Mini-moestuintje

Jaja… na aanleiding van het topic van de mama van J. ben ik wel enthousiast geworden.
Toevallig zat er vorige maand bij de groter groeien ook een zakje met broccoli-zaadjes. Helaas hebben wij een mini-balkon en kunnen we er echt niet meer op zitten als we ook een bak met planten neerzetten, dus heb ik ze ‘kado gedaan’ aan mijn moeder.
Die heeft ze dus met Seth geplant, en hij vindt het helemaal geweldig
Er komen nu wel ongeveer 20 broccoli-plantjes omhoog, haha.

Daarnaast komt er bijmijn ouders onder de schutting door een klein stukje van de aardbeienplant van de buren. En Seth plukt elke keer lekker de aardbeitjes als ze goed zijn.
Dus nu heeft mijn vader voor hem ook een aardbeienplant gekocht voor in de tuin, haha. Ik heb ze dus lekker aangestoken, en Seth vindt het fantastisch

Liefs, Anne

Leuk hé!! Jurian is ook met eigen tuintje bezig … de aarbeien en gewoon wat plantjes. Elke keer loopt hij er met de gieter naartoe om ze nat te maken …

Hier heeft Mervin van mijn moeder voor zijn verjaardag een klein kasje gekregen en daar staat nu paprika, tomaat, sla, wortel en chinese bieslook in. En in de vensterbank staat oregano, basilicum, tijm en gewone bieslook, alleen de laatste wordt opgegeten door Artemis.

Groetjes,

Michèle

Wat leuk!

En natuurlijk ook nog eens erg leerzaam voor Seth.

Groetjes,
Sandra

Leuk he! En lekker gezond

Hier hebben we lekkere aardbeien, rode besjes en frambozen in de tuin die voortdurend geplunderd worden door een paar kindertjes hier
En verder verse kruiden en wat groente… maar die laten ze dan weer wel staan… houden ze niet van. Haha.

Ja leuk he! Ik merkte ook dat J het helemaal fantastisch vond. Wij hebben dan wel geen aardbeien (de grond is daar niet okay voor, en dan moet ik spuiten, en ik wil een biologische tuin!) , maar tomaatjes, komkommers, pinda’s, groente bonen, wortelen en uien, prei, etc. We zijn nu aan het einde van onze tuin, d’r staat alleen nog wat prei, ui, en wortel. In November begint dan het seizoen weer. Ik ga het zeker weer doen, vond het echt geweldig, en erg leerzaam voor de kleine, ze kan nu zelfs plantjes herkennen aan de bladeren, hahahah

Haha, ja. Ondanks dat het niet bij ons staat, vind ik het ook erg leuk

Enne… leerzaam is het zeker. Seth loopt ook elke keer met de gieter alle plantjes water te geven.

Liefs, Anne

Ahhh dat maakt het waarschijnlijk alleen maar leuker, dan is het een soort van uitje om naar de tuin te gaan kijken, hier stond ze de hele dag in de modder te banjeren, ook wel wat minder kan ik je zeggen!

Morgan regelt hier ook de tuin met pappa. Dan hebben ze samen een gieter en zo en daarna komt ze aan mij verslag uitbrengen.

Groetjes,

Michèle