Minke in peuterbedje en ander vraagje!

Nou, Minke heeft voor het eerst afgelopen nacht in haar nieuwe "prinsessenbed"geslapen! Moest dit even vertellen hoor . Wij vonden het best spannend, zou ze eruit klimmen of niet… We hadden haar wel al verteld dat ze er niet zelf uit mocht komen en dat ze anders weer in het “babybed” ( ledikantje) moest, haha, maar wat denken jullie ze heeft zonder een kik te geven heerlijk geslapen! Ik hoop echt dat dat niet eenmalig was . Zo lief dat kleine meissie in dat grote peuterbed, dan is ze opeens toch weer heel klein hoor. Ik had mooie dekbedovertrekken bij de Hema gekocht, heel schattig met roze, stippen, bloemen, geweldig vindt ze het.

Maar goed ik had ook nog een vraagje; ik heb zo’n knutselpakket gekocht waar ook een schaartje in zit. Maar vanaf welke leeftijd is het nou veilig om Minke een schaartje te geven? Uiteraard ben ik er gewoon bij maar vind het een eng idee dat ze in haar vingertjes zou knippen… wat vinden jullie?
groetjes!

Lilypie Second Birthday tickers

Oh geweldig. Morgan slaapt nog in der ledikant en dat vind ze wel fijn. Hier wel druk aan het spinzen op wat voor kamer ze zal krijgen.

En die schaar, tja een echte kinderschaar is meestal heel bot en als je het idee hebt dat ze er mee om kan gaan dan onder begeleiding laten knippen. Ze gaat naar het kdv he, vraag anders daat even hoe ver haar knutselvaardigheden al zijn.

Groetjes,

Michèle

Leuk dat Minke ook een peuterbed heeft, en dat het zo makkelijk ging!

Het kan zomaar heel soepel gaan met die overstap hoor! Ging bij Nora ook zo. Wij hadden ook wel wat tegenstand verwacht, maar ze was er zo blij mee dat ze heerlijk is gaan slapen en na 3 weken nog steeds!

Qua schaartje, ik geef Noor nog geen schaar, maar heb er nog niet echt bij stilgestaan. Zou het inderdaad even navragen bij de creche, goede tip!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wat super joh dat het goed gegaan is in het grote bed. Ik had ook veel meer tegenstand verwacht, maar ook hier gaat het vanaf het begin goed. Hihi ouders maken zich er vaker drukker om dan nodig is.

Groetjes,
Sandra

Ja Sandra inderdaad wat jij zegt, wij halen ons van alles in ons hoofd haha! Maar goed, ik ben wel voorzichtig optimistisch hoor na 1 nachtje…
Schaartje ja zal het idd aan de leidsters vragen op de creche!

wat super linette! knap van Minke! knuffel van mij en rico hoor!

over dat schaartje… het is nog wel heel moeilijk om die “beweging” te maken. de knip beweging dus.
Ik zou dus gaan oefenen met een klei schaartje. je hebt van die pakketjes klei waar figuurtjes in zitten en daar zit een plastic schaartje in waar je klei mee kunt knippen. misschien is dat een idee?

mama van Rico@ : zeker goed idee!

Hier zeggen ze 3 jaar, maar wij hebben ook van die plastic dora schaatjes en die gebruikt ze nu al hoor, alleen moeten ze idd die knipbeweging even doorkrijgen. Die scherpe schaartjes met ijzer erin zou ikzelf nog een tijdje achterwegen laten!