Minder dit!

Hoi

Nou effe lang verhaal kort te maken…
Jamie heeft favo kant met zijn hoofd ik zag al dat ene kant platter werd dan de andere kant dus ik in het ziekenhuis aan de KINDERARTS gevraagt goh is het heel erg zijn hoofdje??? Antwoord:nee hoor hoofdje moet nog groeien en straks gaat hij vanzelf meer bewegen dus komt wel goed!
Gister naar cb toe zeggen ze ineens goh wat een schreef hoofdje daar moeten we echt fysio voor gaan doen anders word het straks veeeeeeeeeel erger NOUJA
word je dan niet gek???
Nu gaan we dat wel doen hoor maar is het nou niet erg dat je in 1 week tijd 2 verschillende antwoorden krijgt!

Lilypie Kids birthday Ticker

Sja… irri is dat!!

Weet niet of je z’n hoofdje in z’n slaap de andere kant op kan leggen? Of legt ie 'm dan eigenwijs weer terug naar z’n favo kant?
Ik denk eerlijk gezegd dat als je al ziet dat het hoofdje aan 1 kant wat platter wordt, dat je wel stappen moet ondernemen. Of het nou via de fysio is, of dat je zelf goochelt met het hoofdje terugdraaien tijdens 't slapen. Je wilt ook niet dat je uk uiteindelijk met een redressiehelmpje gaat lopen. Niet dat dat zo erg is hoor, maar voorkomen is beter dan genezen natuurlijk.
Ik denk dat de kinderarts een beetje té nuchter is…

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Joey had ook een voorkeurshouding, maar wij hebben geen fysio genomen. Het is vanzelf goed gekomen, en zijn hoofdje is ook weer bijna rond inmiddels.
Als het echt heel erg is dan is het misschien wel beter er iets aan te laten doen, want zo’n helmpje lijkt me ook best zielig…

Groetje Anouk

Tim heeft ook een voorkeurshouding gehad. De 1e paar weken draaide hij keurig uitzichzelf naar links en naar rechts. Totdat hij op een gegeven moment toen hij iets van 1 maand was alleen maar naar links ging leggen. Het CB heeft toen gekeken of hij wel naar rechts kon kijken. Ze draaide zelf naar rechts en dat lukte gewoon zonder dat hij ging huilen ofzo. Dat bekende dat het niets met de wervels te maken had ofzo. Dus daarom was fysio niet nodig. Wij hebben allerlei tips gekregen. Zoals bedje zo draaien dat hij precies de andere kant op moet kijken dan zijn voorkeurshouding om naar het licht te kijken. Zo ook in de box, al zijn speeltjes naar rechts zodat hij die kant ook weer op ging kijken. Ook met drinken zo leggen dat hij tegen zijn voorkeurshouding inkijkt. Na een paar weken ging hij weer zelf naar links en rechts kijken. Hier hebben die tips dus echt geholpen. Het heeft alleen heel lang geduurd voordat zijn hoofd weer mooi rond was. Dit komt omdat het hoofdje in het begin heel zacht is, waardoor het sneller uit vorm groeid. Voordat het weer teruggroeit duurt dat echt maanden. Maar gelukkig is het hier weer helemaal goedgekomen. Hoop dat het bij jullie ook weer helemaal goedkomt, maar dat zal vast wel.

Groetjes,
Sandra

We zagen het aan aankomen hoor want je merkt het ook aan hem dat hij beter 1 kant op kijkt vooral als hij op zijn buik ligt draait hij alleen naar 1 kant op maarja als er dan word gezegt zo van ach niks aan de hand stel je je daar op op in ja toch?
We deden dus zijn hoofdje al draaien maarja zodra je weg loopt hup andere kant weer op beetje eigenwijs hihi
bedje al gedraaid maakt ook niks uit gewoon dezelfde favo kant op kijken grrrrrrr
op kleed beertjes die hij pakken wil ook andere kant opgehangen kijkt hij nu niet meer na om word er moedeloos van dus we laten het wel verder oonderzoeken denk je dat het nu is allemaal goed gaat mijn mijn mannetje krijg je dit weer…

Hoi Mammietammie,

Mijn zoontje had hetzelfde. Hij ontwikkelde een voorkeurshouding door een moeizame bevalling waarbij hij 2 uur vastzat. Die voorkeurshouding was bij hem ook niet te corrigeren met het verzetten van het bed of het verleggen van zijn hoofdje.
Wij zijn met 10 weken al begonnen met fysio omdat de oplettende verpleegkundige van het CB dat aanraadde en daar ben ik haar heel dankbaar voor. De fysio kwam elke week thuis bij ons en deed dan oefeningen met Jack. Zelf moest ik elke dag met hem oefenen. Ik met zeggen dat ik al snel resultaat zag, en ik weet niet of het ermee te maken had, maar hij ontwikkelde zich motorisch een stuk sneller.
We kregen rond de 4/5 maanden de keus om hem te laten beoordelen door de plastisch chirurg, als we zouden willen dat hij een helmpje zou krijgen…Dit heeft namelijk zin tot 1 jaar, dan sluiten de schedelnaden en is er niets meer aan te doen.
Wij vonden het resultaat toen al zo goed dat we besloten hebben om hem niet te laten beoordelen. In de maanden erna is het nog verder bijgetrokken, en inmiddels zie je er niets meer van, zeker als de haartjes lekker gaan groeien.

Ik ben wel met je eens dat het belachelijk is dat een kinderarts het wel prima vind en het CB iets anders zegt. Ik vind dat vooral van die kinderarts apart eerlijk gezegd.
Maar wees maar blij dat er stappen ondernomen worden.

Oja, wij hebben ook een safety sleep gekocht toen, dan ligt je kindje op een bepaalde zij en dat kun je dan afwisselen, om zo de plattere kant te ontlasten. Dat was geen succes hier. Ik vond het niks, Jack sliep er niet goed in, en toen ik hoorde dat Prenatal ze niet meer verkoopt vanwege veiligheidsproblemen heb ik hem na 2 dagen weggesmeten…

Succes!

Groetjes van Christa

mikey heeft nu ook fysio voor zn voorkeurshouding,
hij heeft een enorm scheef hoofd.
en ik vraag me af of dat vanzelf wel goed komt,want fysio doet niet veel voor hem nog,hij vertikt het de andere kant op te kijken

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Merel had ook een voorkeurshouding naar links, maar zij kon in het begin haast niet naar rechts draaien. Het CB stuurde ons gelijk naar fysio en de kinderarts was het daar mee eens. Er iets was met een nekwervel. Volgens mij heeft ze 2x manuele therapie gehad en daarna nog veel oefeningen. Ik zou inderdaad ook naar de fysio gaan. Misschien valt het mee en was het eigenlijk niet nodig. Maar als ik zo lees dat hij makkelijker naar links draait, is het zeker niet verkeerd denk ik.

Succes!

Groetjes Natasja

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dani had ook een enorme voorkeurshouding en zijn hoofdje was echt heel scheef. Hij was sinds de geboorte al bij de fysio voor zijn voetje (die kon hij helemaal dubbelklappen waarschijnlijk door de ligging in de buik, overigens niets ernstigs) en haar viel de afplatting van zijn hoofd op. Ook bij het CB. We lopen nu al een tijdje bij de fysio en het helpt wel. Ze geven gewoon goede tips en kunnen het in de gaten houden. Je moet er zelf ook wel goed alert op zijn. Dani zijn voorkeur is er nog steeds wel, maar steeds minder en hierdoor is de afplatting ook al minder erg geworden. Het is zeker de moeite waard. Het is zonde als hij een helmpje zou moeten. Zo’n vaart loopt dat niet, maar toch beter nu al voor zijn.

Succes!!

EINDELIJK !!!
ben vandaag met kailani voor het eerst na de fisio geweest! (niet leuk)
zij heeft een voorkeur voor rechs… haar hoofdje is ook helemaal plat.
ze heeft dit eigelijk al vanaf haar geborte gedaan nu ik zo terug denk en foto’s zie.
had al een paar weken geleden gezecht dat ik het wel erg plat vond worden ma dat was niet erg zijden ze … ze gaat vanzelf meer bewegen en dan gaat dat vanzelf goed komen.
je kan miss eens na een ostiopaat gaan als je wil ma komt wel goed.
ik ben daar geweest 1x kom over een maandje nog maar eens komt wel goed…
bij de kinderart in het ziekenhuis(voor navelbreukje) zegt hij opeen zo ze heeft wel een heel plat hoofdje he!!! doe je daar nix voor??
hij heeft me door verwezen voor de fiso!! moet nu 2x in de week gaan en thuis heel veel met haar oefenen.
en alles na links leggen nix meer recht waar ze na kan kijken op haar linker zij slapen(overdag)
dus zou ma gewoon na de fiso gaan beter voor nix dan te laat!!
sucses!!

Onze zoon had het in het begin heel erg naar links en nu sinds kort ligt hij iedere keer op rechts. Ik draai hem wel in zijn slaap, maar vaak draait hij zich eigenwijs weer om. Tot wanneer moet je dit sterk in de gaten blijven houden, totdat ze 1 jaar zijn?

Vind het erg lastig om te beoordelen, hij heeft niet echt een platte kant en kan ook goed naar beide kanten kijken…

ik kan haar ook 100 keer draaien ma ze wurmt zig binnen 5 min weer trug dus dat is vaak lopen
ja na ongeveer een jaar is de schedel aan elkaar gegroeit dus dan kun je er nix meer aan doen…
dus draaien maar!!

ja dan zou ik even langs een manueel therapeut gaan die ook fysio kan geven (speciaal voor baby’s/kinderen) want dan zit je ZEKER goed, laat even checken of zn nekje misschien wat vast zit?
rico kon dat eerst ook niet en zn achterhoofdje is nu nog plat mar begint steeds beter te worden GELUKKIG want ik was al bijna bang voor een redressiehelmpje

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Zijn rechter kant is gewoon platter dan zijn linker en hij kijkt ook beter naar uhhhhhh effe denken nu naar recht dan he hihi
ook draaien met zijn nek naar links gaat gewoon minder goed dus ga zeker naar fysio maarja snap gewoon niet dat ze dit me niet eerder zeiden toen ik het ze al vroeg!
wil ook niet dat hij zoeen hoofdje houd natuurlijk!
wat een gedoe eigenlijk he zoeen baby hihi