Misschien dat jullie een idee hebben

Hoi hoi
Tim is al een paar weken s’avonds rond een uur of 6 niet te genieten . Leg ik hem op bed is het huilen en mopperen . Hou ik hem beneden is het ook niet goed .
Ik ga steeds ff stiekum door de deur kijken of hij zijn doekje nog heeft ( knuffelt ie mee) , maar slapen doet ie niet .
Ik haal hem dan maar om een uur of 7 naar beneden . Dan begint ie bijna meteen in zijn oogjes te wrijven , dus fles en naar bed .
Maar dan is ie smorgens om 6 uur of nog eerder wakker terwijl hij eerst altijd tot 7 uur , half 8 doorsliep .
Hij deed eerst wel altijd op de avond een dutje van een half uur om 18.30 .
Zou ik misschien gewoon eerder de fles moeten geven of is dit weer een sprongetje . Waar hij eigenlijk al bijna uit moet zijn .
Ook zitten zijn tandjes te vervelen , zijn boven raak is heel erg dik . Zou dat het dan kunnen zijn en moet ik gewoon nog ff volhouden ???
Misschien dat jullie een idee hebben .
Groetjes Dorethe

Gewijzigd door - Dorethe op 24 Sep 2008 19:56:45

Gewijzigd door - Dorethe op 26 Sep 2008 20:38:44

ja ik denk of weet wel zeker dat het de tandjes zijn.
daar slapen kleintjes ook niet goed van .
dat gaat wel over zo gauw ze er door zijn zal het al gauw weer beter gaan .

gr de mama van leyla

veronique daniels

Om 19:00 een fles?
Wanneer krijgt hij warm eten dan?

Wat slaapt hij verder overdag?

Hylke krijgt 's morgens pap, later op de ochtend fruit.
Tussen de middag fles melk + brood, tussen 16 en 17:00 een fles melk.
En dan rond 18:30 de warme hap.

Meestal slaapt hij in de ochtend een keer en 's middags een keer.
Soms kort, soms lang.

Het zouden zeker ook die tanden kunnen zijn.
Daar hebben ze best wel veel last van.

M.

Hoi hoi
Meestal slaaptTim smorgen en smiddags , ook hier heel erg wisselend .

Hij krijgt smorgen pap , om een uur of 9 fruit , tussen de middag brood en een klein flesje .
Als hij naar het kinderdagverblijf is geweest smiddags voor zijn slaapje een tussendoortje omdat ze daar om half 12 al brood eten .
Dan om 5 uur met ons mee warm en dan voor het slapen gaan nog een flesje .
Maar heb op dit moment geen idee hoe laat ik dat het beste kan doen .
Misschien moet ik het om draaien net als jij doet .
Smiddags een flesje en later warm eten .
Zou voor ons ook fijner zijn want 5 uur is vroeg , maar dan heeft ie honger …
Groetjes Dorethe

Hij zit ook op de leeftijd van een sprongetje. Dat kan het ook goed zijn. In dat geval zijn er geen gouden tips, dan moet je lijdzaam af gaan zitten wachten wanneer hij z’n draai weer gevonden heeft.

Groetekes, Sje

hoi
ik heb precies het zelfde gehad met max. het gaat echt wel over, alleen duurt het voor jou een eeuwigheid. ik heb precies hetzelfde voedingschema en slaapschema als jou en dat bevalt mij heel goed. ik doe max meestal tegen 5 de warme hap en als hij het redt eet hij met ons mee tegen half 6. max word altijd tegen 6 onrustig, heeft hij altijd al gehad. tegen half 7 gaat hij in bad, daarna lekker een papfles en dan om 7 naar bed. max slaapt dan door tot de volgende ochtend 7 uur.
het kunnen ook heel goed de tandjes zijn, maar daar heeft max helemaal geen last van gehad. ze krijgen pas echt last als de snijtanden en de kiestjes er door komen.
max is vanaf zijn geboorte al onrustig(huilbaby) en ik heb mijn overal in verdiept, maar je bent er zelf vaak zo mee bezig en tegen die tijd dat je denkt dat je de oplossing hebt gevonden is er alweer over heen.
nou ik hoop dat het gauw over gaat
groetjes melissa

hoi hoi…

oh wat naar he… die tijd lijkt wel uren te duren terwijl het soms maar uurtje is (ook lang genoeg)!! Jurian is nog klein (ruim 10 weken) maar is rond etenstijd tussen 16.00 - 19.00 uur ook altijd aan het huilen (piepen)… meestal probeer ik dan een stukje te gaan wandelen buiten en dan terug toch even naar bed … soms slaapt hij klein half uurtje soms ligt hij continu te huilen… dan laat ik hem gewoon even huilen (is het enigste wat ze kunnen) daarna leg ik hem in de box en ligt hij rustig naar mobiel te kijken… om half 7 ga ik hem op het gemak in badje doen (met heerlijk natusan bedtime/ ruikt heerlijk en hij slaapt er prima op! is bewezen dat ze beter in slaap kunnen komen hiermee en langer slapen… ach weet niet of dat zo is maar … het is een niet goed geld terug garantie dus…) als hij in badjes is geweest krijgt hij tussen 19.00 - 19.30 nog een flesje en daarna gaat hij altijd slapen tot 23.00 uur voor de laatste voeding… vervolgens gaat hij weer door tot 7.00…

Het kan een sprong zijn, maar kan het niet zijn dat er een slaapje afgaat?
Jack is ongeveer even oud als Tim en tot voort kort sliep hij twee keer op een dag. Een lange tuk tussen 11 en 13 ongeveer en aan het eind van de middag nog een kort slaapje. Maar ik merk dat dat laatste slaapje weg gaat vallen. Wel vroeg vind ik ( dacht dat dat pas rond een jaar was) maar hij wil gewoon niet meer rond 5 uur naar bed. En ik wil liever niet dat ie nog na 6 uur slaapt want ik wil dat hij niet te laat op bed ligt 's avonds…
Tanden kunnen ook last geven, als dat het is merk je het snel genoeg denk ik.
Succes!
Christa

Een slaapje eraf valt vrijwel altijd samen met een sprongetje.

Groetekes, Sje

Hoi hoi
Ik denk nu vrijwel zeker dat het zijn tanden zijn .
Hij heeft vanacht heel onrustig geslapen en had ook koorts .
Nu heeft hij vanmorgen heel erg veel geslapen .
Vanmiddag was het huilen en nog eens huilen .
Hij zit de hele tijd te slikken en je kunt gewoon aan zijn manieren zien dat zijn mondje hem verveelt .
Het is nu ook wel heel erg dik met een wit steepje .
Dus hopelijk duurt het niet lang meer .
Als mijn man er dadelijk is zal ik even snel dentinox gaan halen .
Heb net de huisarts gebelt wat ik nog meer kon doen .
Die adviseerde om een zetpilletje te geven en als de koorts straks niet omlaag is er straks nog 1 te geven . Verder drinken aan blijven bieden .( wou ie net ook niet)
We zien wel wat wordt vanavond…
In ieder geval alvast bedankt voor jullie reacties .
Groetjes Dorethe

Ik wist niet dat het verdwijnen van een slaapje bijna altijd samenvalt met een sprong! Is er geen sprong bij 8 en 11 maanden? ( ben niet zo goed op de hoogte van de sprong-tijden…)
Wel raar, want bij Jack is het al geruime tijd wisselend hoeveel hij slaapt overdag. Enkele weken geleden steeds maar 1 keer, toen weer 2, nu de laatste dagen weer 1 keer maar vandaag denk ik 2 keer omdat hij dan simpelweg al vroeger wakker is in de ochtend, dus dan redt ie het niet.
Hoe lang gaat dit dan wel niet duren?! Haha! Niet dat ik er veel last van heb, ik vind 2 slaapjes wel lekker eerlijk gezegd. Het enige is dat hij soms tegen 18 uur ( etenstijd) niet echt gezellig is omdat ie moe is, maar ook niet wil gaan slapen. Dat duurt dan hooguit een uurtje en dan is ie er weer overheen. Het zal wel een periode zijn…?

Asje heeft laatst een topic aangemaakt met daarin precies een overzicht van de sprongetjes.

Ja, er is een sprong bij 8 maanden: week 31,5 t/m 37,5
Ja, er is een sprong bij 11 maanden: week 48,5 t/m 53,5

Voor meer info zelf even terugzoeken naar dat topic van Asje. Juist voor dit soort vragen heeft ze het aangemaakt. Het oei-ik-groei-boek lenen of kopen is een nog betere optie.

Groetekes, Sje

jullie vinden slaapje eraf bij 9 maanden wat vroeg…?? oei … hier slaapt mijn ventje nooit van 15.00 - 19.00 uur is dan hele tijd aan het huilen … leg hem wel altijd even in bed en na uur er maar weer uit … gaat dan in de box uur heel tevreden liggen … en daarna in badje en naar bed om 19.00 uur… slaapt dan wel weer goed…
DOE IK HET VERKEERD? moet hij officeel gewoon naar bed dan?

Hoi hoi
Nou inmiddels ben ik wel achter wat hetis …
Ben vandaag naar de huisarts toe geweest want hij had nog steeds koorts en was heel erg lusteloos .
Volgens de huisarts heeft hij een virus .
Vandaag heeft ie de hele voor de middag geslapen en vanmiddag wilde hij alleen maar tegen mij aan hangen .
Net had ie 40,2 graden koorts dus hij heeft het goed te pakken .
Heb een zetpil gegeven en hij lig nu in zijn bedje in zijn slaap te kreunen .
Hoop dat hij snel beter wordt want ik vindt dit zo zielig .
Je staat zo machteloos .
Groetjes Dorethe