Mn mopje voor de laatste nacht

In zijn ledikantje slaapt en ik dat stiekem best wel moeilijk vind?
Ik bedoel… dit was het laatste wat “baby” was zeg maar… en nu?
pff haha de spullen zijn allemaal binnen… en ik had er zoveel zin in dat zn kamertje af was.
Nu gaan wij morgen een paar dagen naar opa en oma zodat papa zijn kamer kan verbouwen schilderen en behangen.
alles wordt anders.
ik heb het er ook met rico “over gehad” en hij was blij dat hij in zijn cars bedje mag slapen vanaf zondag maar hij zei ook: en pooh?
en toen zei ik dat zijn pooh knuffels uiteraard gewoon zijn knuffels blijven en dat die ook graag mee in het nieuwe bedje willen slapen…of hij dat goed vond?
“ja!” zei hij. Rico zegt sinds kort ja op antwoorden als hij ja bedoeld. eerder schudde hij ja en als hij nee bedoelde zei hij wel gewoon hardop nee.
nu zegt hij dus hardop ja en dat wass dus wel duidelijk dat hij blij was met zn nieuwe bedje.
Toen ik vroeg of hij het jammer vond dat zn oude bedje dan weggaat, keek hij me aan alsof hij niet helemaal snapte wat daar de bedoeling van mocht zijn.c h
hmm mijn kleine grote jongen wordt echt al groot, alleen hoop ik dat hij niet te snel “groot” wordt, ik wil mijn knuffelige boefie niet kwijt natuurlijk.
gelukkig duurt dat nog heeeeel lang maar toch de tijd gaat helaas zo snel!

Nou ik kan het me voorstellen hoor!
Stiekem ben ik ook nog altijd blij dat mijn meisje nog niet weet hoe ze uit haar ‘babybedje’ moet komen, want dan moeten wij ook aan een groter bed geloven! Haar broertje heeft dus ook gewoon een nieuw ledikantje gekregen!
Geen idee hoe het kan, maar dit bedje houd haar nog wat klein
Ze heeft voor de zomer een nieuwe slaapkamer gekregen, maar lekker met haar oude vertrouwde ledikant, en zolang ze er lekker in blijft liggen, komt hier nog geen ander bed!

snap ik, ergens twijfel ik daarom om hem al over te leggen in een peuterbed want zolang hij een slaapzak draagt gaat hij er toch niet uitkomen denk ik. maar hij bonkt zovaak met zn hoofd tegen de achterwand aan en ik denk dat dat komt omdat hij te weinig ruimte heeft in zijn bed. dat hij gewoon behoefte heeft aan meer ruimte. dat hij lekker wat kan draaien en woelen in zijn bedje.
want toen dit nogn iet aan de orde was sliep hij s’nachts goed door en nu wordt hij zovaak wakker en dan hoor je ook: bonk! en dan rico brullen.
hoe of wat precies weten we nog niet maar zn kamer wordt in ieder geval al peuter.
mocht het matras nog niet binnen zijn zal hij zondag en maandag toch nog in zijn ledikant moeten slapen besprak ik net met mijn vriend, want hij zei net dat hij nog geen bevestiging had van het matras terwijl dat gisteren besteld is. zou binnen 2 a 3 werkdagen in huis zijn maar omdat het na 12 uur was besteld kan het ook pas maandag of dinsdag komen zei hij. hmm nouja iets te voorbarig qua het bedje maar in iedergeval is zijn babykamer als we terug zijn een peuterkamer.
ohhh kon hij nog maar in zijn ledikant!
ik hoop zo dat hij in zn nieuwe bed blijft liggen en niet de hele nacht gaat spoken…

Spannend Inge.

Ik hoop met jullie mee dat het goed gaat in zijn nieuwe bedje, maar dat zal vast wel. Ik had bij Tim ook verwacht dat hij zijn bed uit zou komen, maar hij blijft er ook netjes in liggen. Tim heeft sinds september een Cars kamer en hoe gek hij ook op poeh beer is (dat was zijn babykamer). Toen Cars er eenmaal was, was hij zo blij als een kind en riep hij telkens niet pooh beer meer he, pooh beer weg. Echt zo grappig.

Groetjes,
Sandra

Dat is zeker een grote stap, Inge. En ook spannend. Ik hoop dat het goed gaat en dat Rico er blij mee zal zijn. Wij zouden in de kerstvakantie een peuterbed voor Erik gaan kopen, maar dat is er niet van gekomen omdat we allemaal af en aan ziek waren. Vind het stiekem nog niet erg, dat ledikantje houdt ze inderdaad nog een beetje klein

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Sandra: ohja klopt…Ook Tim had een Poohkamer! Rico vind Pooh nog steeds wel helemaal geweldig hoor en sinds kort is Teigetje en Roe ook helemaal in bij hem haha. Maar Cars… dat roept hij ook constant: KETJOUW!!!
Hoe had jij het nu ookalweer gedaan? Had hij meteen een peuterkussen? En hoe deed jij het met het dekbedje en slaapzak enzo? Ik vind het zo spannend!

@Mriek: ja precies en dat gevoel wil je ook niet kwijt… maar houden van betekend ook loslaten… en nu is het tijd dat ik de babyperiode toch los ga laten, helemaal! Ik weet zeker dat Rico dat toch wel nodig heeft nu, zeker omdat hij zo aan het woelen is in zn ledikant.
Maar spannend…tja…dat is het wel, ik wordt er een beetje emo van. Toen ik het met Rico aan het bespreken was kreeg ik gewoon tranen in mijn ogen…Is dat raar?

Nee hoor, helemaal niet raar! Het is weer een afsluiting van een periode, heel normaal wat mij betreft. Loslaten gebeurt hier natuurlijk al vanaf dat Erik 3 maanden was en ik weer ging werken, maar het blijft moeilijk. Ik herken het. Ach, zo lang we het maar doen en ze niet klein houden omdat wij dat zo graag willen. Dan is zo’n traantje helemaal niet erg hoor.

Groetjes,
M

Tim vind Pooh beer ook nog helemaal leuk. Maar zodra hij in zijn kamertje is zegt hij dus zoals ik zei niet pooh beer he en pooh beer weg. Cars vind hij helemaal geweldig. Wij hadden Tim iets voor zijn 2e verjaardag onder een dekbed gelegd. En toen ook direct de trappelzak weggelaten. Op die manier kon hij eerst even rustig aan het dekbed wennen, voordat hij overging op een ander bed. Tim bleef onder het deken niet liggen, terwijl hij toen in een trappelzak lag. Eenmaal zonder trappelzak en met dekbed, bleef hij keurig onder het dekbed liggen. Zou als ik jou was proberen meteen de trappelzak weg te laten. Gewoon even een paar nachten aankijken hoe het gaat. Kussen heeft Tim nog niet, vind ik nog niet nodig.

Groetjes,
Sandra

Ow spannend zeg! Weer een fase afsluiten… aan de ene kant natuurlijk hardstikke stoer… maar voor ons als mamas ook wel een beetje moeilijk he

Dat hoofd stoten hoeft trouwens niet over te zijn in zn nieuwe bed hoor hahahah die van mij ging er gewoon mee door. Ligt gewoon helemaal bovenin zn bed op een propje, meestal dwars. Hahaha waar heeft hij zo’n groot bed voor nodig eigenlijk?
Als 'ie bij opa en oma logeert ligt ie trouwens ook nog zonder mopperen in het campingbedje, haha! Hij ligt toch nooit languit dus dat past nog wel even.

Volgens mij vinden veel kinderen het wel een veilig gevoel ofzo om tegen de rand aan te liggen ipv in het midden.

Spannend!!! Ben benieuwd hoe het zal gaan. Hier net als bij Mriek, eigenlijk in de kerstvakantie maar ook niets van gekomen. En toen hij van het weekend ziek was heeft hij een nacht bij ons geslapen maar jeetje mina wat een draaitol. Die koekepeer gaat recht zitten als hij op zijn zij wil draaien??? Dan spoor je toch niet
Dus stel het nog even uit denk ik want die ligt volgens mij 9 keer per nacht uit zijn bed

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lisa doet gelukkig nog geen pogingen om uit bed te klimmen en ook d’r slaapzak blijft nog netjes aan! Ik weet wel dat ik het bij Nikki ook een grote, spannende stap vond! Maar dat ging eigenlijk in één keer goed… Ik denk dat Lisa er iets later aan toe zal zijn dan 2,5 jaar, maar dat zie ik tegen die tijd wel… Lisa is echt nog een draaikont en die vind ik ook regelmatig in een rare houding of omgedraaid in bed… Ben benieuwd hoe het zal gaan bij Rico! Enne dat emo-gedoe, dat heb ik al als ik er alleen nog maar aan denk. Ik weet natuurlijk dat dit mijn laatste “babietje” is, dus dat is extra emo voor mij… aan de andere kant denk ik dan aan de zware PPT die er nog aankomt en dan wens ik haar ineens wat grote hahaha!!

Ik weet trouwens niet of je het nog gelezen had Inge en of je geantwoord had, want ik kan het topic niet vinden waarin ik het gevraagd had… Heb je je schildklierfunctie wel eens laten controleren? Want als je schildklier te snel werkt kan je ook FM klachten krijgen en kom je ook niet aan…

Ohoh, wat is het toch wat he! Elke moeder zou willen dat de tijd toch iets minder snel ging! Ikke ook hoor!
En helemaal niet raar dat je hier emo van word, je kleine jongen is echt al heel groot aan het worden. Met zo’n grote kamer en een groot bed valt het ineens ook wel heel erg op he
Daar gaat de babykamer die je 2,5 jaar geleden zo mooi hebt ingericht met je dikke buik… Dat is toch ook iets waar je emo van word!
Het is eigenlijk ook maar zo’n korte periode he, 2,5 jaar
En als het nou 1 ding was wat veranderd, dan viel het ook nog mee
Sterkte ermee en ik hoop voor je dat Rico heerlijk gaat slapen in zn nieuwe bedje zodat jij ook je rust en energie krijt! Heb je hard nodig!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Gewijzigd door - goudvisje20 op 13 Jan 2011 10:15:33

jaja… je kleine vent wordt groot! Wel spannend hoor de volgende stap!

Ik heb er zelf niet zoveel moeite mee. Had dat met de eerste en tweede verjaardag ook niet, terwijl veel moeders dat wel hebben. Ik vind het eigenlijk alleen maar leuk om te zien hoe groot ze wordt en wat ze allemaal al kan!

Misschien dat het scheelt dat ik weet dat de babykamer zo weer gevuld is en er zo weer een nieuw klein prulletje is om mee te tuttelen en te verzorgen en voeden. Maar ja, op Noors eerste verjaardag wist ik dat nog niet en toen had ik ook geen weemoedige gevoelens. Zal wel gewoon per persoon verschillen!

Hoe dan ook: Je blijft altijd zn mamsie, zelfs als hij ‘zo’ twee meter is en je met 1 hand optilt! Het blijft jouw baby!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

@Liske, ik had dat met de oudste eigenlijk ook helemaal niet!
Pas toen hij naar school ging…
Maar met de jongste wel heel erg… Iedere keer als ze weer iets nieuws kan, elke keer weer een beetje minder baby, minder afhankelijk van mij, steeds een beetje loslaten . Tuurlijk ben ik dan super trots op haar… maar toch altijd wel een dubbel gevoel.
Misschien toch met het idee in mn achterhoofd dat t waarschijnlijk allemaal de laatste keer is dat ik het meemaak?

@Suzsje: Zou best kunnen dat ik het met de tweede en ws laatste ook meer heb hoor! Ben benieuwd! We gaan het meemaken :smiley:

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Wauw goed weer om te klussen… en jullie vermaken je wel bij opa/oma!! Was is dat goed verdeelt bij huize Inge

Maar… we willen wel foto’s zien als de kamer klaar is en Rico er kan gaan slapen en een live verslag van de eerste nacht (ben er niet bang voor dat we niks horen of zien aangezien jij hier heel trouw in ben!)…

Spannend … wanneer is de bedoeling dat je weer thuis ga slapen ???