Na maanden van deels op het potje plassen en deels in de luier was ik het zat. Ik dacht ik doe Minke gewoon geen luier meer aan, want ze heeft volgens mij prima controle over haar plas/poepgedrag. En wat denken jullie, we zijn een week verder en afgezien van een paar kleine ongelukjes: helemaal droog!! Ik ben zooo trots .
Ze slaapt nog wel met een luier, dat ga ik over een paar weken wel proberen. Maar vind dit al zo goed van haar!!
groetjes
Minke "echt" zindelijk!
Wauw, dit is toch wel een verrassing! Ik weet nog goed dat je schreef dat het niet zo wilde vlotten. Top zeg! Dus dit is toch wel dé methode? Hmm…balen Ik denk dat wij er deze zomer aan gaan geloven; als het mooi weer is, Erik lekker in z’n onderbroekie buiten en dan maar hopen dat hij het net zo snel oppikt als Minke. En 's nachts zou mooi zijn, maar nog lang geen must natuurlijk. Dit is al heel wat, ik vind het echt heel goed!
Groetjes,
M
dat is ook heeeeeel erg knap! super goed van Minke!
over die nachten he… wat ik altijd geleerd heb is dat je kinderen overdag helpt en dat ze het s’nachts zelf moeten doen.
je laat ze nog een keer plassen voor het naar bed gaan en eventueel als jij gaat slapen, maar op den duur is die pamper s’ochtends gewoon droog. Ik bedoel ze is nog geen 3 jaar, s’nachts zindelijk worden komt echt vanzelf. wat ik al zei…op den duur is die pamper gewoon droog.
ga jezelf niet pesten door een paar keer 's nachts eruit te moeten door de boel te moeten verschonen. waarom zou je?
koop dan van die dry nights. dat zijn broekjes speciaal voor de nachten (kindjes die b.v. bedplassen oid)
maar persoonlijk zou ik s’nachts de pamper niet uitlaten op deze leeftijd. ze hebben welliswaar (zeker als ze overag zindelijk zijn) controle over hun blaad dan… maar overdag ben je wakker en kun je dat regelen door het b.v. op te houden. in je slaap lukt dit niet altijd.
even meegenomen dat er toch best wel wat kinderen zijn die een jaar of 4 of 5 zijn die bedplassen. of zelfs nog ouder.
dat bedoel ik meer dat je s’nachts als kind niet zoveel controle over je blaas hebt dan overdag snapje? dus persoonlijk zou ik dan voor die dry night broekjes gaan…
hee maar nu ze zindelijk is he? hebben jullie haar toen iets gegeven? een cadeau ofzo? of hadden jullie een sticker systeem oid? En blijf lekker trots! dit is volgens mij heeeeel wat om trots op te zijn!
Wat goed van haar zeg, nog geen 3 jaar oud.
HElaas wil ons zoontje er nog steeds niet aan geloven.
(is nu 3.5) soms gaat het goed, maar vaak nog niet
Van de zomer idd nog goed oefenen en dan komt het hopelijk allemaal
goed.
gr. mama van 2 kids
Wat knap van haar dat ze nu echt zinderlijk is.
Hier helaas nog niet. Wij zetten Tim wel op gezette tijden op het potje en zo doet hij dagen achter elkaar een paar keer per dag iets en zo weer een paar dagen niets. Zelf aangeven dat hij moet doet hij niet.
Groetjes,
Sandra