Pff storm! Niet alleen buiten ook binnen in het hoofd van zoonlief.
Hij was me toch een partij druk vanavond na het eten… Dus ik dacht al, dat wordt niks om die zo naar bed te brengen!
Dus… eerst een spelletje gedaan aan tafel, hielp niet. Buiten even getennist, hielp niet…
Dus ik dacht: we gaan even een rondje lopen/rennen om te ‘onthyperen’. Nu wonen wij in de polder, dus willen we echt een rondje lopen ben je toch al snel 3-4km onderweg.
Bij hem zijn het er overigens 7 geworden: als ik 4 meter vooruit liep, liep hij er 2 vooruit, 1 achteruit en dan weer 3 vooruit
Onderweg hadden we dus een gesprek over ‘hypertjes’ hij vertelde dat er 100 hypertjes in zijn hoofd wonen, blauwe wezentjes met 1 oog, die door zijn ogen meekijken en hem laten rennen en druk doen.
Maar na een tijdje lopen vielen er steeds meer hypertjes in slaap, totdat hij alleen nog maar ‘rustig’ kon lopen.
Hihihi hij had de grootste lol dat ie mij zo kon foppen en dat ik erin geloofde Bij thuiskomst heeft ie er zelfs 1 voor me getekend:
Nou wonen er natuurlijk niet echt blauwe wezentjes in zijn hoofd tenminste… dat denk ik
maar ik denk wel dat het zo een beetje voor hem werkt… dat hij soms wel druk MOET zijn omdat ie het gewoon niet tegen kan houden. De hypertjes die aan het werk zijn dus.
Na het lopen is ie overigens heel braaf naar bedje gegaan. Maar ligt nog wel te lezen nu.