizelig, en nu ik verkouden ben, voel ik me dubbel ziek, terwijl het best mee valt. Normaal ben ik helemaal niet zo, al heb ik wel voldoende slaap nodig. Heeft iemand tips wat ik kan doen? Overdag slapen lukt echt niet, want als Luca slaapt, en ik ga liggen, dan is hij al snel weer wakker. Het duurt gewoon lang voordat ik in slaap val, en hij is snel wakker!

Gewijzigd door - mamaKim op 26 Jan 2006 18:22:30

Hoi MamaKim,

Bedenk dat die vermoeidheid niet alleen veroorzaakt kan worden door je wakkere ventje, maar ook doordat je mogelijk nog aan het ontzwangeren bent.

Hier wordt vaak heel luchtig over gedaan, maar ontzwangeren bestaat wel degelijk.

Dus het kan zijn dat je het op het moment 3-dubbelop krijgt (moe door wakker ventje, moe door verkoudheid, moe door ontzwangeren) en dat je je daardoor zo gebroken voelt.

Ik kan je helaas niet aan tips helpen.

Zou het iets zijn om Luca een nachtje bij opa en oma te laten logeren zodat je eens een hele nacht door kunt slapen? Luca vindt het vast erg leuk, opa en oma genieten ongetwijfeld ook enorm en jij komt even tot rust. Dan slaap je lang niet al die vermoeidheid eruit die er al zolang zit, maar het geeft je misschien net weer even een opkikker waardoor je er weer even tegenaan kunt.

Alle sterkte met je kleine wakkere meneertje en met je vermoeidheid!

Groetekes, Sje

Hoi Mama Kim.

En het weer help ook weer niet een handje mee!!!
ik heb een aantal weken een soortgelijke topic geplaats, want ik was ook steeds maar weer zo verschrikkelijk moe!!

Het is nu bijna 7 maand geleden dat ik mijn zoon op de wereld zette, en ik had er nooit bij stil gestaan dat je lichaam ook nog moest ontzwangeren.
Dus tot op vandaag ben ik nog steeds snel moe, en ik lig als het even kan s’avonds 21:30 al op bed.

Wat ik sinds een maandje wel gebruik zijn van de energiebruis tabletten, en ik moet zeggen die helpen bij mij echt goed.
ik ben lang zo moe niet meer, en als ik een dagje 1 vergeet merk ik het meteen.

Meer tips heb ik eigenlijk niet voor je.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

pffffff…

Arme jij!!! Jeetje, ik ben nu nogniet eens klaar met ontzwangeren. (Mijn jongste is al 15 maand…)
Wij mama’s zijn natuurlijk ook wel de hele dag in de weer!!! Wat je allemaal wel niet meemaakt als kersverse moeder!! Ik heb in de afgelopen 5 jaar (laten we de zwangerschap zelf niet vergeten) zo veeeeeel geleerd! Alleen daar wordt je al moe van!! hihi!!

Ik vind het een goed idee van Sje om hem lekker bij iemand te laten logeren!! Maak daar als het even kan een lekker weekend van!! Naar de sauna, onder de zonnebank. ( dus dan niet de badkamer uit gaan soppen en de strijk van 2 weken gaan doen…!!)

Groetjes Charon

onze dochter is ook 7 maanden,
en ja volgens mij hoort het moe zijn er een beetje bij.
het is een combi natuurlijk, ontzwangeren, gebroken nachten, zo goed mogelijk voor je kindje willen zorgen is ook heel intensief.
en als je denkt, dit is niet normaal, die vermoeidheid, zou ik toch een keer naar de huisarts stappen.
succes
groetjes christa mama van diantha

[URL=http://imageshack.us][/URL]

Gewijzigd door - diantha op 28 Jan 2006 22:10:22

een keer uit logeren doen is idd een goed idee! We hebben dit een paar weken geleden ook gedaan, en zelf zijn we toen lekker uit eten geweest en naar de film, en heeeeerlijk uitgeslapen!! Die bruistabletten ga ik ook proberen, en ik dacht misschien ook aan ijzertabletten, omdat ik soms zo duizelig ben.
Mijn conditie helpt ook niet mee…hou niet zo van sport
Bedankt in ieder geval, en idd het hoort er ook wel een beetje bij!

gr kim

Ik heb supradyn forte gekocht. Volgens de apotheekmeneer moet ik daar echt een energieboost van krijgen. Ik ben benieuwd!

9 maanden banner

Ja die heb ik ook sinds eergister, en ik voel een stuk fitter.
ben zelfs het hele huis aan het opruimen, terwijl ik normaal gesproken zoiets heb van.
dat kan morgen ook wel over overmorgen of de dag daarna!!??

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Jessin is nu 7,5 maanden en ikke is dus ook vaker echt mega moe. Ik weet het eigenlijk aan de toestand rondom Daan met zijn rug, het feit dat Jessin nog nooit doorgeslapen heeft, de borstvoeding en nu dan me nieuwe baan. Nooit bij stil gestaan dat ontzwangeren wel eens ook een oorzaak kon zijn.

ja hoor astrid,
ik geloof het vast dat het er ook grotendeels mee te maken heeft.
en je geeft ook nog bv, net als mel.
dat neemt ook een hoop van je energie.
enne…jessin wil geen flesje he?
dus je kan ook niet kolven!!!
diantha heeft vanaf de 2de maand ook fles gehad met afgekolfde melk,
dat is nu een uikomst dat ze ook de fles wil.
dan kun je de laatste voeding met kindermeel wat voedzamer maken.
sterkte meid,

Ja nog steeds allemaal echte, niet gekolfde, borstvoeding. Maaaaaar vandaag ( over de hele dag versreid ) heb ik er geheel vrijwillig zo`n 75 cc in gekregen, dus morgen proberen we weer. Hij vind het niet vies die poedermelk, maar hij vind dat speentje niks of zo. Alhoewel het bijten erop wel lekker is hahahaha. Maar hij heeft dus een paar keer een aantal goeie slokken gehad. Die fles moet er toch echt eens in hoor, want we wonen in het dorp van de Lindeboom en tjonge jonge ze kunnen er wat van hier.

hihihi, jessin moet toch echt aan de fles hoor!
wacht maar tot hij de smaak te pakken heeft

vervelend hoor, als ze niet aan de fles willen. Luca wilde juist de borst niet, duurde veel telamg voordat daar wat uit kwam! Zou wel willen dat ik langer vol had gehouden, maar dat is achteraf. Over het algemeen slaapt hij ook wel door, alleen heeft hij de laatste paar dagen weer wat nieuws: als papa moet opstaan, zo’n 6:00, dan wordt ik ook wakker. Of als mama gaat plassen, dan ben ik ook van de partij!! Heel gezellig
Ben nu de strenge methode aan het toepassen, wel na een tijd even naar hem toe, speen erin (ook zoiets, wanneer pakken ze die zelf op als ze hem nodig hebben??) en weer weg. Huilt hij weer, hetzelfde, maar wel een tijdje laten huilen. Vind het wel moeilijk, wil hem graag troosten enzo. Maar heb gehoord dat je op lange termijn moet denken en niet “ik wil hem nu stil hebben”. Heeft iemand nog tips??

Hai!

Lastig is dat he! Dat ze wakker worden zodra er een geluidje is! Robin werd wakker van het licht, Hij heeft een raampje bonen zijn deur. Daar hebben we nu een houten plaatje voor gemaakt. Gaat stukken beter. Thomas is vaak al om 5.30/6.00 wakker, en dan wordt Robin ook wakker van hem. Dan krijgt hij even zijn speen (hij kan hem zelf al wel pakken, maar dat doet hij dan dus natuurlijk niet…) en de ene keer slaapt hij dan weer tot 6.30 en de ander keer tot 7.30. Als hij na die speen niet meer kan slapen, mag hij er uit. Dan zet ik een bak speelgoed naast mijn bed, en dan kan hij nog even spelen. Ik sta zelf meestal om 6.30-7.00 op.
Als hij s´nachts wakker wordt, krijgt hij 1 x (direct) een speen. Dan weet hij dat hij niet alleen is. En dan slaapt hij weer verder. Soms ook niet, dan laten we hem liggen, en valt hij vanzelf wel in slaap.

Succes!!

Groetjes Charon