Mini boy en anderen


#1

mag ik wat vragen?

ik zit er namelijk helemaal niet in omdat ik totaal niet kerkelijk ben opgevoed

maar als iemand dit zegt over een stel wat 5 jaar getrouwd is :

Van Harte! Veel Zegen gewenst over de komende jaren. Dat jullie samen met God een drie-voudig snoer mogen vormen!

bedoelen ze dat dan alsof ze aan moeten maken met kinderen oftewel voortplanten of gewoon “normaal” gefeliciteerd?

Ik bedoel het goed ,wil geen foute dingen zeggen…maar ik vraag het me gewoon af

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#2

Haha, ben geen mini-boy, maar ken die uitdrukking wel. En is geen rare vraag hoor, kan me heel goed voorstellen dat als je niet in dat wereldje bent opgegroeid het een beetje raar overkomt.

Is een beetje moeilijke omschrijving om iemand Gods zegen over een huwelijk te wensen.

Het 3 voudig snoer, kun je zien als een driehoek: (en een driehoek is een zeer sterke verbinding, bedenk maar eens waarom een fietsframe etc. driehoekig is.)
God, man en vrouw, die allemaal met elkaar verbonden zijn, valt God weg is de driehoek gebroken, en een enkele verbinding tussen 2 punten is nou eenmaal veel zwakker.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#3

Klopt helemaal wat Suzsje zegt!

Groetjes Manderijn.


#4

Oke… drievoudig snoer hoeft niet persé een driehoek te zijn natuurlijk (dat was de vergelijking die ik kende), neem je echt het snoer, vind ik via google deze uitleg:

Onder een drievoudig snoer moet men een snoer verstand dat uit drie in elkaar gevlochten draden bestaat. Zo’n snoer is sterker dan een tweevoudig snoer en veel sterker dan één enkele draad.
In het voorgaande heeft de Prediker aangegeven dat je met zijn tweeën beter tegen de levensomstandigheden bestand ben dan op je eentje. Je kunt elkaar helpen bij tegenspoed en elkaar dienen. Je vormt in dat geval een tweevoudig snoer. Dit wordt wel niet door de Prediker met zoveel woorden gezegd, maar dat is wel de achterliggende gedachte.
Als je met zijn drieën bent sta je nog sterker. Heb je dan met vijanden of tegenstanders te maken dan sta je sterk want drie man overwint of verbreekt men niet zo gauw.
Naast deze gewone, directe betekenis kent men de tekst
een uitgebreidere toepassing toe. De tekst wordt namelijk vaak als huwelijkstekt gebruikt. De twee zijn dan de bruid en de bruidegom, die elkaar tot steun gegeven zijn. Als in dat huwelijk God als derde betrokken is en de gehuwden met Hem hun weg gaan, dan staan ze helemaal sterk, ja zijn ze door de vijand (de boze) niet te overwinnen. Ze vormen dan niet slechts een tweevoudig, maar een drievoudig snoer. Het is een wat vrije toepassing van de tekst, maar een die toch wel met recht en reden gemaakt mag worden.

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)


#5

Haha Kim, hoe kom je hier nu op ?

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!