Minder drinken nodig?

Hállo!

Vraagje…Kan het zijn dat babietjes rond de 4 maanden ineens minder drinken nodig hebben? Joost is nu bijna 4 maanden en drinken is een crime!! Hij laat van de 200 cc steeds rond de 70 cc staan.
Sporadisch drinkt hij iets meer. Vindt het wel raar want hiervoor dronk hij netjes zijn flesje van 200cc leeg…Verder niet ziek, vrolijk veel lachen (LEUK HE!!)
Nu staat er op de nutrilon dat hij vanaf 6kg 4 voedingen van 200 moet hebben…euh…jaja (hij weegt tegen de 7 kilo aan. Moet 7 juni weer naar CB). Joost komt om de 2.5 á 3 uur (soms 4 geen touw aan vast te knopen die uk)
Maar ik had gelezen dat babies vanaf 4/5 maanden minder hard groeien. Dus kan me voorstellen dat ze dan ineens minder nodig hebben.
Ik maar me absoluut geen zorgen, vind t alleen een beetje raar.
(Ik weet dat er rond deze tijd een sprong zit en ja, ik denk zeker dat hij er nu al last van heeft, maar we kunnen niet alles op een sprong gooien toch?)

Groetjes!

Lilypie First Birthday tickers

Rond de 3 maanden zijn de regeldagen. Mogelijk is dat de oorzaak.

En verder zit tussen week 14,5 en week 19,5 een sprong. Zie het oei-ik-groei-boek. Dat kan ook de oorzaak zijn van meer behoefte aan drinken.

Groetekes, Sje

Hé die Sjé

Ik moest lachen toen ik in mijn mail zag wie er had gereageerd:D
Blijkbaar post ik altijd in sprongetjes periodes:D
Kan haast ook niet anders…ze beslaan het merendeel van het eerste jaar…
(Daarom had ik er ook ondergezet dat hij bijna zeker in een sprong zit-stiekum voor jou erbij gezet:D)
Vroeg me af of het ook kan komen door minder groeien?

Ik dacht dat die kleintjes altijd vaker gingen drinken in een regelperiode?
En dat valt wel mee…laatste voeding was om iets voor 2, en hij begint nu weer lekker op zijn knuisjes te sabbelen. MAMA HONGER!! :smiley:
Dus netjes 3 uurtjes tussen…

Alleen is het na ongeveer 150 cc lief lachen tegen mama (en dan kan mama het niet laten in lachen uit te barsten natuurlijk) en rondkijken en wegduwen met handjes en tong. Dus dan geef ik ook nie meer, ga niks opdringen.

Oh…meneer is alweer in slaap gevallen…
Ik twijfel of ik het boek ga halen…je hoort aan de ene kant goeie verhalen en andere mensen vinden het weer niks…pff…

Liefs!

Lilypie First Birthday tickers

Ze drinken inderdaad normaal gezien vaker in die regeldagen, maar uitzonderingen bevestigen de regel.

Grote kans dat het in dit geval aan de sprong te wijten is.

Wat dat boek betreft, je kunt het ook tweedehands aanschaffen op marktplaats ofzo. Let er dan wel op dat je de versie koopt die gaat tot ergens in week 84. Dat is de laatste nieuwe versie. Die van daarvoor gaat maar tot ergens in de 60 weken.

En als je eerst wilt kijken of je het iets vindt, dan zou je het ook bij de bieb kunnen lenen. Of misschien heeft iemand in je omgeving het boek wel evt. te leen voor je.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 24 May 2011 18:23:14