Hoi Mammietammie,
Mijn zoontje had hetzelfde. Hij ontwikkelde een voorkeurshouding door een moeizame bevalling waarbij hij 2 uur vastzat. Die voorkeurshouding was bij hem ook niet te corrigeren met het verzetten van het bed of het verleggen van zijn hoofdje.
Wij zijn met 10 weken al begonnen met fysio omdat de oplettende verpleegkundige van het CB dat aanraadde en daar ben ik haar heel dankbaar voor. De fysio kwam elke week thuis bij ons en deed dan oefeningen met Jack. Zelf moest ik elke dag met hem oefenen. Ik met zeggen dat ik al snel resultaat zag, en ik weet niet of het ermee te maken had, maar hij ontwikkelde zich motorisch een stuk sneller.
We kregen rond de 4/5 maanden de keus om hem te laten beoordelen door de plastisch chirurg, als we zouden willen dat hij een helmpje zou krijgen…Dit heeft namelijk zin tot 1 jaar, dan sluiten de schedelnaden en is er niets meer aan te doen.
Wij vonden het resultaat toen al zo goed dat we besloten hebben om hem niet te laten beoordelen. In de maanden erna is het nog verder bijgetrokken, en inmiddels zie je er niets meer van, zeker als de haartjes lekker gaan groeien.
Ik ben wel met je eens dat het belachelijk is dat een kinderarts het wel prima vind en het CB iets anders zegt. Ik vind dat vooral van die kinderarts apart eerlijk gezegd.
Maar wees maar blij dat er stappen ondernomen worden.
Oja, wij hebben ook een safety sleep gekocht toen, dan ligt je kindje op een bepaalde zij en dat kun je dan afwisselen, om zo de plattere kant te ontlasten. Dat was geen succes hier. Ik vond het niks, Jack sliep er niet goed in, en toen ik hoorde dat Prenatal ze niet meer verkoopt vanwege veiligheidsproblemen heb ik hem na 2 dagen weggesmeten…
Succes!
Groetjes van Christa