Hallo allemaal!!
Ik ben nieuw hier…Alles ging goed met mijn zoontje tot 3 weken geleden…Pepijn is 6 maanden en hij gaat sinds 3 weken een dag per week naar de creche… naast dat hij daar verkouden geworden( soort bronchitus wat hij nu nog heeft) wil hij nu absoluut niet meer alleen spelen. Alles is goed, als ik maar bij hem ben…Als ik m in de box of op kleed grond leg is het binnen 10 sec.krijsen en als ik m oppak is het over!!
Afgelopen week had hij op de creche de hele middag gehuild en nu doet hij thuis dus hetzelfde als ik niet in de buurt ben. Verder slaapt hij prima, dus dat is het niet. Gewoon echt niet alleen spelen…erg lastig want dat huis moet ook aan kant Ik weet niet wat ik hier aan kan doen…Hebben mensen hier ervaring mee en wat kan ik doen?
Mijn zoontje van 6 maanden helemaal van slag
6 maanden: hij zit middenin een ontwikkelingssprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Als je dat boek niet hebt, leen het bij de bieb of koop het, want het scheelt je de komende 2 jaar heel wat onrust en onzekerheid. Hij gaat namelijk nog meer van die periodes krijgen waarin je niks snapt van zijn gedrag dat ineens verandert.
Groetekes, Sje
Dank jullie…ja ik heb het boek…maar dacht…het duurt nu zo lang!!
Het probleem is ook dat ik vlieg…dus misschien is hij daarom ook extra angstig. Ik ben soms een paar dagen weg…Maar dat is eigenlijk maar zo’n 4 dagen per maand, voor de rest ben ik thuis en gaat hij 1 dag pw naar de creche. Vind het ook zo vervelend voor de leidsters in de creche…ze krijgen m niet getroost.
Toch heeft hij dat alleen spelen nooit echt goed gedaan…dus hebben jullie nog tips om iig aan dat alleen spelen iets te doen…
Groetjes Esther
Het ene kind kan zich goed alleen vermaken en het andere minder. Afwisseling is het enige wat ik kan bedenken. En soms zal hij eraan moeten wennen dat mama eventjes geen tijd voor hem heeft. Maar je zult zien, als hij uit de sprong komt zal het al een stuk beter gaan. Ook met alleen spelen wellicht.
Groetjes!
De 6 maandensprong is de sprong van de relaties. Hierin komt ineens het besef dat je weg kan gaan, dat je een ruimte verlaten kan, alleen is de realisatie dat je niet meer terug komt er nog niet. Spelletjes als kiekeboe en zo helpen hier goed tegen. En ja hij duurt lang en gaat in fases. Morgan was ook drie weken terug niet te gnieten en toen weer wel tot vorige week toen was ze weer vervelend, Ook op de creche en daar is de ze muppet van de groep zeg maar. Komt wel goed het is alleen even lastig.
Groetjes,
Michèle

ik heb hier niks meer aan toe te voegen
rico is nu ook ermee bezig, en dat jammeren als ik weg loop deed ie al met de vorige sprong maar goed elk kind is anders.
Meiden…super bedankt allemaal!! Was vandaag bij consultatie buro en zij zeiden ook dat t z’n leeftijd was en dat t duidelijk aandacht is…want als ik m oppak dan is het over. De arts zei dat ik hem moest laten huilen of overal bijzetten in wipper of op grond. Verder zat hij weer iedereen te versieren daar…met zijn gulle lach…dus denk ook dat ze daar niet begrijpen hoe vervelend hij soms is,haha…
Ik houd vol en hoop dat hij snel uit die sprong is…
Groeten Esther
ja dat heb ik ook vaak. Dan is hij thuis heel druk geweest of vervelend en dan zijn we op het KDV of CB of wat dan ook en dan is hij vrolijk en rustig, haha net of ze het weten dat ze ergens anders zijn. Of ze willen mama gewoon een beetje pesten
Ha ha ha zet mijn dame nou niet in een ruimte met mannen want ze weet niet waar ze kijken moet. Ze begint nu ook standaard de dag op het kdv met een dikke zoen van haar vriendje
Groetjes,
Michèle

Haar vriendje is 19 maanden (ja mamma heeft ze ook liever wat ouder )
En dan voordat ik haar uit de wagen haal zeg ik altijd Sem waar is Morgan en dan holt naar der wagen en dan krijgt ze een dikke kus. Alleen slaapt ze meestal dan dus het is een mega sjago doonroosje
Groetjes,
Michèle