Mijn zwangerschap met HELLP

Tijdens de zwangerschap van ons dochtertje Janelle werd bij mij het HELLP-SYNDROOM vast gesteld! Dit eigenlijk pas tegen het einde van mijn zwangerschap, Janelle werd met een keizersnede ter wereld gehaald om onze beide levens te redden!

Dus hier het verhaal wat wij hebben mee gemaakt!

De zwangerschap van Janelle was niet de zwangerschap wat ik had gehoopt dat het zou zijn, Mijn roze wolk van een eerste kindje verwachten was al snel verdwenen. Ik ben mijn hele zwangerschap misselijk geweest en heb alleen maar op de kop gehangen, het enigste wat ik kon was braken!

Hoe verder de zwangerschap vorderde hoe zieker ik werd, Het braken werd erger, ik was alleen maar moe en mijn bloeddruk was veel te hoog! Toen ik in mijn 30ste week enkele toevallen kreeg werd het toch wel erger, maar volgens de HA kwam dit doordat ik gestressd was, veel moest braken en dus weinig vitaminen binnen hield!

Na 34 weken zwangerschap kon ik helemaal niks meer, En Jason bleef dus thuis. Toen hij zag dat ik een toeval kreeg heeft hij onmiddelijk 112 gebeld en binnen 10 minuten was er een Ambulance. Deze schrokken van mijn toestand en ik werd onmiddelijk naar het ziekenhuis vervoerd!

Na enkele onderzoeken bleek dat ik HELLP had en als ik niet snel geholpen werd de ochten niet zou hallen!!! Ik zelf was niet helder meer maar Jason raakte helemaal in paniek en schreeuwde alsmaar dat ik niet dood mocht gaan, ik kon hier niet op reageren en hoorde alles van ver af!

Ik werd enkele uren later op de IC wakker en kreeg te horen dat wij een dochter hadden gekregen, Met mij ging op dat moment alles goed en ik voelde me al zo veel beter als al die weken daar voor!

Janelle moest nog een tijdje in het ziekenhuis blijven maar bleek helemaal gezond en mocht 4 weken later met ons mee naar huis!!

Vanuit de buitenwereld is veel onbegrip en niemand liet aan het begin wat van zich horen, je licht een tijdje in het ziekenhuis en loopt vervolgens zonder buik en zonder kindje met je hond te wandelen! En toen Ik een paar weken later met Janelle in de kinderwagen liep zei iemand mij van goh ik acht dat je ernstig ziek was!

Groetjes Annemarie een hele trotse mama van Janelle & Juliën en zwanger van nr 3 !!