Mijn zwangerschap & bevalling


#1

Januari 2005,

Ik wachten op de maandelijkse rode vlag helemaal niks had al eerder 3 testen gehad maar geen positive.
dus januari maar overgeslagen met de test.
in februari toch maar wel een test gedaan weer niet positief.Wordt ik nou gek menstruatie blijft uit en niet zwanger.nou nog maar een maandje afwachten.

4 Maart 2005

test gekocht en met loot in de schoenen naar de wc om de test te doen.Wat kunnen 3 min lang duren zeg.Ik terug naar de wc om de uitslag te bekijken en ja hoor WIJ ZIJN ZWANGER!!! ik op dat moment 18 en mijn vriend 25.

De hele zwangerschap is goed verlopen geen complicaties en
23 oktober 2005 was de uitgerekende bevallingsdatum.

22 oktober ik begin nesteldrang te krijgen ik geloof dat ik nog nooit zo goed heb schoon gemaakt alle hoeken gaten en kieren van de badkamer met een oude tandenborstel en de hele slaapkamer schoon gemaakt en klaar gemaakt (we wonen in een 2 kamer woning dus met 1 slaapkamer wij en de kleine op 1 kamer).nu 14 september 2008 nog steeds zelfde woning.
ik mijn moeder opgebeld ( ma ik maak de badkamer met een tandenborstel schoon) oo zegt mijn moeder binnen 2 dagen heb ik een kleinkind.

24 oktober 2005:
Ik heb nog nergens last van dus mijn vriend en ik besloten om gezellig nog een dagje met zijn 2en naar de stad te gaan.
het was inmiddels al 3 uur toen we in de bus zaten naar de stad dus gingen we gelijk maar in de stad eten OOOO wat was die durum kebab lekker zeg.
6 uur thuis aangekomen denk lekker onder de douche en daarna lekker op de bank tv kijken.
18:30 een kamerraad van mijn vriend komt langs om wat dingen te bespreken.
19:00 ik begin een beetje kramp in de buik te krijgen en mijn vriend vraagt zich af of het geen oefenweeen zijn ( hebben namelijk al een aantal weken de vk opgebeld dat het zou kunnen beginnen en iedere keer zei ze het zijn de oefen weeen) nog maar ff afwachten dus.
20:00 de weeen komen om de minuut en houden 2 min aan en ze zijn pijnlijk maar nog wel op te vangen 20:15 mijn vriend de vk op laten bellen heeft hij nog woorden met de vk omdat hij dacht dat ze weer aankwam met het zijn de oefen weeen maar het was een mis comminicatie ook gelijk mijn moeder gebeld die kwam er ook gelijk aan.
20:30 verloskundige komt binnen 5 min later mijn moeder.
murat ondertussen ook zijn moeder gebeld en die was ook onderweg.
20:40 vk toucheerd mij en ik heb 5 cm ontsluiting.
nou de vk kreeg alweer een telefoontje dat er ook nog iemand anders was waar ze moest gaan kijken dus om 20:50 toucheerd ze nog een keer zat ik op 6 1/2 cm ontsluiting.Dus de vk heeft maar iemand anders naar de gene van het telefoontje laten gaan want het ging iets te snel bij mij 21:30 begonnen mijn moeder en mijn schoonmoeder spulletjes klaar te leggen en de vk hield mij in de gaten.
tussen de weeen door nog maar ff peukkie gerookt en om 22:40 moest ik naar de wc ( dacht ik ) om te plassen en het lukte maar niet dus ik denk ff wat drukken kan straks moeilijk plassen en een kind op de wereld zetten tegelijk toch.
en ik druk en er komt me een lading vloeistof uit, dus de vk roept mij om te vragen of het gelukt is en ik roep terug nou ik denk niet dat wat er net uitkwam dat dat urine was ik hoorde eerst iets knappen en nu moet ik poepen.
Nou zegt de verloskundige kom maar gelijk op bed liggen dan, dan zal ik ff kijken en ja hoor ik had 10 cm ontsluiting en pers drang.
het enige wat de vk daarna nog tegen me zei was als je drang krijgt moet je persen en om 23:01 16 min na dat mijn vliezen braken had ik onze prachtige zoon op mijn buik liggen.

Mijn bevalling heeft in totaal vanaf begin weeen tot ik mijn zoon op mijn buik had liggen 4 uur en 1 minuut geduurt.

en het mooie van mijn bevalling vond ik dat ik alles op eigen kracht heb gedaan in onze eigen slaapkamer en zonder bemoeienis van de verloskundige.Ik heb geen curses gevolgd of zwangerschapgym.

Jason is nu bijna 3 jaar oud en het gaat perfect met hem.
hij is onze mooie stoere Kerel