Minder eten normaal 4jr

Hoi Allemaal,

Ik wil gewoon in dit forum graag mijn problemen spuien ookal wordt die van mij bijna 4 jaar.
Is dit goed???

Ik heb een vraagje over eten. Zoals jullie weten hebben wij heel wat moeten doorstaan op eet gebied met onze dochter. Nu is ze gelukkig al een paar maanden weer op een gewicht wat acceptabel is. Ook hoeft ze geen speciaal dieet meer te eten. Dus alles volgens de boekjes wat ze zou moeten eten. Althans wat gemiddeld is voor een 3 jarige.
Nu is ze sinds een week of twee minder gaan eten. We hebben geprobeerd het te verklaren maar we kunnen niets vinden. We hoeven pas over twee weken naar het zkh voor de kwartaalkontrole.
Nu vroeg ik me af of het normaal is dat ze rond deze leeftijd wat minder gaan eten.
Echt bezorgd ben ik nog niet maar ze mag niet meer dan een kilo afvallen. En ik dacht vraag het jullie eerst even

groetjes

lon106

Hoi

Zonder de voorgeschiedenis van je dochter had ik gezegd dat het normaal is dat ze soms minder eten en als er weer een groeispeurt aan zit te komen ze ineens weer heel veel gaan eten.

Misschien is er dus niets aan de hand maar ja gezien haar eerdere problemen met eten weet ik het ook niet zeker. Ik kan me ook voorstellen dat jullie hier best op gefocust zijn. Dat heb ik weer met oorpijn met Nanik hihihi.

Eet ze echt heel weinig dan?

Bianca

Hoi,

ik ken de voorgeschiedenis van je dochter niet, maar ik begrijp dat zij licht
qua gewicht is, Dan maak je je toch snel zorgen , zeker als ze dan weer minder
gaat eten. Ons oudste zoontje is ook vrij licht, en afgelopen tijd ook veel diarree gehad en overgeven, en hij bleef maar afvallen… Ik heb me vreselijke zorgen gemaakt. En weet je wat de h.a. zei?We zien ze tegenwoordig liever zo dan dat ze
zo dik zijn. Maar goed, het is wel jouw kind waar je 't over hebt. Gelukkig gaat het nu weer goed, hij at de eerste week heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed, maar nu eet hij ook weer stukken minder. Je moet het er soms echt inproppen, nu weet ik dat dat ook niet goed is. Maar goed, hij heeft dan al niet veel bij te zetten.
Ik denk wel als ze verder goed in haar vel zit, je soms gewoon moet laten rusten.
Ene keer gaat dit makkelijker dan de andere keer.
Heel veel succes met je dochter!
Gr. Chantal Mama van Wouter (26/12/2005) en Martijn (01/10/2007)

Hoi Bianca,

Tja wat is weinig he. Maar dit is een gemiddelde dag op moment:

ontbijt 1 boterham
lunch 1 boterham soms een plakje peperkoek
tussendoor fruit maar vaak 1 stuk
avondeten 2 kleine aardappelen 1opscheplepel groente en z’n 50 gram vlees. Soms nog een toetje meestal bakje activia yoghurt.

S’morgens wil ze vaak niet tussendoor eten maar heel soms een koekje of een snoepje.

Hoi Chantal:

Onze dochter is 1.10 meter en weegt z’n 14 a 15 kilo.
Hoe groot is de oudste van jou en hoeveel weegt hij?

En ja soms maak je zorgen en wil je er meer inproppen maar we doen het niet hoor. Alleen s’morgens en met de lunch moet ze echt iets eten om de medicijnen in te kunnen nemen.
Dus voor de rest maken we er ook geen drama van op moment dan.

groetjes

lon106

hihihi ik moet even lachen, nu snap ik dat ik het steeds aan mn rug heb. mijn zoontje van begin 2 is 93cm en …14,7kilo…! even zwaar als jouw dochtertje! Mij zoon eet echt belachelijk weinig sinds zn 2e verjaardag, zucht. het avondeten slaat helemaal nergens op. wat stukjes vlees. probeerd 1 boontje ofzo omdat hij van mij moet proeven. en daarna zonder iets extra’s gaat ie gewoon naar bed en trekt het tot de volgende ochtend. je snapt het niet.

x Floss

hier ook hoor,
slechte eter, maar ik moet zeggen ik lig er niet meer wakker van.
Ze eten wel wat ze nodig hebben denk ik dan. Wel krijgt ze dan geen toetje als ze niks eet.
Lieke eet ook maar 2 boterhammen per dag en 2 stuks fruit, beetje avondeten en koekje of snoepje tussendoor.
Weet je lon… Lieke is wel jonger maar als ze 18 zijn zegt er niemand niks meer over het gewicht of lengte en zijn ze allemaal gelijk!
Als ze lekker in hun velletje zitten niet te druk maken!
Tegen mij zei de ha laatst ook ben maar blij dat ze zo is liever te dun als te dik want er zijn momenteel veel te dikke kinderen zei hij

groetjes gytha

Hoi Lon

In mijn oren klinkt het niet als weinig hoor.

Ik ben bij Dewi ook pas op 2 boterhammen tussen de middag gekomen toen we 5 ofzo was. Voorheen at ze ook het zelfde. Ze vragen bij mij wel om tussendoortjes. Koekje en snoepje fruit of ijsje dat soort dingen.

Ik denk niet dat het te weinig is.

Bianca

Oke,

Bedankt. Kijk doordat we heel veel problemen hadden en onze dochter echt een te gevaarlijk ondergewicht had hebben we het normaal kunnen en willen/ moeten eten een beetje overgeslagen na d’r 2,5 tot voor een paar maanden. dus was erg onzeker. Omdat ze voor een paar weken wel met de lunch twee a drie boterhammen at en het avond eten ging er ook super goed in. Maar als ik het zo lees kan de hoeveelheid die ze nu eet niet veel kwaad. Mischien zit zij wel nu pas in de fase die ze hebben rond hun twee en derde jaar dan gaan ze geloof ik ook een periode wat minder eten ineens.

Oja ze hoeft van mij ook geen 20 kilo te wegen hoor. Maar het gewicht wat ze nu heeft en de medicijnen is echt het minimale wat ze mag wegen. Alleen het is wel lastig kleding kopen. Als ze er een paar twee of drie erbij zou hebben is dat een stuk makkelijker en balanceerd ze niet zo op het randje en hoeft ze niet zo vaak proffesioneel gewogen te worden bij de ha en of zkh. Waar we elke drie maanden nu zitten. Wel is het zo dat in de afgelopen weken niet is afgevallen ze blijft staan op het gewicht wat ze een maand geleden had dus het lijkt haar niet te deren. Zeg maar.

Maar goed ik hou even op met me zorgen maken.

groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 12 Jun 2009 14:41:12

Dewi is bijna 10 jaar en die eet nu pas 3 boterhammen 's middags.
En vriendinnetjes van haar die komen eten bij ons komen ook vaak niet verder dan 2 boterhammen.

Dus ik zou me inderdaad even geen zorgen maken.

Doei
Bianca

Ik ken de voorgeschiedenis ook niet helemaal,
lees lang alle topic’s niet dan zou 24 uur te kort op een dag zijn

Maar als ik zo lees wat ze allemaal op een dag eet vind ik het knap hoor
Ruben word volgende maand 4 is nu 1,06 en weegt rond de 16 kilo
en eet het volgende op een dag

liefst 2 boterhammen maar die krijg ik er 8 van de 10 niet in dus meestal worden het 2 stukken ontbijt koek.
tussendoor fruit, en es een koekje of een snoepje
en met warm eten 2 kleine aardappels en 1 eetlepel groeten en een heel klein stukje vlees, maar dit komt vaak niet op het toetje daarintegen is altijd zomaar weg.

Groetjes Marianne mama van Ruben

Hoi Lon,

sorry dat ik nu pas reageer, maar ik kijk niet iedere dag op het gastenboek,
Je vroeg hoe zwaar mijn oudste zoontje is. zijn Lengte weer ik niet precies.
Hij was 26januari (maar dat ik alweer een hele tijd terug) 99 cm en 13.2 kg.
Hij is enorm afgevallen, door hele tijd ziek geweest te zijn. Een maandje geleden
zat hij aan de 12.5 kg. Maar dat heeft hij gelukkig weer ingehaald, door een week heel veel te eten voor zijn doen. Nu zal hij zo rond de 13.5/ 14 kg zitten ('sochtends vroeg alleen in hemdje en onderbroek want 's avonds wegen ze natuurlijk altijd meer) Zijn lengte weet ik dus niet naar schatting
ongeveer 1.03?? 1.04??? zijn. Hij wordt volgende week 3.5 (op mama’s verjaardag haha hij is van 26/12/2005)

Hij eet het volgende:
's ochtends 1 boterham ( vaak gaat die niet op)
tussendoor koekje met drinken of fruit
’s middags 1 boterham met soep
’s middags of een koekje , snoepje of fruit
’s avonds 2 aardappels, 1 grote schep groente en vlees (half worstje, meestal de helft van wat wij eten)
toetje, ook niet altijd

Zijn broertje van ruim 1 1/2 eet veel en veel meer…
Maar ook die is niet dik op 14 april was hij
84.5 cm en 10.4 kg.

Maar het is ook kwestie van erfelijk mijn vriend en ik waren beide niet
dik, in tegenstelling zeg Mijn vriend woog toen hij rond de 20 was
69 kg met een lengte van 1.95
Ik zelf heb tot mijn 18e 48 kg gewogen met een lengte van 1.68

Dus ja ze zullen het ook wel van ons hebben,
nu na de zwangerschappen is dat wel anders hoor haha…

We moeten ons denk ik gewoon niet te druk meer maken , zolang ze maar gezond
zijn…

Groetjes, Chantal

sorry ik was nog wat vergeten,
op het CB hebben ze hier ook nog nooit wat van gezegd, zolang hij maar netjes
in de curve blijft. Hij zit er nog in , maar wel helemaal aan de onderkant.
En nogmaals, de h.a. zegt ook geen enkele reden tot bezorgdheid, zolang hij maar goed in zijn vel zit.

succes er mee.
groetjes!