Ik herken je onzekerheid in zoverre dat ik ook wel eens onzeker ben geweest en soms nog over het praten van mijn zoontje, die volgende week 2 jaar wordt.
Ik moet wel zeggen dat mijn zoontje steeds beter en meer gaat praten. Hij weet al best veel woordjes, en kan inmiddels zelfs sommige Sint-liedjes afmaken ( dan zing ik een regel en laat het laatste woord weg en dat weet hij dan )
Maar goed, hij praat veel losse woordjes en niet echt zinnen, soms komt er een 2 woord zin uit. In mijn omgeving ken ik ook kindjes die al veel beter praten dan mijn zoontje en daardoor raakte ik onzeker. Maar inmiddels ben ik er van overtuigd dat ieder kind zich in zijn eigen tempo en op zijn eigen manier ontwikkelt. Natuurlijk is het goed om alert te zijn op zaken als gehoor en dergelijke. Maar je verteld dat je zoontje wel alles begrijpt, voert hij ook opdrachten goed uit?
Op zich vind ik 2,3 jaar nog jong, waarom maakt de logopediste zich GROTE zorgen? Het kan toch nog gewoon komen? Ik hoor ook wel eens van kindjes die pas met 3 echt gaan kletsen.
Vaak is het zo dat als kind snel loopt, het praten wat later is, of omgekeerd. Dat was in elk geval bij mijn zoontje wel zo.
Groetjes Christa
Groetjes van Christa