Moe(der) zijn

Al sinds maandagnacht is Joel ziek. Heel de dag en heel de nacht ben ik met hem in de weer. Hij eet bijna niet en slaapt bijna niet. Ik ben echt bek- en bekaf. M’n man heeft nachtdienst, dus moet ik het voor het grootste gedeelte in m’n eentje doen. Nu met m’n zwangerschap erbij vind ik het wel erg zwaar hoor. Ook komen er steeds traantjes. Ik ben zo verdrietig gewoon. Het zullen de hormonen wel zijn. Ik hoop maar dat de bevalling nog even op zich laat wachten, want daar heb ik de energie nu niet voor…
Komende week ga ik lekker een dag met m’n zusje naar de huishoudbeurs en vanmorgen heb ik met m’n ouders afgesproken dat we Joel volgend weekend daar laten logeren. Heerlijk! Ik kijk er echt naar uit… Volgens mij kan ik de hele zaterdag wel slapen, maar goed. Als dat zo zou zijn, is het gewoon nodig!!
Nou, ik hoop dat komende nacht beter gaat. Het wordt al nacht zes! Afgelopen nacht was het langste dat ik achter elkaar heb kunnen slapen 3,5 uur, dus hopelijk is dat vannacht weer wat meer. Gek he, dat je al met 4 uur slapen achtereen blij kunt zijn? Ik denk maar zo, het is ook vast een goede oefening voor straks met de gebroken nachten. Hoewel dat heel anders voelt, want zo’n babietje heeft je gewoon nodig en je weet dat Joel heel goed kan doorslapen (als hij niet ziek is natuurlijk!)
Nou, ik moest even m’n ei kwijt en ga zo maar weer eens m’n bed opzoeken. M’n man kan tot 22.00 uur naar Joel toe en dan gaat mijn ‘dienst’ weer in. Hopelijk slaap ik zo ff een uurtje…
Groetjes, Mariëlle en Joël

nou meid ga maar lekker pitten dan
vreselijk ik weet hoe je je voelt
zo moedeloos word je er van
ik heb ook al heel wat huilbuien achter de rug
hoor lucht lekker op toch ???
geniet lekker op de huishoudbeurs
dagje uit doet altijd goed ff lekker niks
en volgend weekend neem het er van
je krijgt het straks nog druk genoeg met
nog zo een moppie erbij
sterkte

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

pffff elende allemaal heel veel beterschap en lekker zelf vroeg erin

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

En heb je nog een uurtje kunnen slapen of zijn het er meer geworden.
Sterkte ermee meid.

Groetjes Wiets

Leef helemaal met je mee, en heel herkenbaar, zwaar soms he?? We kennen het vast wel allemaal…!! Probeer anders als het kan overdag even een uurtje te liggen. En die tranen laat maar lekker lopen hoord erbij en kan opluchten… Volgend weekend heerlijk voor jezelf gaan zorgen he?, lekker (uit)slapen en relaxen!!! Of vraag een vriendin ofzo of ze aankomende week een middag kan oppassen zodat je even bij kan tanken…

En heel veel plezier met je zus op de huishoudbeurs, zou ook heen met mijn zussen, vriendinnen en moerder, maar helaas hier ook ziekte…

Hoop dat je snel weer een goede nachtrust hebt… beterschap.

Groeten Cindy

Marielle, veel sterkte meid!
Ik kan je maar 1 raad geven, zoveel rusten als je kan!
Laat die strijk, die afwas en die kuis even wachten, die ligt er morgen toch nog (of misschien wel niet meer?) Benut elk moment om even de benen omhoog te leggen en je oogjes toe te doen. Vraag hulp als het je teveel wordt, jouw vrienden en familie zullen met plezier helpen!
Denk vooral dat jouw zoontje en je baby-in-de-buik jou nodig hebben in goede staat!
Hopelijk is jouw zoontje er snel weer bovenop en kan je snel weer slaap inhalen!

Gisteravond kon ik natuurlijk niet slapen. Om 22.00 uur kwam m’n man en kreeg Joël een hoestaanval. Ik heb het overgenomen. Pas om 23.00 uur was het eindelijk weer rustig hier. Toen had ik nog steeds niet geslapen dus, ik was zo radeloos! Maar weer eens een potje gejankt en toen in slaap gevallen. 4.15 uur moest ik plassen helaas, maar Joël werd pas weer 5.10 uur voor het eerst wakker. Dus vannacht ik 5 uur en Joël 5 3/4 uur geslapen achter elkaar! Lekker zeg! Tegen 5.45 uur allebei weer in slaap tot 8.15 uur. Best een goede nacht gehad dus. Toch merk ik aan mezelf dat ik momenteel niet echt een leuke moeder ben. Ik kan gewoon niks verdragen en Joël werkt behoorlijk vaak tegen. Wil niet verschoond, geen neusspray etc. Hij zal wel denken, al die polonaise aan m’n lijf al de hele week. Hij is het ook gewoon zat… Nou, ik hoop dat hij nu ook ff lekker slaapt zonder hoestbuien en dat hij morgen een stuk beter is. Dat hoesten moet nu gewoon slijten denken we. En ik wil heel graag morgenmiddag met hem naar de zwangerschapsreünie. Ik heb ook een meerijder dus ik zal het wel proberen als het even kan. Eindelijk weer eens even naar buiten enzo. Hopelijk doe ik daar goed aan. Het is wel rotweer ook eigenlijk om er op uit te gaan. Jullie horen wel weer verder.

nou sterkte, wijffie!!
Ik hoop dat het voor jullie na zo’n weerk weer een beetje makkelijk wordt!!!

Liefs Wendy

Ruben en Joél zij bijna even oud.
en ook ik word hier zoms radeloos, er zijn datgen dat het redelijk gaat.
maar oooo wat kunnen ze het bloed zoms onder je nagels vandaan halen.
ik zat hier behoorlijk mee.
tot ik kreeg te horen Ruben welkom in de peuterpubdertijd.
dus heb zo het vermoeden dat het bij joel ook het geval zal zijn en nu natuurlijk helemaal omdat hij ook nog eens ziek is.

suc-6 meid en hoop dat je dat weekend even kan bijslapen.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Ja, Marianne, ik volg jullie ook meestal op de voet, omdat onze jongens niet veel schelen. Ik denk dat het hier ook misschien al is aangebroken die peuterpuberteit.
Dat tegenwerken is echt niet leuk meer hier hoor! En weer kastjes opentrekken, grrrrr! Sta ik in de keuken, hoor ik Joël zeggen: Nee, nee! Dan kan ik dus rennen, want hij weet dondersgoed dat hij dan iets doet wat niet mag. Wel grappig dat hij zichzelf verraad. Hihi! En eigenlijk blijven ze gewoon de liefste van de hele wereld he? Gelukkig is dat ingebouwd, anders was het soms echt niet leuk hier!

jaja die riep welkom Ruben in de peuterpubertijd was ik
Justin kan er ook wat van hahah
En Lieve Mariëlle
Het is heel goed te begrijpen dat je je moe voelt en ook dat de tranen komen
Gooi ze er maar uit
Hoop dat je kan slapen

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

M’n man is vanmorgen uit de nachtdienst gekomen, dus kunnen we het komende week weer beter verdelen. En ik ga een hoop leuke dingen doen, hopelijk geeft dat ook energie!
Afgelopen nacht was het 3.00 uur/6.00 uur en toen om 6.30 uur klaarwakker. Ik heb Joël 3 keer neergelegd en heb het toen opgegeven. Wel lekker teruggegaan in m’n bedje, want 6.30 uur is momenteel voor mij echt nog veel te vroeg… Ik heb niks meer gehoord, tot ik wakker schrok. Toen had m’n man al met Joël gedouched en was hem aan het aankleden. De schat!
Het hoesten is momenteel het grootste probleem. Vanmorgen spuugde Joël nog een keer een beetje slijm. Wel fijn als het er een keer uitkomt, want hij slikt alles steeds weer door en raakt het dan dus ook niet kwijt.
Gister kwam ik er achter dat er van 1 hoektand een puntje door is gekomen en dat er nog 2 aankomen. Dat had hij er dus ook nog bij van de week. Dubbelpech, maar misschien voor mij gelukkig, dat het allemaal in 1x komt.
Vanmiddag gaan we toch lekker naar de reünie toe. Hopelijk gaat dat goed.

Heel veel plezier!!!
En ik hoop voor je dat je een beetje rust krijg nu, want je hebt het al zwaar genoeg!!!

Liefs Wendy

Dank voor je medeleven. Dat doet toch goed. Soms krijg je gewoon kippenvel van reacties. Ik wil niet zeuren, maar soms voel je je gewoon niet happy en als je dan hier je verhaal kwijt kunt en mensen willen dan ook nog wat liefs tegen je zeggen, is dat echt heel fijn! Allemaal bedankt hoor!

quote:
maar soms voel je je gewoon niet happy en als je dan hier je verhaal kwijt kunt en mensen willen dan ook nog wat liefs tegen je zeggen, is dat echt heel fijn!

Dat vind ik nou ook zo heerlijk, even van je afschrijven, en moet zeggen dat tijd dat ik hier zit heb ik een hoop aan de adviesen gehad
dus lekker blijven schrijven marielle.
en geniet van je weekend heb je wel effe verdiend.

Groetjes Marianne mama vanRuben

Zeuren??
Daar hebben we recht op

Liefs Wendy

Ik zal dit topic (wat mij betreft) afsluiten met het bericht dat het weer beter gaat met Joël. Hij heeft vannacht behoorlijk doorgeslapen en gelukkig neemt m’n man hier ook weer wat taken over. Vanmorgen had ik lekker een uurtje voor mezelf. Douchen, benen scheren en tutten etc. Heerlijk even zeg. Hopelijk is Joël gauw weer de oude, wat dat dan ook is… Hij rolt weer van de ene in de andere fase, dus er verandert weer een hoop. Bedankt allemaal voor jullie steun.

Ben ik toch nog even. Joël begint weer te snotteren en ik heb het in m’n keel. Maar wat nog vervelender was/is… M’n moeder ligt al een week in bed met keelontsteking en nu ook oorontsteking. Ze heeft vanmorgen een penicilinekuur en oordruppels gekregen en ze hebben het weekendje afgezegd. Gelukkig heeft m’n vader wat rondgevraagd en hebben m’n broer en schoonzus aangeboden om Joël komend weekend bij hen te laten logeren. Pfff! Ik was echt al aan het balen hoor! Ik heb hier zo naar uitgekeken… Waarschijnlijk gaan we zaterdagavond nog even met z’n tweëen uit eten. Ik ben zo blij dat ze het ook wel 2 nachtjes wilden. De huishoudbeurs gisteren was wel even gezellig een dagje uit, maar niet meer zo leuk als een paar jaar geleden. Je moet voor alles betalen en eerder kreeg je veel (proef-)produkten gratis. Ik was wel bekaf hoor aan het eind van de dag. Maar lekker met m’n zussie bijgekletst en nog uit eten geweest. Heerlijk! Ik heb nu steeds zin om leuke dingen te doen en dan het liefst zonder Joël erbij. (voelt ook wel een beetje lullig, maar goed)

marielle hoe is het nu met je zoontje is hij weer helemaal opgeknapt en heb je alweer een beetje bij kunnen tanken…?

liefs diana

Joël gaat heel goed. Je merkt alleen dat hij in een fase zit, waarin hij veel meer wil dan hij kan. Daar wordt hij wel wat zeurderig van. Verder kan hij heerlijk zelf spelen en is hij echt een kletskous. Genieten dus.
Wij hebben vorig weekend lekker genoten. Joël heeft 2 nachtjes gelogeerd. Hij heeft 4 maaltijden overgeslagen en 1 nacht moest m’n schoonzus 10x eruit naar Joël toe. Het ging dus niet helemaal vlekkeloos, maar goed.
We zijn lekker een avond naar vrienden geweest en hebben daar gekolonist. Een paar keer uit eten gegaan. Lekker naar een babyspeciaalzaak in Hoogeveen. Het weekend vloog om. Wel lastig dat ik maar moeilijk kan uitrusten. Ik heb enorme nesteldrang. Op zich ook wel fijn, maar je wordt er wel moe van.