herkent iemand dit: onze dochter slaapt al een hele tijd door en zit al enkele weken op 4 flesjes melk. nu gaf onze kinderarts aan dat wel met pap konden starten. Dat heb ik nu 3 avonden gedaan, maar dan komt ze weer voor een nachtvoeding. Tussendoor heb ik één keer de pap weggelaten, en dan slaapt ze wel door. Dat is toch raar of komt dit vaker voor? Op zich niet heel erg, want ik kan de pap ook 's ochtends geven, maar normaal zou pap toch beter moeten “zitten”?
Minder verzadigd met pap
Ze zit in een sprong. Hoeft dus niks met die pap te maken te hebben. Grote kans dat het gewoon toeval is dat dat samenvalt.
En het kan ook zijn dat ze 's avonds helemaal geen pap wil, dat ze er te vol van zit en daarom niet lekker slaapt. Ik vind persoonlijk pap een ontbijtding. Zelf wil je na een vol bord friet ook niet meteen naar bed hoeven.
Groetekes, Sje
Gewijzigd door - Sje op 12 Sep 2011 13:22:43
Herkenbaar!. idd ook Amy zat in een sprong welliswaar, maar ik ben de pap smorgens gaan geven. Had het idee dat het toch wel zwaar op de maag lag voor de nacht en het is ook niet logisch, want zelf ga je ook niet vlak voor dat je naar bed gaat nog uitgebreid eten. De bedoeling is toch dat de pap naar de ochtend gaat, want je gaat tzt warm eten geven savonds en dan is pap daarna toch te veel van het goede. Smorgens pap wat een opstap is naar smorgens een boterham later.
Overigens, het is niet zo dat ze met pap savonds beter doorslapen. Het maakt feitelijk geen verschil. Tis alleen het idee wat wij erbij hebben, maar alleen met een melk fles zou het ook prima zijn. Op een gegeven moment slapen ze gewoon door, pap of geen pap.
Ik zou als ik jou was de pap naar de ochtend doen, maar volg gewoon je gevoel hierin.
liefs annelies
Ik zat er inderdaad ook aan te denken dat ze te vol zit. Vannacht heb ik haar laten “jengelen en pruttelen” en viel ze na 3 kwartier ook wel weer in slaap. Ik denk dat ik de pap maar naar de ochtend verplaats (ondanks de sprong waarin ze waarschijnlijk zit), dan heb ik in ieder geval meer zekerheid dat ze door blijft slapen.
quote:
Overigens, het is niet zo dat ze met pap savonds beter doorslapen. Het maakt feitelijk geen verschil. Tis alleen het idee wat wij erbij hebben, maar alleen met een melk fles zou het ook prima zijn. Op een gegeven moment slapen ze gewoon door, pap of geen pap.
Precies! Borstvoedingskindjes (zoals bijv. onze meiden) kunnen geen pap krijgen en die slapen op een bepaald moment ook gewoon door.
Groetekes, Sje
Klopt inderdaad, want onze dochter sliep al lang en breed door, ook zonder pap! Eerst maar even weer tot rust laten komen met alleen melk en dan probeer ik over een aantal dagen of een week de pap in de ochtend te geven.
Dank jullie wel voor jullie reacties!
Ik vind idd pap ook echt een ontbijt ding. Net wat Sje zegt je wilt zelf ook niet met een volle maag gaan slapen. Maar wat ik niet begrijp is waarom ze je nu al pap adviseren te geven? Is toch vanaf 6 maanden? Wij geven Daan sinds hij 6 maanden is s’ ochtends door zijn fles wat Bambix. En vanaf 7 maanden gaan we hem pap uit een bordje geven.
Groetjes,
Sandra
vanaf 4 maanden kan je rijstebloem pap geven, kijk maar op de pakken. Bij onze zoon had ik het ook wat later gedaan, maar onze dochter zat al heel vroeg op 4 flessen per dag (toen ze net 4 maanden was al), vandaar dat onze kinderarts adviseerde om pap te geven in één van de flessen.
Ik zou de pap ook weglaten als ze dan wel doorslaapt. Mijn kleine nu bijna 9 weken en komt nog “braaf” iedere nacht. Ben nu de voeding wat omhoog aan het doen, maar met weinig resultaat. Vanaf wanneer slapen kindjes gemiddeld door? Moet zeggen dat ik dat van onze oudste vergeten ben.
Ah oke, ik had niet aan rijstebloem gedacht. Dat hebben wij bij beide nooit gegeven. Zit helemaal niks in, dus zag daar de toegevoegde waarde niet van in en bovendien hoor je vaak dat het stoppend werkt. Daarom altijd gewoon flessen en vanaf 6 maanden Bambix. Pff hier nog maar een paar weekjes dan gaan we beginnen met pap uit een bordje. Wat het gaat het toch weer snel
Groetjes,
Sandra
Het kàn inderdaad stoppend werken, maar bij onze zoon werkte het juist niet stoppend. Hij heeft last gehad met zijn ontlasting en daarvoor lactulose gekregen, maar toen hij rijstebloem pap kreeg, was de lactulose niet meer nodig!
Idd het kàn… Kiam heeft sinds heeeel lang geleden uit zichzelf gepoept op de tweede dag dat hij smorgens een papfles kreeg! Daarvoor alleen maar laxeer en klisma’s (zijn ze in het ziekenhuis nog aan het onderzoeken hoe het komt).
@Zwelgje74: dat is fijn inderdaad. Dan ben je ineens heeeeel blij met een dikke poepluier, haha!