Minder eten

Sinds afgelopen drie weken eet mijn dochter van 1 de pap en de potjes niet meer op. Nu moet ik steeds de helft weggooien. Voorheen at ze altijd alles netjes op. ik maak er geen strijd om. Ik denk dat al ze echt honger zal hebben dat ze dan toch wel eet. Het toetje gaat er altijd wel in. Gelukkig zit ze precies op het gemiddelde gewicht.Is het normaal dat kinderen na hun eerste levensjaar minder gaan eten?
groetjes chantal

chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 24 Apr 2008 11:30:37

hier eentje van 11 maanden die minder eet.
Is ook erg opstandig. groente at ze altijd op en sinds een aantal dagen niet meer.
Op cb zeiden ze dat ze dit tegen het jaar of met het jaar allemaal hebben zo’n periode. Gewoon negeren en wegzetten zeiden hun. Toetje gaat hier ook er wel in.
Als ze honger krijgen eten ze wel weer.

Succes Groetjes Gytha

Hoi,

Ja het is heel normaal dat ze vanaf het eerste jaar anders en vaak ook minder gaan eten. Het groeien en ontwikkelen gaat dan in een iets lanzamerproces. Van gemiddeld 30 cm het eerste jaar naar gemiddeld 10 a 15 cm naar het 2de jaar. Dus heeft het lichaam ook minder nodig. Al ze straks gaan lopen en rennen dan zal je merken dat dat weer iets meer wordt.

En je doet het goed door er geen drama van te maken. maar geef er ook niets extra’s dan je normaal gaf/ geeft en blijf het op dezelfde momenten doen.

Groetjes

lon106

hoi minis

romano heeft daar ook last van gehad maar net wat je zelf al zegt je moet ze niet dwingen.
ik heb wel bij romano zo gedaan je eigen eten niet helemaal op eten dan ook geen snoep enz dat werkte wel goed.
hij dronk gelukkig wel genoeg dat scheelt ook weer en als ze echt honger hebben eten ze wel maar die preiode dat hij minder eet heb ik nu weer en nu is hij al 2 maar hij test me nu gewoon uit en ja dwingen doe ik niet maar geef hem dan ook niks extra zoals snoep enz wel gewoon wat hij dan nog moet krijgen

][/url]

Hoi allemaal
Bedankt voor de reacties. Ik ben blij dat ze niet de enige is. Ik heb gister haar voor de gek gehouden. Op een gegeven moment stopte Nina op de helft van de groentehap. Ze moest er niks meer van hebben. Ik het danoontje gepakt en toen dat opwas had ik het lege danoontje gauw afgespoeld en de overgebleven groentehap in de lege verpakking van het danoontje gedaan. Het grappige was toen ze het pas doorhad was ik alweer 8 happen verder. Zo heeft ze toch meer binnen gekregen. Ik ga het vandaag nog eens proberen.hahaha
groetjes chantal

chantal

hahahaha wat een giller, pas na 8 happen?!!

Hier hetzelfde, ik was er op voorbereid, maar iid na 1e jr werd er minder geschaft…voor even. Hij vreet nu de oren weer van mn hoofd (15mnd vl wk. ) hij is dan ook in 1mnd tijd iets meer als 1 kilo aangekomen. ja en nu eet ie weer minder goed zn brood. ik dring m ook niks op. 3x proberen, zo niet dan is het klaar. maar dan ook geen koek en sopie. Wel yoghurt.
Hij doet t prima!

x

x Floss

ja heb ik hier ook gehad gaat vanzelf weer over. Mijn dochter is nu 2 en een half en doet weer precies hetzelfde maar niks dwingen. Gewoon niet teveel tussendoortjes geven en op vaste tijden drinken vooral dat drinken heeft hier goed geholpen.
succes

Liefs en dikke kus brenda en charissa