Misselijk moe

Nu weet ik weer hoe het voelt om zwanger te zijn. Hoe snel iemand dat ook alweer vergeet. Maar nu ik me zo voel kan ik me wel weer herrinderen dat ik me ook zo voelde bij mijn eerste zwangerschap.
Ik ben moe moe moe moe en misselijk. Man als ik onder de douche vandaan kom en mezelf en onze dochter in de kleren heb heb ik het gevoel of kan ik wel weer op bed. Ben kapot.
En ik ben zo misselijk. Ondanks ik van de huisarts al pilletjes heb gekregen.

Zit op dit moment echt even niet op een roze wolk. Ja vind het echt super hoor en ben ook ontzettend blij dat ik zwanger ben…maar moet ik me nu dan zo voelen.

Heeft er iemand nog tips tegen misselijkheid en tegen die vieze smaak in de mond.

Liefs een vermoeide pjuk

Lilypie Second Birthday tickers

Gember helpt tegen misselijkheid. Thee kun je halen bij de tuinen en dan kun je meteen even spoelen. Of anders (peper)munt.

Groetjes,

Michèle

Ik gebruikte honingdropjes tegen de misselijkheid. Van die bijenkorfjes van Venco. Hielp bij mij echt goed. En dan lekker lang op zo’n dropje sabbelen.

Voor de zekerheid overlegd met de verloskundige wat drop + zwangerschap betreft, maar drop is alleen maar een risico als je echt grote hoeveelheden op een dag eet. Spreken we van een pond of meer.

Ik nam volgens mij zo’n 10-15 dropjes op een dag en dat is geen enkel probleem.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 09 Aug 2010 12:13:35

mmmm…lekker sje…die honingdropjes…die ga ik goed onthouden mocht ik ooit weer aan de beurt komen hihi

x Floss

Ja, en het grappige is, ik hou helemaal niet van drop! Heb alleen ontdekt dat honingdrop helpt tegen misselijkheid dus ik heb het ook alleen maar in de zwangerschappen gegeten. Verder niet! Haha!

Groetekes, Sje

Mijn kasten zijn inmiddels gevuld met dropjes en de vriezer ligt vol met waterijs. Jammie jammie.
Heb ondertussen ook medicatie gekregen van de dokter. Nu is mijn misselijkheid redelijk te sturen.

Nu hopen dat ik weer wat meer energie krijg. Want dat is echt nul,nul.

Bedankt voor jullie tips

en lekker bammetjes met appelstroop eten> appelstroop = ijzer, ijzer gebrek=moeheid.

succes!

x Floss

owja vreselijk heb echt mijn periodes gehad, eerst had ik een lading augurken ingeslagen want zwangere vrouwen eten… nou niet dus…

Ik heb een periode gehad dat ik echt at omdat het moest! Mijn brood smorgens tussen de middag en savonds met veel moeite, hoewel er van koken toen niets meer terecht kwam, was het ook meer brood. Het enige wat er inging die periode was elke dag een haring zonder augurk dus, daar kon ik naar uit kijken voor de rest niet, kwam op het idee door een artikl dat vis tijdens de zwangerschap goed zou zijn voor de hersentjes dat je dan een slimmer kind krijgt, haha hoeverre zon theorie ook klopt maar het hielp daar ging het om.

Toen ik een keer bijna flauw viel kreeg ik van een vriendin een energysnoepje dextro ofzo ik weet niet hoe ze heten die hielp en die heb ik toen ingeslagen, elke keer als ik me flauwtjes voelde at ik er eentje, voor wat extra suiker…

Op een gegeven moment was de ergste misselijkheid over en had ik geen rare eetgewoontes meer wel dat ik opeens aan een broodje hamburger speciaal moest denken wat ik gelukkig kon weerstaan.

Ik had altijd wel standaard een rol volkorenkoekjes in mijn tas zitten en tegen het eind kon ik zo een reep chocola per dag op eten ^^ maar heb ook tot een maand voor mijn bevalling elke dag een half uur naar het station gefietst en weer terug en dan meestal nog wel een uur intotaal moetenlopen in groningen tussen het station en collegezalen… en tot 2 maanden voor de tijd nog op mijn schakelbrommer kunnen rijden maar die moest ik op een gegeven moment steeds een km (letterlijk) aanrennen voordat hij het deed en dat was op een gegeven moment niet meer haalbaar, want dan moest ik er opspringen en ben een keer best hard met me buik tegen de benzinetank opgeknald en ik dacht dit doe ik niet weer, hoewel dim heerlijk rustig werd als ik met me buik over de tank hing met het rijden

Voor de rest hb ik niets tegen de misselijkheid, jah gebruik een emmertje als handtasje, ik nam hem overal mee naar toe (in huis tenminste) zag je mij, dan mijn oranje emmer ook ^^

napoleon zuurballen

die gele

als ik ze nu zie word ik misselijk maar toen!!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

Bedankt voor de reacties. Ga ook nog ff om die zure ballen. Misschien werkt dat ook.

Ik heb eigenlijk de hele dag geen zin in eten. Maar ik moet wel. En als je ziet wat ik eet op een dag. Probeer de tussendoortjes echt wel gezond te houden en probeer wat ik anders tussen de middag eet over de hele middag uit te smeren.
Heb soms dat ik zit of lig en dan begint mijn buik alweer te knorren. Dan heb ik zoiets van moet ik nu alweer eten.

Ben op dit moment weer helemaal gek van een cracker met smeerkaas. Je kan me er s’nachts voor wakker maken en chips he.

Zal zo eerst mijn medicijnen ophalen bij de dokter, want die zijn op. Dus kan nu ook geen pilletje nemen tegen de misselijkheid

Oh ja dat had ik ook een hele tijd cracker met smeerkaas heerlijk. Verder wilde ik veel patat eten gewoon zonder iets erbij.

Vervelend dat je zo erg moe bent en misselijk. Hopelijk is dat met 3 maanden weer over. Ik heb pilletjes geslikt met ijzer alleen kan even niet op de naam komen. Er was een heel vies drankje van en in pilvorm. Daar werd ik wel wat minder moe van.

hey pjukje, allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap…
maar ik heb een vraag, want da’s nou net waar ik wat bang voor ben als ik zwanger zou willen worden van een 2e…
ik denk dat ik de eerste 3 maanden in me bed heb doorgebracht, als ik beneden was, kon ik alweer een uur slapen, viel overigens ook echt overal in slaap… hoe combineer jij dit met die kleine , want ik zag op je loper onderaan, dat je nog een kleine hebt rondhuppelen… die van mij is nu 13 maanden en ik moet er ff niet aan denken, dat ik dan diezelfde vermoeidheid heb, als met pippy,want dat red ik echt niet !!!

heb jij extra hulptroepen ingeroepen, of is die kleine helemaal onder de indruk en helpt ze mama een beetje? …
ik vraag me altijd af hoe dat gaat, want ik zie hier wel eens mama’s voorbij komen met eentje lopend naast de kinderwagen, kinderwagen vol boodschappen en een dikke buik, dan denk ik ’ hoe krijg je het voor mekaar… ’ dus ik vroeg me af, hoe combineer je het allemaal