Mini croissantjes zelf maken


#1

Volgende week heeft Tim kerstdiner op school. Er hing een lijst met dingen die gemaakt moeten worden. Er stonden een stuk of 10 dingen op en om mezelf er niet al te makkelijk vanaf te maken, heb ik gekozen voor mini croissantjes. Er moesten ook komkommers komen, tomaatjes, blokjes kaas en stokbrood. Maar goed om voor een van die dingen te kiezen vond ik wel heel simpel.

Het moeten mini croissantjes met kaas en runderworst worden. Nu dacht ik zelf dan maak ik die van bladerdeeg. Maar volgens mijn man worden die dan wel heel klein. Want ik dacht dan snijd ik een plak bladerdeeg schuin doormidden en doe daar een runderknakworstje in rol ze op en doe ze in de oven. En dan idem met kaas, maar volgens mijn man past zo’n klein knakworstje er niet in.

Dus hierbij de vraag of jullie ervaring hebben met het maken van croissantjes? Want het lijkt me niet de bedoeling dat ik ze kant en klaar in de supermarkt haal.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#2

Volgens mij is jou idee wel goed hoor! Je bedoelt dat je dan een punt snijd van het bladerdeeg, en daar het knakworstje in rolt toch?
Voor kinderen lijkt me dat juist prima. Leuk dat je het zelf gaat maken!
En anders van het weekend voor thuis een proefversie maken?

Groetjes Manderijn.


#3

http://www.koopmans.com/recepten/koopmans-recepten/hartige-hapjes/knakworstje-in-bladerdeeg/

Kijk, het kan wel

Groetjes Manderijn.


#4

Je hebt ook van de blikjes mini-croissantjes van Dannerolles. Die gebruiken wij altijd. Er zitten (volgens mij) 24 driehoekjes in zo’n blikje.

Groetjes Natasja



#5

Ja, dat wou ik zeggen, van Danerolles zijn er blikjes mini-croissants. Knakworstje erin rollen, bakken klaar is klara.

Niet gaan prutselen met plakjes bladerdeeg. Zonde van je tijd!

Groetekes, Sje


#6

Ik zag ze vanmiddag ook van Dannerolles. En las je topic net en dacht er aan, en ze zijn nu in de aanbieding bij de C1000, dus ik zou zeggen lekker makkelijk doen.

Bakse


#7

Bedankt voor de tips over danerolles. Dacht dat die er alleen waren in blikjes van 6 stuks en dan vond ik dat een beetje duur gaan worden. Aangezien ze 20 kindjes in de klas hebben. Wist niet dat die er ook in mini croissants waren, dan ga ik daarmee aan de slag.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers