hallo,
ik ben een jinge meid van 23.
ben 10 dagen overtijd. heb 2x een test gedaan waren negatief.
ik heb wel last van mijn onder rug hoofdpijn en soms ook bijkpijn ik heb dit alles niet echt elke dag maar wel bijna. ik heb gelezen dat als je zwanger bent hier last van kan hebben.
ben bij de dokter geweest die zegt je lichaam zal wel meer tijd nodig hebben om ongesteld te worden ( ben aan de pil) maar ik ben toch niet gerust.
wat moet ik doen.
misschien over 3 week wel ongesteld afwachten.
kan iemand mij meer vertellen.
gr
Misschien toch zwanger
Kan je huisarts niet voor de zekerheid een test doen? Anders misschien over een week opnieuw testen.
Succes!
Hoi hoi,
Ik gebruik de pil zelf niet omdat ik dat niet meer van de dokter mag gebruiken, omdat ik in 2006 trombose heb gehad.
Ik vind dat jij eens rustig aan tafel moet gaan zitten en jezelf deze paar vragen moet stellen:
-
Ben ik hier en daar de pil vergeten te slikken? Zoja, heb je kans om zwanger te worden;
-
Heb ik in die tussentijd sex gehad (terwijl ik vergeten ben de pil te slikken); Zoja, dan heb je kans om zwanger te worden.
-
Heb ik diaree gehad nadat ik de pil heb geslikt? Zoja, dan moet je weten dat de werking minder is, geldt ook als je ziekjes bent. Je lichaam neemt de pil niet goed op, dus de effect is niet 100%
Ik neem aan dat je de pil op tijd in slikt, dus binnen 36 uur de volgende pil… Want als je dat niet doet, maak je het zelf onbetrouwbaar en heb je kans op zwangerschap.
Ik weet niet of je medicijnen gebruikt (omdat je ziek bent of iets anders aan de hand is waardoor je medicijnen moet slikken). Als je dit doet, moet je weten dat de werken van de pil minder effect heeft.
Maar je zou eventueel een bloedtest kunnen doen. Er is hier ook een topic over geweest. Als de testen negatief aangeven, kun je alsnog een bloedtest laten doen.
Ik wens je heel veel succes!
Groetekes!
hallo,
ik ben de pil niet vergeten. ja 1 keer heb aanwijzingen gevolgd wat je moest doen sinds dien niet meer in stopweek ongie maar zodra ik weer de eerste pil in neem van de nieuwe strip dan wordt ik ongie .maar dit ken ik niet 10 dagen over tijd maak me best zorgen of ik zwanger ben of niet als het zo is ,is het ook geen probleem maar nu leef je een beetje onzeker terwijl je toch 2 testen heb gedaan en negatief waren maar ik wordt liever ongie dan dat ik de volgende keer moet afwachten of ik het wel of niet wordt
kunnen jullie mij tips geven
heb je in die tussen tijd onveilig gevreeen dan ?
ik zal nog een week wactehn en nog een test doen is die negatief dan benje nietzwanger
ik heb inderdaad onveilig de liefde bedreven.
ik zal dan nog wel eens een test doen. zelf of toch maar bij de dokter.
Je kan het zelf doen, maar ook via de dokter als je liever wilt, want als je naar de dokter gaat en het blijkt toch negatief te zijn en jij WEET zeker dat er iets niet klopt, kun je gelijk met je dokter bespreken om een bloedtest te laten doen.
Groetekes!
wordt de bloedtest en zo vergoed bij de dokter en hoelang moet je ongeveer op de uitslag wachten een week
beste lies
ja als je gewoon in de verzekering zit word het automaties vergoed .
en de uitslag is tussen de drie a vier dagen al bekent.
gr de mama van leyla
veronique daniels
hoi een bloedtest word gewoon vergoed maar een gewone test moete helaas wel voor betalen