Minder slapen opeens

hey hallo dames, ons nell is nu 22 weken en sinds deze week slaapt ze heel anders daarmee bedoel ik dat ze ipv van 19u30 tot 6u s’ ochtends nu ineens maar wil slapen tot 4u. we negeren dat dan eventjes maar ze blijft huilen dus geven we haar toch een flesje. normaal drinkt ze 210 zowel voor het slapengaan als om 6u maar dat krijgt ze nu met moeite op. iemand enig idee hoe dit nu allemaal opeens komt?

met 22 1/2 week begint er weer en nieuwe sprong denk dat ze daar al aan begonnen is

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

joepieeee! wat zijn nog andere symptomen. ik dacht steeds dat ze meer honger hadden dan maar ze eet net minder

symtonen zijn slechter slapen minder eten of meer ligt aan kind, meer huilen, hangerig. zie topic in mama’s hoekje of het oei ik groei boek

Liefs Michelle

Koop het oei-ik-groei-boek! Scheelt je een hoop onrust en onzekerheid en het scheelt ons online-oei-ik-groei-boek zijn.

Groetekes, Sje

Hoi,

Zou even een speen indoen en dan weer weggaan.
Geen speen, dan even je gezicht laten zien, aai over de bol en kusje en zeggen dat Nell nog even moet gaan slapen.
Het is nog te vroeg.
Zou Nell niet laten wennen aan de fles. Gewoon nog even laten wachten.
Verder sluit ik me aan bij Sje. Oei ik groei boek lezen.

Groetjes Lisan.

quote:
Koop het oei-ik-groei-boek! Scheelt je een hoop onrust en onzekerheid en het scheelt ons online-oei-ik-groei-boek zijn.

Groetekes, Sje

heb dat boek al een tijdje in mijn bezit en geloof me het is niet de bijbel!!
en het valt serieus op dat je het niet zo hebt met belgen hier op de site

Ik sluit me een beetje aan bij kartouche over het oei ik groei boek. Bij ons op het cb wordt er zelfs niet gepraat over sprongen.
Naar mijn mening hebben baby’s net als volwassenen soms een slechte dag, slechte nacht en minder eetlust. Ik slaap niet elke nacht goed, eet niet altijd evenveel en ben zeker niet elke dag even goed gehumeurd! Maar in een sprong zit ik dan niet hoor…
Het kan zijn dat baby’s zo reageren om al hun nieuwe vaardigheden te verwerken, maar ik zou zeker niet elk ding dat misloopt, toeschrijven aan een zogenaamde sprong, om me minder ongerust te voelen. Het leven loopt nu eenmaal niet perfect, zeker niet als je kinderen hebt.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ik was het eerst helemaal met jullie eens maar de sprongen worden steeds heftiger bij dylano was er tot de eerste 6 maanden ook niets aan de hand hooguit een dag of een nacht en toen heb ik dat hier dus ook neergezet van zal allemaal wel tot hij in de 6 maanden sprong kwam dat hield dus echt niet op met een dag of een nacht
toen ben ik wel degelijk overstag gedaan. dus ben benieuwd over jullie ervaringen bij de sprong die volgens jullie en is je goed recht niet bestaat(dacht ik nl ook )
Hier bij het cb wordt ook niet over sprongetjes ed gepraat.
en de wonderbaby’s die worden beschreven sla ik ook over zou er een minderwaardigheidscomplex van krijgen

Liefs Michelle

Wat ik leuk vind aan dit boek is dat je kan lezen hoe de ontwikkeling van je kindje een beetje gaat. Wat er allemaal in die hoofdjes van die kleintjes afspeelt.
Bijvoorbeeld dat ze eerst alles als 1 geheel zien en dan ineens snappen dat er ook een wereld is naast zichzelf. Dat ze categorieen kunnen maken, dat ze ineens snappen dat mama/papa toch wel heel belangrijk zijn en ze niet willen dat ze weggaan. Dat ze van alles willen, maar hun lichaampje het nog niet allemaal kan. Die kleintjes moeten dus een hele hoop verwerken. Dat maakt het ook een stuk duidelijker als ze helemaal uit hun doen zijn. En je kan er ook een beetje op inspelen in de omgang met je kleintje.

Dus alles aannemen wat in dat boek staat denk ik niet, maar je kan eruit halen wat je herkent.

En inderdaad in het boek staan allemaal superbaby’s die al kruipen/lopen/praten haha

@Michelle: Je kan gelijk hebben hoor. Misschien dat ik binnen een aantal maanden wel volledig mee zit in de sprongentheorie. Bij zes maand zal dit nog niet zijn waarschijnlijk, want dan gaat ze voor het eerst naar het kdv en dan zal ze sowieso niet te genieten zijn, omdat ze dan van mij gescheiden gaat zijn. (evegoed vindt ze dit helemaal niet erg en ben ik het die staat te snotteren…)

@Saro: Ik lees niet teveel over de ontwikkeling, want ik zou toch alleen maar gaan denken dat ze achter staat , of teveel van haar verwachten.De grote lijnen van wat ze moet kunnen, weet ik van op het cb en verder laat ik mijn kleine meid mij elke dag opnieuw verrassen! Uiteindelijk worden ze immers allemaal groot, allemaal op hun eigen manier. Als er echt iets serieus mis zou zijn, denk ik dat je dit ook zonder een boek wel merkt.

wil toch even reageren over de opmerking dat Sje een hekel aan belgen zou hebben. daar geloof ik echt niets van, Sje wordt gewoon een beetje tureluurs over de zovele topics die oa over het oei ik groei boek gaan. heeft niks met een belg te maken hoor

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090617/Yqux.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/n5BMp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 12 Jul 2009 11:35:48