Denk goed na over wat je wil. Een baby is een hele verantwoordelijkheid, maar als jullie er beiden voor willen gaan , dan moeten jullie dat zeker doen, want het brengt ook zoveel moois met zich mee. Ik zou het zo snel mogelijk aan jullie ouders vertellen, het heeft geen zin om het te verbergen, ze komen er namelijk toch achter, en ze zullen de eerlijkheid waarderen, ondanks de schok die het met zich teweeg brengt,
Mbt studie, werk etc. Tja, je zou moeten kijken wat financieel haalbaar is. Je hoeft niet een kast van een huis te hebben om een baby te krijgen. Een klein appartementje met 2 slaapkamers is voldoende. Misschien dat 1 van jullie de studie nu kan afmaken, en de ander tijdelijk werken, tot de ander klaar is met de studie zodat die kan gaan werken en de rollen zich omdraaien. Misschien willen opa’s en oma’s ook wel oppassen, scheelt ind e kosten, maar e krijgt ook een groot deel terug van de belasting als je moet kiezen voor een kinderdag verblijf. Misschien dat jullie bij 1 van jullie ouders mogen wonen, zodat je de studie kunt afmaken.
Daarom is het ook van belang dat je jullie ouders inlicht. Er zijn veel mogelijkheden en ik snap dat het allemaal overweldigend is, maar probeer er rustig over na te denken, er zijn genoeg oplossingen te bedenken!
Owh en even 1 tip, ik heb het vermoeden dat je nick name tevens je echte naam is, daardoor ben je heel makkelijk te herkennen, mede omdat ikkeben vaak naar boven komt bij Google. Dus vraag even aan de moderator of jij je nick name kunt wijzigen.
liefs woezel