Mobiel bellen van frankrijk naar frankijk

Ik heb even een vraagje,
Wij gaan op vakantie in Frankrijk en ik wilde zo’n polsbandje kopen voor Rico waar ik dan ons 06 nummer opzet.
Voor het geval als Rico op het strand zoek zou raken (ho even ik ga daar niet vanuit he haha, maar je weet nooit als het stikke druk is)
Ik kan moeilijk alleen 06******** erneer zetten
daar moet toch zo’n net nr voor ofzoiets?
weet iemand hoe ik dan mijn nr daarop moet zetten? en dan precies?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Je moet dan 0031 en dan de nul die normaal voor de 6 staat weg laten. Dus je nummer word 00316 en dan de andere 8 cijfers.
Nog even een tip, zet ice voor het nummer van iemand die ze in een noodgeval kunnen bellen. Dat staat voor in case of emergency. Want stel (en daar gaan we maar niet van uit) dat jullie allemaal een ongeluk krijgen en niemand is aanspreekbaar, dan weten alle hulpdiensten in Europa (misschien zelfs wereldwijd, dat weet ik niet) dat ze in een mobiel naar het ice nummer moeten zoeken.

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

dankjewel anouk alleen snap ik niet helemaal wat je bedoeld met ice
dus ik moet ICE 00316***** neerzettend?
is dat Frans Ice?
haha ik ken totaal geen frans… aub nadere uitleg

Nee je zet op Rico’s bandje 00316 ********, dan kan elke Farnsman je bellen als ze hem vinden.

In het menu (namenlijst/telefoonboek) van jouw en Rijco’s mobieltje, zet je voor de naam van degene die ze in een noodgeval moeten bellen, de letters ICE (in case of emergency, dat is engels voor in geval van nood)
Dus als ze jouw moeder moeten bellen als jullie met z’n drietjes in een frans ziekenhusi zijn beland en jullie zijn niet aanspreekbaar, dan zet je ice mama in je telefoon (bij de namenlijst/telefoonboek dus. Dat kan dus ook ice paap of ice jantje zijn Snappie? Haha!

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

ja ik snap m, maar ik dacht dus dat 0031 is als je belt NAAR nederland niet als je al in frankrijk belt en iemand belt vanuit frankrijk naar mij als ik in frankrijk ben
snapje?
Ik zag op wikipedia ook iets staan over ICE
dat je het als ICE erin moet zetten idd, en dan een code b.v. ICE 1 ICE 2
oid… maar gewoon ICE mama kan ook idd haha

ik kan hem trouwens ook en in mijn mobiel en op het polsbandje zetten. zet ik ook op het polsbandje ICE mama (elke fransman kan toch mama lezen?) en dan min nr
en dan ICE Netherlands en dan mn ouders nr alleen die kunnen geen frans dus dat wordt dan wat. maar goed we gaan er zeker niet vanuit dat dat nodig is

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 May 2010 16:35:15

quote:
ja ik snap m, maar ik dacht dus dat 0031 is als je belt NAAR nederland niet als je al in frankrijk belt en iemand belt vanuit frankrijk naar mij als ik in frankrijk ben snapje?

Inge jij hebt een nederlandse provider ook als je in Frankrijk bent. Een franse provider levert je op dat moment een frans netwerk, maar dat betekend niet meteen dat je ook een frans telefoonnummer hebt

Groetjes,

Michèle

haha ohja dat is waar
maar dat is dus ook als je prepaid hebt he?? altijd 0031!
oke ik heb m…

Yep altijd 0031

Groetjes,

Michèle

hahaha, nou dan weet ik dat ook weer,
neem het me niet kwalijk, is de eerste keer buitenland sinds jaaaaaaren

Ik laat een Tshirt maken voor Noah met ons telefoonnr: +316******** en dan Noah (en zn achternaam)…

Ik heb in mn mobiel altijd al staan Mama SOS / PAPA SOS dat kan ook toch??

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

dan zou ik SOS voor de naam zetten ipv erachter.
als iemand uit een ander land in je mobiel moet kijken die dus een andere taal spreekt zou hij niet weten onder welke letter hij moest zoeken
ik heb dat nu met ICE gedaan.

Zou ik ook doen melanie. Mensen zullen inderdaad sneller onder de I of S kijken dan onder een andere letter.

Overigens zou ik alleen een voornaam en telefoonnummer neerzetten. Combi achternaam en telefoonnummer is altijd wel ergens te achterhalen met een adres zeker bij een abbonement. Kun je net zo goed je adres erbij zetten en de huissleutel onder de mat leggen. Wat ik wel een keer zag was het 06 nummer en dan op de achterkant allergisch niet voeren om te voorkomen dat iedereen dat kind eten ging geven.

Groetjes,

Michèle

@Michele: haha ja waarom ook niet?
ik vond net toevallig een huissleutel… toevallig van jou melanie? (grapje he meid)

Hahahahahaha nouuuu Inge… misschien wel… Moet je alleen wel weten waar we wonen… als je al mn dure spullen maar niet weg haalt hahahaha

Okee ik zal het straks direct veranderen in mn telefoon… Thnxx voor de tip(s)

Oh dat wist ik niet ga gelijk dat ICE er in zetten. Goede tip.

@Melanie hahahaha, ik heb m maar laten liggen in de zandbak heb hem wel op de schommel gelegd, zodat de gene die m kwijt is hem terug kan vinden.
ik had geen zin om naar het politie bureau te gaan, lees: 1 uur lopen.

@Inge: Ik moet nu verder lopen… Helemaal naar jou… of naja met de auto dan!
Stuur hem maar op hahaha

Melanie wat deed jij uberhaubt in de zandbak bij inge???

Groetjes,

Michèle