Mijn zoontje van 5 en halve maand spuugt steets

he hallo
mijn zoontje spuugt steets elke beweging die hij maakt spuugt hij
hij loop al bij kinder arst wegens zijn lucht wegen problemen hij heeft al 4 keer in het ziekenhuis gelegen wegen s benauwdhijds aan valen en staat nog onder strenge controle en blijft ie verlopig ook wel
en hij heeft voorkeushouding hij binne 2 weken een helmpje wand linker kant is helemaal plaat en wil niet uit zich zelf meer goed trekken dus hij maakt al wat mee over zijn 5 maandjes
en ben dinsdag bij kinderarts geweest ik zijd at ie steets spuugde dat zou hij nu ff in de gaten houden en ik ben wel is benieuwt als 1 van jullie dit ook heeft mee gemaakt!! ik heb ookal vanaaf dat dylan 3 weken was omeo gebruikt ben er nu twee weken mee gestopt wand het hielp ook niet!! dus d8 hou ik daar ook maar weer mee op als het niet helpt!!!
k hoop op wat reacties groetjes trotse mama van bareld en dylan

ach wat sneu zeg … en dan al zoveel op zo’n jonge leeftijd…

tegen spugen helpt nutriton heel goed…(hier tenminste wel) … het is een oranje verpakking… (kijk evt even op google) je kan het bij kruidvat en andere drogisten zo kopen (misschien ook wel in supermarkt) NUTRITON dus geen nutrilon!

sterkte

he hallo bedankt voor reatie
dat zelfde spul zit ook in omneo
en ze raade mij ook aan om te stoppen met omneo wegens omdat zijn ontlasting ook niet meer goed wou johannesbroodpitmeel gaat op een geven moment aferechts werken dat had ik me de oudtste ook en de kinderartsmerkte dat ook vakker met johannesbroodpitmeel!!
maar ik bven er net mee gestopt dus en durf het niet meer aan maar in iedergeval bedankt
groetjes trotse mama van bareld en dylan

Eh in Omneo zit GEEN Johannespitten meel. Kijk maar op de verpakking, zoek het maar op de site van nutrilon op het zit er niet in. Dat wilde ze ons op het CB ook laten geloven omdat Morgan ook steeds bleef spugen. Nutriton is Johannespittenmeel en dat kun je door gewone voeding doen of anders Nutrilon A.R. (Anti Reflux) kopen. Daar zit WEL Johannespittenmeel in. Morgan kreeg met Omneo alleen maar meer last van spugen en ze kreeg ontzettende spuitluiers. En geloof me al je kind al spuugd dan zijn spuitluiers niet bevoordelijk voor het vochtgehalte. Omneo is alleen maar dikker gemaakt zodat ze langzamger drinken, maar het dikt niet in in de maag waardoor het langer beneden blijft. Morgan zit er nu zo’n vier weken op (op AR) en het gaat perfect. Tuurlijk ze moet niet gaan fitnissen na het eten dan komt er eten omhoog, maar ja niemand mag sporten na het eten. Dus stop met die omneo als het gaat om het spugen en stap over op Nutriton of AR want je hebt alleen je kleine er maar mee. Oh ja Omneo is ook lichtverteerbaar dus Morgan had ook steeds honger.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

op het pak van mij staat johannesproodpitmeel heb hen hier voor miju
en nutriton heb ik de eerste 3 weken ook wel geprobeert helpt niet bedankt in iedergevalbij hem stopt het poepen van omeo enzo ik blij f maar gewoon op de normale voeding dus moet maar ff zien wand hij spuugt nietbij fruithapjes of groewnte hapjes
ze radden juist mnij aan om van voor honerige babys aaf te gaan daar niet nog steets zo,n honger van ben ik op omneo geggaan en zijn hongerige gvoel was weg en hij sproeit niet maar het zit bij hem vast het poepen en ben al een week van omeo

Gewijzigd door - Trotse Mama19 op 21 Nov 2008 14:02:43

Hoi,

Ik zelf gebruikt voor Jony Frico Comfort, zij spuugde ook zo vreselijk erg.
Misschien dat dat een idee is.
En als hij elke x zo verstopt is kan je misschien een thee lepeltje olie (sla olie bijvoorbeeld) door de fles doen.
En anders een recept bij je huisarts vragen voor lactulose dit is een soort drankje kan je ook door de fles doen.

Groetjes Cora

Niet om het beter te weten, maar dit komt van de site van nutrilon (www.nutrilon.nl):

Er bestaan drie typische babykwaaltjes, waar veel baby’s last van hebben: krampjes, een moeizame ontlasting en licht spugen (wat meestal een mondje voeding teruggeven wordt genoemd). Niets ernstigs, maar vooral lastig en vervelend voor je baby en jou. Deze kwaaltjes worden veroorzaakt doordat bij de geboorte het maagdarmkanaal van je baby nog niet volgroeid is. Nutrilon Omneo 2 helpt bij deze veel voorkomende spijsverteringsproblemen en geeft daarmee rust voor je baby en dus ook voor jou. Vraag aan je huisarts of op het consultatiebureau of overstappen op de dieetvoeding Nutrilon Omneo voor jouw baby een goed idee is. Is er sprake van hévig spugen, dan krijgt je kind waarschijnlijk Nutrilon A.R. voorgeschreven.

Nutrilon Omneo is speciaal samengesteld voor een betere spijsvertering en zachte ontlasting.
Rustig drinken is een belangrijke voorwaarde om licht spugen, te voorkomen. Door de speciale samenstelling is Nutrilon Omneo 2 wat dikker, waardoor je baby vanzelf rustiger drinkt en de voeding minder makkelijk terug omhoog komt. Je baby zal tevens minder lucht binnenkrijgen, waardoor krampjes minder worden. De gepatenteerde mix van prebiotische vezels, IMMUNOFORTIS, zorgt voor een zachtere ontlasting en versterkt op natuurlijke wijze het immuunsysteem van je baby. Wetenschappelijk bewezen!

Op mijn pak van Omneo wat ik nog had staan staat namelijk heel duidelijk dat er GEEN johannespittenmeel in zit.

Groetjes,

Michèle

Goh… heb je al eens geïnformeerd bij een ostheopaat? Artsen zijn er geen voorstander van (omdat er nooit concrete testen zijn geweest omdat mini baby’s niet als proefkonijn mogen dienen).
Maar zoals jij omschrijft met die voorkeurshouding en dat spugen… Dan denk ik “kiss-syndroom”. Maar goed… ik ben geen expert, maar die kan allicht even kijken of er wat dwars zit zonder dat er iets gedaan hoeft te worden.

Gr. Marla

hey hallo
mm k heb ff geken idd wel wat dingetjes die der bij staan die me kent voorkomen
maar moet ik me nu zorgen hgaan maken!!
of moet ik het gewoon aan de kinderarts overlaten!!
en die afwachten

Morgan heeft Kiss. Wij hadden al een paar keer bij het cb aangegeven dat er iets niet goed zat bij haar. Zij hebben ons wel doorgestuurd naar de fysio omdat ze zo onrustig was. Maar ook pas na dreigen om naar de huisarts te gaan. Zijn we ook wel geweest en die constateerde dat ze wel aardig stijf was voor een baby. Ze loopt nu onder behandeling bij de fysio en de manueeltherapeut en het gaat al en stuk beter. Ze slaapt zelfs weer zonder uren brullen in haar eigen bedje en ze is een stuk vrolijker (afgezien van een sprongetje nu).

Morgan had ook een voorkeurshouding alleen niet naar een kant met de wang maar met haar oor naar haar schouder. Bij haar dus nog geen afvlakking. Ik had ook steeds problemen met aan en uitkleden, ze lag steeds te slikken en ze huilde in haar slaap en bij het wakker worden. In haar eigen bed kreeg ik haar niet eens meer alleen nog maar in de woonkamer of bij ons op de kamer en dan alleen maar in haar wagenmandje. Ze bleef ook steeds opgeven, vandaar dat ik dat zei van de Omneo en de AR. Zij heeft ook Omneo gekregen en het werd een ramp. Meer huilen, krampjes, spuitluiers en ontzettende honger en ze bleef spugen. Met die AR is het eigenlijk helemaal over. Tuurlijk geeft ze net na de voeding nog wel eens een mondje terug, en zelfs dat is zeldzaam nu.

Maar kaart het aan bij de ka. Je hoeft niet eens naar kiss te verwijzen maar geef aan dat je het idee hebt dat er in de nek iets niet goed zit. Niet iedere arts erkent Kiss. Enne anders gewoon een afspraak maken bij de osteopaat of kinderfysio. Dat kan ook via het cb, die werken vaak nauw met elkaar samen.

Groetjes,

Michèle

hey hallo
hij heeft niks met zijn nek geloof ik
hij huilt ook nooit ja alleen als ie honger heeft hij slaapr prima!!!
en hij loopt al bijna 3 maanden bij de fysio voor de vfoorkeushouding
dan was haar vast al ieys op gevalen!!! toch?

Dat is alleen maar mooi. Enne ja lijkt mij wel dat haar iets opgevallen zou zijn dan.

Groetjes,

Michèle

Nou weet niet hoor, niet ieder fysio is daar op gespitst. En kinderartsen erkennen Kiss of Osteopaten niet.
Dit is iets wat je op eigen initiatief moet doen. Zelf bellen met een chiropractor of osteopaat dus. Al is 't maar voor een introductie afspraak, of gewoon om te kijken of er überhaupt iets is.
Zelf kunnen wij niet in 't nekje voelen of er iets mis is. Daar zijn die chiropractors en osteopaten op getraind.
Vraag wel ff na (áls je 't gaat doen) bij je ziektenkostenverzekeraar of zij 't vergoeden. Meestal wel, als ze maar bij een overkoepelende organisatie aangesloten zijn, soort van keurmerk zeg maar.