Milou haar eerste prikken heeft gehad

Hallo moeders,

Milou vanmorgen haar eerste prikken heeft gehad en ze haar 4 straten verder ook konden horen huilen… tjemig wat raakt je dit toch door je hart heen hè!
We bedenken dan maar dat het voor haar eigen bestwil is, maar toch…

Nu is het huilen als ze haar benen beweegt en aangezien ze erg bewegelijk is, gebeurd dit erg vaak Ze is slaperiger als anders en dronk net dus ook slechter… helaas, want ze was niet voldoende gegroeid. Maar 79 gram om precies te zijn.
Ze is nu dus 60 cm en 5154 gram, lang en tenger dus, maar ik vind haar prima en kijk het nog even aan hoor, CB was het hiermee eens en vond dat we gister zijn overgegaan op 5 flessen een goede stap. Nu alleen te hopen dat ze iets meer gaat pakken per keer. Ze heeft tot nu toe 2x de fles helemaal leeg gedronken 135cc, dus was al helemaal happy!!

Senna kreeg helemaal medelijden met haar zusje, erg lief om te zien, kleine kusjes op d’r benen en d’r wangetje (traantjes wegkussen).

Aangezien manlief nog niet thuis is, wilde ik het verhaal even kwijt en waar kan dat beter dan hier
Groet Vanessa

Wat vervelend dat ze zo moest huilen. Ja dat raakt je als moeder zijnde echt. Natuurlijk weet je dat het voor het goede doel is, maar toch blijft het vervelend.
Wat schattig dat je andere dochtertje ook heeft geholpen met troosten. Dat zal dan idd wel een heel lief gezicht zijn.

Ik heb Tim ook nog nooit zo hard horen huilen als tijdens zijn 1e prikken. Nu is het nog steeds wel huilen met zijn prikken, maar minder hard als de 1e keer. En als ik hem daarna weer troost is het alweer over. Gelukkig heeft hij er ook verder geen last van.

Sterkte met de kleine!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Hee

Wat zielig dat ze zo erg moest huilen en er nu ook z’n last van heeft maar wat goed dat ze al 2x die fles leegt heeft! Heeft ze ook koorts?

als ik het zo lees en Milou nog niet gezien heb zal ze er vast goed uitzien want Eliza is nu 4 maanden en is nu 58 cm en 5910gr dus een kleine mollige, hihi!

Lekker knuffelen en verwent worden zal je meisje goed doen

Sterkte!

XXX-

p.s. en ze zat met 1 maand op 6x 75cc dus dat doet je meisje goed met 5x 135!

Gewijzigd door - x-shirley-x op 24 Aug 2009 18:21:57

Sneu hè, die prikjes. Ontzettend lief dat grote zus hielp met troosten!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ahh, die prikjes Ik heb de eerste keer m’n man meegenomen om MIJ te troosten… En het was eigenlijk niet nodig, want ze was heel flink. Ze kreeg in beide billen een prikje en heeft denk ik tien sec geweend. Toen we in de wachtkamer kwamen was ze al super vrolijk. Ze had ook geen pijn achteraf. Ze sliep wel meer, net als Milou.
Bij haar tweede prikjes huilde ze eigenlijk niet meer. Ze slaakte gewoon één gil en dat was het. Toen ik bij de verpleegster kwam, een minuut later, lag ze te slapen in mijn armen…
Maar heb er ook al gezien die héél hard huilen hoor en vond het altijd super erg voor die kindjes. Zaten ze achteraf nog heel hard na te snikken. Hopelijk heeft Milou een goede nacht en zijn de beentjes morgen minder pijnlijk!

zielig he die rot prikjes!

Mirte heeft vandaag voorlopig de laatste reeks gehad!
ze huilt ook alles bij elkaar maar verder negens last van!
Gelukkig

Maar telkens breekt je hard!
Ze komt altijd vrolijk binnen op het Cb en huilent naar buiten! vindt ik zo zielig!

Sterkte, en hopen dat milou er ook geen last van krijgt!

En Milou is toch niet echt ligt voor haar gewicht?
Misschien niet op het “lijntje”. als ik het zo lees
Mirte was nu met 4 maanden 6240 gram en 63,5 cm lang.

groetjes Gytha

Gewijzigd door - gytha en Lieke op 24 Aug 2009 22:41:11

Op zich baart het gewicht en de lengte me ook niet echt zorgen
Zal echt wel loslopen denk ik zo en anders zijn we alert genoeg om aan de bel te trekken als het nodig is.

Hadden jullie kinders na de prikjes ook weinig zin in melk? Milou weigert de laatste drie flessen goed te drinken, heb de melk er weer in moeten “duwen”.
De eerste 2 begonnen zo goed vanmorgen 100cc en 135cc. De fles van 15:15 dronk ze met veel pushen en dus huilen 70, de fles van 19:15 begon goed, maar na 55cc stopte ze er weer mee, toch nog 90cc erin gekregen.
Ben zo bang dat ze niet voldoende vocht krijgt met dit warme weer, echter zijn de luiers nog wel nat hoor, maar het is gewoon je gevoel. Vanavond weer bal 40cc, ga haar zo wakker maken voor nog een beetje.

Hoop dat ze morgen iets beter is, minder last van de prikken en dan beter drinkt, zonder pushen.

Groet Vanessa

nee hoor vanessa
ze geven zelf wel aan wanneer ze genoeg hebben.
mirte geeft dit ook duidleijk aan en laat ook wat staan hoor.
Maar zolang ze goed plast en allert is en niet ziek, ga ik het niet puchen.
Dit werkt echt averrechts! heb ik met lieke wel gedaan en het was zo erg dat ze voortaan een fobie van flessen had!
Nee doe ik echt niet meer.
dus zollang miloe niet zike is zou ik ze laten drinken wat ze wil, wil ze niet weg ermee! en veel kans dat ze dan wel de volgnede fles goed opdrinkt! Want als je gaat puchen raakt ze zo vol dat ze ook geen zin in de volgnede fles heeft!

Maar dat is mijn ervaring! ik weet hoe moeilijk het is

succes

groetjes Gytha