Minke heeft een peuterbed, sinds een week of 1,5 nu. Ze is er superblij mee en slaapt 's nachts heel goed, komt er ook niet uit. Maar '… helaas wil ze nu 's middags niet meer naar bed. Ze slaapt wel op de creche nog 's middags en als mijn schoonmoeder oppast ( vaste dag in de week) slaapt ze ook. Maar bij ons begint ze om 11 uur al te verkondigen dat ze niet naar bed wil! Toen ze nog in haar ledikantje lag, piepte ze ook wel eens, maar ja dan legde ik haar er gewoon in en liet ik haar even mopperen en dan viel ze eigenlijk altijd in slaap. Maar nu gaat ze dus echt uit bed, heel hard "Mamaaaaa!!"roepen en dan haal ik haar maar weer naar beneden, want anders is Neeltje ook wakker. En die slaapt minimaal van 12 tot 1500 uur. Ik merk dat ik het best wennen vind… ik heb normaal altijd even een uur voor mezelf als ze slapen, nadat ik de boel eerst even aan kant kan maken. maar nu kom ik niet aan veel andere dingen toe. Ik ben echt moe!! Moesten jullie hier ook zo aan wennen, opeens ben je echt de hele dag in de weer!
En wat doen jullie met je kind als de ander slaapt? Ik doe meestal boekje lezen, tekenen, maar ik zet Minke ook een half uur voor de tv zodat ik even rustig een boekje kan lezen… doen jullie dat ook? Ben echt even aan het zoeken …
groetjes!