Mijn zoon volgende week begint met zwemles! UPDATE

Oefff, dat is spannend!!!

Vorig jaar heb ik zoonlief opgegeven voor zwemles, niet bij het reguliere zwembad, maar bij de zwemschool omdat ik daar hogere verwachtingen van heb voor hem.
Maar daar was een flinke wachtlijst van een jaar en 3 maanden!!!

Hij zou dus in september dit jaar mogen beginnen, maar nu kregen we gisteravond opeens een mailtje dat een andere groep eerder klaar was, en hij volgende week donderdag al mag beginnen!

Wow dat gaat wel opeens heel snel
Hij heeft er zelf erg veel zin in, maar mama ziet toch nog wel beren op de weg hoor… pfffff
Ben wel heel erg benieuwd hoe hij het gaat doen, én of hij het volhoud…
Is wel 2x per week een behoorlijk intensieve les… en dat na een lange schooldag.

Maar als het allemaal goedgaat, heeft hij binnen een jaar zijn ABC!

Gewijzigd door - Suzsje op 08 Dec 2011 22:15:24

Oh spannend en wel fijn dat je zoon op zich possitief is. Succes met je beren

Groetjes,

Michèle

Spannend en leuk! Succes voor de kleine man.

Groetekes, Sje

Ja onwijs super!!

Ik moet de mijne nog inschrijven en gauw ook!
ik vond zwemles altijd zo leuk!! Jammer dat ik mijn diploma’s al heb… hihihi…

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Spannend, kan ik me indenken hoor. Succes voor hem én jou!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ooehh wat spannend!! echt heel leuk ook trouwens! komt vast goed, wat leuk zeg!

binnen 1 jaar A, B en C vind ik wel heel erg snel joh, zelfs voor 2 x per week.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Jah… dat dacht ik eerst ook Zelf heb ik 3 jaar over alleen mijn A diploma gedaan!
(overigens kwam dat door het chloor waar ik last van had, en daardoor niet genoeg adem om een volledige baan te zwemmen).

Maar in principe haalt iedereen het, tenzij natuurlijk als het kind bijv. door een bepaalde stoornis het echt niet kan -vandaar de beren op de weg die ik zie het is natuurlijk maar afwachten hoe het klikt met de zwemjuf en de andere kindjes… zwemmen op een andere manier dan hij gewend is (bandjes) etc.

Voordelen zijn wel, en daarom heb ik ook voor deze zwemschool gekozen:

• ze hebben áltijd dezelfde leerkracht, dus als deze bijv. ziek is schuift de les gewoon op, en hebben ze niet een vervanger.
  • max. 6 kinderen per groepje
  • verwarmd bad
  • ze zwemmen altijd in het zelfde bad, dus niet eerst in het pierebad en als het dan een beetje beter gaat in het diepe, waardoor ze weer helemaal moeten omschakelen
  • Ze leren zwemmen in een drijfpak ipv allerlei andere drijvers, of in het ondiepe water waar je kan smokkelen op de bodem

Zaterdag krijgt ie een rondleiding. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn, maar pappa gaat mee

Wauw!! Het gaat écht super goed met zwemmen!
Ik ben zo trots

Hij zit in een groepje met 5 meiden en is écht een uitslover! Zit meer met zn neus onder water dan dr boven… en heeft natuurlijk meteen alweer een vriendinnetje waar ie altijd naast wil zitten. (En heeel toevallig ook dezelfde naam als de 2 meiden waar ie op school altijd naar toe trekt: Luna! Pff… da’s nummer 7 die we kennen )

Gisteren hebben ze voor het eerst ook zonder drijfpakje geoefend, dat was voor mij even een heel spannend moment: zou hij in paniek raken?
Thuis had ie namelijk maandag in het zwembadje in de tuin gespeeld, zo’n 20 cm water en hij wilde persé zn bandjes aan. Durfde niet zonder!
Maar tot mijn grote verbazing deed ie braaf zn drijfpak uit en zwom gewoon naar de juf toe

Vandaag bij oma in het zwembad (kan ie net niet staan) nog eens geoefend en hij doet het gewoon! Mits je er bij staat natuurlijk. Maar anders mag hij het uiteraard ook nog niet zonder bandjes.

Goed zeg, dat gaat snel. Voor je het weet heeft 'ie alle diploma’s die er te halen zijn

Groetjes,
M

Lilypie Fourth Birthday tickers

wow wat goeed zeg!!! ga zo door mannetje!

Wauw, wat lekker zeg!

Liefs, Anne

Hihi, even deze terug naar boven
Ik ben zo trots!!!

Deze topic heb ik in Juni gestart, en was toen zo bang dat t niks zou worden, dat ie in paniek zou raken, de zwemslagen niet onder de knie zou krijgen etc…

En vanmiddag, nog maar een half jaartje verder dus en hij kreeg vanmiddag een briefje mee, dat hij volgende week zaterdag mag afzwemmen voor zijn A diploma!!!

B en C schijnen daarna gemiddeld maar een week of 6 te duren, dus als hij zo doorgaat heeft 'ie over 3 maanden, na totaal 9 maanden zwemles A B en C

Nu heeft ie sinds september ook nog schoolzwemmen, dus zwemt totaal 3x per week, en met super goed resultaat dus
Hij heeft nu al bedacht dat ie hierna wil gaan reddingszwemmen.

Ehhhhh… daar komen we nog op terug

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Wat fijn Suszje dat hij mag afzwemmen, en wat snel!
hier onze oudste nu in februari een jaar bezig maar het gaat hier nog niet zo snel.
hij heeft inmiddels 2x pw zwemles, omdat hij niet mee kon komen met de rest…

gaat op en af, ach wezien het wel.
groetjes!

Wat goed van hem, fijn als ze je zo kunnen verrassen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

@Mama van 2 kids, ik heb ook bewust gekozen voor 2x per week les (en met de schoolzwem erbij dus 3x, maar dat heb ik me eigenlijk niet eens gerealiseerd toen ik hem opgaf)
Omdat ik vermoed dat 1x per week gewoon te weinig is, dan zit er eigenlijk teveel tijd tussen en moeten ze steeds meer opgefrist worden.

Hoop dat t bij jouw zoon ook straks wat beter gaat!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)