Misschien een goede tip

Voor mij was het een wondermiddel.

Onze zoon Nick was van geboorte af aan constant verkouden. Er hoefde maar iets te heersen en meneer was ziek. Diverse keren oorontstekingen, rochelen noem maar op. Op een gegeven moment kreeg hij ook tranende, rode ogen erbij wat mij deed denken aan hooikoorts (in de herfst??). De huisarts kan niet testen omdat hij te jong is om getest te worden. Dat kan pas vanaf een jaar of 4!!!

Ik vond dit belachelijk. Ik zag aan Nick dat hij zich niet goed voelde, vaker moe, bleek, veel verkouden en de zoveelste oorontsteking. Ik wou niet wachten tot hij 4 jaar is en dan pas aktie ondernemen. Ik ben dus gaan rondneuzen op internet en kwam terecht bij een homeopaat. Zij behandelde vele kinderen met deze klachten en met succes. Bij de een kan het iets langer duren voor er verbetering optreedt en voor de ander werkt het direct.

Ik heb een afspraak gemaakt. Ze vroeg alles over Nick. Ik heb ook zoveel mogelijk dingen aangegeven en aan de hand daarvan kon zij bepalen wat het beste was om te geven. En… het was een schot in de roos. Ik hoefde slechts 1x 2 bolletjes op te lossen in water en Nick er 1 eetlepel water van te geven. Dat zou voldoende zijn. Ik dacht nog, ja,ja. Maar echt, Nick is er enorm van opgeknapt. Mocht er weer een verkoudheid opkomen zei ze dan geef je nog een eetlepel. Maar het was niet nodig. Na 3 x geweest te zijn voor na controle is Nick gewoon een compleet ander ventje geworden. Hij is bijna niet meer ziek, wel eens verkouden maar niet meer dagenlang ziek en hangerig. De reden waarom ik ging, de ogen, dat was al gelijk over. Ook de oortjes heeft ze gecontroleerd en na de 3e afspraak waren de oortjes helemaal goed. En dat terwijl hij altijd rode trommelvliezen had. Maar ja, niet meer verkouden betekend ook herstel voor de oren!!

Ik ben echt superblij ermee, vind het gewoon een wondermiddel. Ik was echt radeloos, vond het zo vreselijk dat hij altijd maar ziek was. Ik was op een gegeven moment gewoon bang om hem naar de creche te doen. Dat is nu over. Toevallig zijn er nu heel veel kindjes ziek en Nick niet!! Hij moet alleen wat hoesten en omdat het vanmiddag wat erger was heb ik hem weer 1 eetlepel gegeven.

Een beetje lang verhaal maar ik wou het toch even kwijt op deze site. Want ik geloof dat er heel wat kindjes zijn met dit probleem.

En ik had zo iets van BAAT HET NIET DAN SCHAADT HET NIET! Dus probeer het.

Groetjes Bianca

ik heb dit berichtje ook geplaatst als reactie bij een ander topic…(kind altijd verkouden na KDV)

Heey, wat ontzettend fijn dat dit zo goed heeft geholpen bij je zoontje!
Veel mensen zijn wat cinisch wat betreft alternatieve geneeswijzen, maar ik geloof er ook zeker in
Mijn ouders doen zelf aan alternatieve geneeswijze
Maar echt superfijn voor jullie dat hij zo is opgeknapt!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Klinkt goed…

Maar bolletjes? Wat zijn dat voor dingen? En gaan ze ook handlezen etc dan? Voelen ze hem na? Lijkt het op een osteopaat of is het heel anders? Jurian is nl ook vaak ziek… moet weer geopereerd worden voor oorbuisjes/neusamandelen en keelamandelen wat de oorzaak is van vaak ziek zijn verkouden etc. Loopt in het ziekenhuis omdat hij niet kan poepen. Dus misschien wel reden om ergens anders te kijken dan het ziekenhuis hij heeft er nl nu al een vreselijke angst voor!

Bij de dochter van mijn vriendin heeft het gedeeltelijk geholpen, ook 2 bolletjes oplossen in water. Het weerd wel een stuk minder maar niet helemaal weg.

Jee mini-boy hoe leg ik homeopathie uit. In principe hetzelfde als een ha maar dan met natuurlijke geneesmiddelen. Om het even kort te zeggen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Ik heb er ook al meerdere goede ervaringen over gehoord!!! Sommige mensen zweren erbij! Ik heb geluk dat Nikki en Lisa bijna nooit ziek zijn buiten een gewone verkoudheid om… Anders zou ik het wel het proberen waard vinden!

Wat zijn de bolletjes dan? Medicijnen?

Niemand weet volgens mij wat de bolletjes precies zijn, volgens mij is het een homeopathisch middeltje, net zoals je die bij de drogist kan krijgen… (maar niemand gaat je natuurlijk vertellen wat erin zit, want dan komen ze denk ik niet meer )

Die 2 kleine harde bolletjes zijn een natuurlijk “geneesmiddel”. Daarom zeg ik ook baat het niet dan schaadt het niet. Ik ben zelf niet zo van de medicijnen zoals paracetamol of voor de kinderen sinaspril. Uiteraard heb ik Nick er ook genoeg gegeven. Maar het helpt maar even. Koorts is goed voor het lichaam. Dat betekend dat het werkt om de bacterieen eruit te werken. Dat was belangrijk volgens de homeopaat. En hoe minder medicijnen Nick gehad had, des te meer kans dat het zou aanslaan. Gelukkig had Nick ook maar 1x antibiotica gehad voor zijn oorontsteking.
Het is puur natuur wat er gebruikt wordt, net als bij een bijv. Gezondheidswinkel. Alleen is dit specifiek afgestemd op de klachten van je kind. Je kunt wel een middeltje bij de drogist halen en dat is dan misschien geschikt voor 1 van de klachten. Maar dit is echt afgestemd op alle klachten bij elkaar. Bij Nick was het toevallig het te kort aan calcium. En nog iets maar dat ben ik vergeten.

Ik raad het iedere ouder aan met jonge kindjes aangezien ze nog zo weinig middeltjes hebben voor de kleintjes. Nick is echt wel eens snotterig maar zo vaak zien (en dan lang en vaak oorontstekingen) dat is verleden tijd. Nu is hij met 1 a 2 dagen alweer gezond.

Liever dit dan om de haverklap een doodziek kind met vreselijk ontstoken oortjes (en dan de bijbehorende medicatie).

Toen ik dit op de creche vermeldde, kwamen er gelijk meerdere ouders die hetzelfde hadden gedaan. Daarom meld ik het ook hier voor diegene die het ook willen proberen.

Groetjes Bianca