Mijn zoon raakt in trance, voordat hij slaapt


#1

Vanaf 12 maanden ongeveer raakt mijn zoontje steeds in een soort trance, voordat hij in slaap valt.
Hij heeft zijn ogen dan wijd open en is heel blij. Het lijkt of het heel leuk is wat hij ziet.
Ondertussen schokt hij met heel zijn lichaam of maakt hij hele sierlijke bewegingen met zijn armen.
Hij is nu ruim 3 en doet het nu ook als hij ontspant op de bank. Pas heb ik het gefilmd en duurde het zeker 10 minuten. Als hij merkt dat ik het ziet, dan voelt hij zich betrapt.
Als hij 's avonds een melatonine tabletje krijgt, dan heeft hij het niet.
Omdat hij verder helemaal gezond is, ben ik er nog nooit mee naar de arts gegaan. Op internet kan ik er weinig over vinden, vandaar mijn vraag of er mensen zijn die dit herkennen?

Groetjes, EMJÉ


#2

nee niet herkenbaar en nooit van gehoord.
Mag ik eens vragen slaapt hij slecht in dat je melatonine geeft aan hem?
Hier gaf ik kindival en daar deden ze het prima mee. Met melatonine heb ik geen ervaringen met jonge kids.
Heb je wel eens over nagedacht een slaapcentra. te benaderen voor dit misschien hebben die een verklaring.

Groetjes,


#3

Ik herken het helemaal niet, heb er zelfs nog nooit van gehoord. Lijkt me wel heel raar en bizar om mee te maken als je zoontje zo doet. Ik zou je filmpje toch eens laten zien aan de huisarts of het CB. Wellicht dat zij hier ervaring mee hebben.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#4

Ik ken het ook niet. Wel dat jasper b.v. helemaal in zn eigen gedachten wereldje kan zitten of in trance naar de tv kijkt en niets meer opmerkt van wat er om hem heen gebeurd, maar dat is toch wat anders dan jij omschrijft. Hij heeft wel eens dat het lijkt alsof ie wakker is geworden, met zn ogen open in bed zit en ook wel met me praat maar dan eigenlijk gewoon nog slaapt.

Wat ik wel bijzonder vind is dat je omschrijft dat hij zich ‘betrapt’ voelt als hij opmerkt dat je naar m zit te kijken, dat zou betekenen dat het iets is waar hij zich wel bewust van is…

Ik zou overigens melatonine niet zomaar zonder overleg met een arts gaan geven aan kinderen. Je lichaam maakt van nature zelf melatonine aan, dat zou bij je zoontje ook het geval moeten zijn. Pas wanneer er sprake is van ernstige slaapproblemen zou je kunnen overwegen hier iets voor te geven en dan is melatonine wel een vriendelijk middel omdat het een lichaamseigen stofje is en op die manier dus heel vriendelijk het tekort aan melatonine aanvult. Maar ik zou dat toch altijd even afstemmen met de huisarts.

Ben wel benieuwd of je wat meer duidelijkheid krijgt over de soort trance…
Groetjes Carolien.