Mn vriendin is zwanger wat nu?!


#1

Ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is Mark en ik ben 17 jaar.
Mijn vriendin is bijna 18 en heb gister te horen gekregen dat ze zwanger is, ik schrok me dood, en weet nu echt niet wat ik of we moeten doen?

Ik durf het mijn ouders niet te vertellen en al helemaal niet die van mn vriendin aangezien ze christelijk is en dus geen seks voor het huwelijk mag.

M’n vriendin zei gelijk al dat ze het kindje wou houden, en dat wil ik zelf ook, maar hoe moet het met de erkenning? met geld? hoe en waar het kindje gaat wonen? onze studie? oppas etc.

ik durf het echt niemand te vertellen, ik weet het het is onze eigen schuld maar ik schaam me best voor mn vrienden… wat moeten we nu?!

Groetjes, Mark

Gewijzigd door - markboels op 10 Apr 2012 02:02:11


#2

Hoi Mark,

Ik kan me voorstellen dat je bent geschrokken!
Volg in elk geval jullie gevoel. Jullie willen beide het kindje houden, dus daar moet je voor gaan, en zeker dat jij als vader een rol in het leven van je vriendin en dit kindje blijft houden. Vroeg of laat zal je het toch aan jullie beide ouders moeten vertellen, je kan een zwangerschap nou eenmaal niet verborgen houden en hopelijk zullen jullie ouders, wanneer ze over de eerste schrik heen zijn, jullie ook steunen en helpen met al jullie vragen.
Schaam je niet voor je vrienden, je bent vast niet de enige die dit risico heeft gelopen, vrienden die je er om uitlachen zijn in mijn ogen geen echte vrienden. Een echte vriend zal begrijpen hoe jij nu in de rats zit en je zoveel mogelijk steunen.

Sterkte en hopelijk valt alles straks op zn plaats en kan jij een beetje wennen aan het idee dat je vader gaat worden.

Groetjes Carolien.


#3

Denk goed na over wat je wil. Een baby is een hele verantwoordelijkheid, maar als jullie er beiden voor willen gaan , dan moeten jullie dat zeker doen, want het brengt ook zoveel moois met zich mee. Ik zou het zo snel mogelijk aan jullie ouders vertellen, het heeft geen zin om het te verbergen, ze komen er namelijk toch achter, en ze zullen de eerlijkheid waarderen, ondanks de schok die het met zich teweeg brengt,

Mbt studie, werk etc. Tja, je zou moeten kijken wat financieel haalbaar is. Je hoeft niet een kast van een huis te hebben om een baby te krijgen. Een klein appartementje met 2 slaapkamers is voldoende. Misschien dat 1 van jullie de studie nu kan afmaken, en de ander tijdelijk werken, tot de ander klaar is met de studie zodat die kan gaan werken en de rollen zich omdraaien. Misschien willen opa’s en oma’s ook wel oppassen, scheelt ind e kosten, maar e krijgt ook een groot deel terug van de belasting als je moet kiezen voor een kinderdag verblijf. Misschien dat jullie bij 1 van jullie ouders mogen wonen, zodat je de studie kunt afmaken.
Daarom is het ook van belang dat je jullie ouders inlicht. Er zijn veel mogelijkheden en ik snap dat het allemaal overweldigend is, maar probeer er rustig over na te denken, er zijn genoeg oplossingen te bedenken!

Owh en even 1 tip, ik heb het vermoeden dat je nick name tevens je echte naam is, daardoor ben je heel makkelijk te herkennen, mede omdat ikkeben vaak naar boven komt bij Google. Dus vraag even aan de moderator of jij je nick name kunt wijzigen.

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#4

Niet om het een of ander, maar als je gebruikersnaam je echte volledige naam is, dan is je geheim niet lang meer geheim hoor!

Groetekes, Sje


#5

Ik kan me de schok goed voorstellen. Je kan hulp krijgen van het FIOM bij het omgaan hiermee, in alle opzichten. Ook tips en steun bij het vertellen aan jullie ouders. Want als jullie het kindje willen houden, dan zit er natuurlijk niets anders op. Als jullie de verantwoordelijkheid voor jullie kindje willen nemen en voor hetgeen jullie gedaan hebben, dan moet je ook ‘groot’ genoeg zijn om het jullie ouders eerlijk te vertellen. Toch?

Jij kan je kindje al erkennen bij de gemeente, terwijl het nog niet geboren is. Je vriendin moet dan mee en dan toestemming hiervoor geven.

Succes en sterkte!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”