Mijn zwangerschap

hallo lezers,

Mijn zwangerschap begon zo vrolijk maar dat draaide al snel om.De eerste 28 weken ging alles zoals het hoort te gaan maar helaas na een slechte nacht slapen van de pijn was het toch mis.

Na deze bewuste nacht toch de huisarts gebeld en mijn klachten vermeld waarop de huisarts mij door verwees naar het ziekenhuis.

Op zo'n moment klopt je hart in je keel een maal aangekomen in het ziekenhuis werd ik aangesloten op een apparaat om te kijken of ik weeen had.

En ja hoor ik had weeen met 28 weken zwangerschap wat natuurlijk niet goed is, dus ik werd gelijk opgenomen en er werd een infuus aangelegd met weeen remmers. De weeen remmers bleken te werken en na twee weken mocht ik naar huis.

Mijn man en ik waren allebei heel erg blij dat het weer goed bleek te gaan, maar helaas na twee weken thuis te zijn geweest ging het weer fout en kreeg ik weer weeen dus op dat moment moest ik weer naar het ziekenhuis om vervolgens weer aangesloten te worden aan de weeen remmers.

Dit middel geven ze maar tot de 34ste week dus na twee weken werd het infuus af gekoppeld en werd ik naar huis gestuurd er werd gezegd nu is het gewoon afwachten tot ze komen en gelukkig voor ons heeft dat nog twee weken geduurd.

Vier weken voor de uigerekende datum begonnen de weeen terwijl ik helemaal alleen thuis was. DOODENG. Ik had snel vervoer geregeld en was op tijd in het ziekenhuis.Eenmaal in het ziekenhuis moest ik nodig naar de wc dacht ik althans en daar braken mijn vliezen.Toen de arts eenmaal een echo had gemaakt bleek dat ze alletwee in een stuitligging lagen weer een tegenslag dus.

Er werd snel een keizersnede geregeld 1 uur later was ik op de operatie kamer kon het beginnen alleen kwam de speling van de natuur om de hoek kijken.Op het moment dat ik rechtop moest gaan zitten om de ruggenprik toegediend te krijgen kon ik niet rechtop gaan zitten omdat ik voelde dat er wat kwam toen ik dit melde aan de broeder werd er gezegd "ja mevrouw dat is u katheter die eruit komt dat gebeurd wel vaker" maar ik wist gewoon dat het wat anders was.

Toen de arts goed had gekeken bleek dat er al twee voetjes uit kwamen en toen moest alles snel in orde worden gebracht om een gewone bevalling te doen iets wat helaas niet meer lukte want snel na de ontdekking kwam de eerste dochter en heel snel daarna kwam de tweede dochter het ging allemaal zo snel dat ze niet eens wisten hoe laat ze precies geboren zijn en of het een of tweeeiig is.

Maar eind goed al goed ik heb nu twee gezonde dochters van 1jaar en nog een dochter van 4 jaar en ben er heel gelukkig mee en apetrots.

dit was mijn ongelukkig maar toch ook weer gelukkig verhaal.