Mijn zoon 14mnd wil niet dat ik wegga

Sebbe, mijn zoontje van 14 maanden, wil niet dat ik bij hem wegloop de laatste 5 dagen.
Ik word er erg onrustig van en pak hem soms op en neem hem dan maar mee naar de gang om bijvoorbeeld post op te halen.
Ik weet ergens dat dat niet goed is, dan werk je het natuurlijk in de hand.
Hij huilt veel en staat de hel dag aan mijn broek te trekken…
Wie weet hoe ik hier mee om moet gaan?
Is dit een fase?

Groetjes Jois

Hoi Jois
Welkom op ikkeben. Mijn dochter 15maanden heeft dat nu ook maar in mijn geval denk ik dat het met mijn verhuizing te maken heeft van afgelopen week. Voorheen had ze dat veel minder erg als nu. Ik ben weer kiekeboe spelletjes aan het doen en verstoppertje. Wanneer ik naar het toilet moet zet ik haar in de box en gaat ze heel hard huilen. Maar ja ik moet ook mijn ding doen dus dan huilt ze maar. Ondertussen als ik uit het zicht ben blijf ik wel tegen haar praten en contact maken. Ik vraag me ook vaak af of ze me niet aan het uitproberen is want ze wil het liefst overal mee naar toe gedragen worden en is ontzettend nieuwsgierig. Haar mee naar het toilet, post halen of boven wat pakken meenemen vind ik toch wat ver gaan. Ik dacht deze fase achter de rug te hebben maar het is weer begonnen weet niet of dit weer bij de leeftijd hoort. Ook voordat ik weg ga probeer ik haar af te leiden met speelgoed maar dat lukt niet altijd. Ik hoop dat ze snel weer er wel tegenkan als ik uit het zicht ben. Ik vind het zielig om haar zo te laten huilen maar soms heb ik geen keus. Met koken zet ik haar in de kinderstoel bij me met lepels een bakje en gaat ze ook roeren. Overal waar ik haar mee wil naar toe nemen neem ik haar ook mee. Ik moet ook soms weg kunnen gaan anders leert ze nooit op me te vertrouwen dat ik ook weer terug kom. groetjes chantal

Chantal

oja hier ook hoor.
ik doe ook veel kiekeboe spelletjes.
Dit hefft ze echter met periodes.
Soms zet ik ze even in de box en dan is het paniek als ik weg loop, maar als ze me even niet ziet speelt ze vrolijk verder!
Zo gauw ik me weer laat zien is het weer paniek.
ach gaat wel weer over.

gr gytha

Hoi hoi

Jens heeft dat ook heel erg gehad hoor, soms nog met vlagen. Wat ik nu doe, is hem vertellen dat we samen bijv. de post gaan halen uit de gang. Dan mag hij de post van de mat pakken en naar de kamer brengen of aan mama geven. En zo verder. Samen de was in de machine doen, samen opruimen, samen samen samen… Je wordt er af en toe griebelig van, maar zo blijft ie wel rustiger.

Mama van Jens 27-12-2006

Hoi dames,

Ik ben nieuw op de site, mama van Claire, bijna 2 jaar.
Ik herken vele verhalen en kom steeds hetzelfde goede advies (negeren en consequent zijn) tegen. Echter graag wil ik delen in mijn en jullie ervararingen.

Claire heeft hetzelfe gehad, huilen als ik (zeker mijn man, ze is een papa’s meisje, papa in de buurt, mama uit het zicht…) op die leeftijd van 10-14 maanden wegging, als was het maar even. Wat ik deed was uitleggen wat ik ging doen, dat ik zo weer terug was, zeggen tot zo, terwijl ik wegging tegen haar blijven praten, en weer begroeten als ik terug kwam. Na enige tijd werd het een stuk minder en ging zelfs over. Ze wist dat mama terug kwam en hoorde me de gehele tijd.

Het gedrag is teruggekomen toen ze zo’n 18 maanden was (en nu nog) als ze bij papa is en en mama loopt zomaar weg (bijvoorbeeld naar een andere winkel), dan moet ze even brullen, ze mist me ineens. Ik leg uit dat ik erven ergens naar toe ga, zeg dag en het is goed bij haar. Ik heb hier een zelfstandig meisje door gekregen. Ik nam haan niet overal mee naar toe, ik heb kindjes gezien, welke mama’s dit continue deden, deze kindjes kleven aan mama’s been en ze kan geen stap zonder ze doen! Let wel het verschilt per kindje!

Hoi hoi,

Ik heb dit probleem zodra ik hem in bed neerleg voor de nacht. Het ging allemaal hardstikke goed. Hij heeft het hiervoor al 2 keer geprobeerd, alleen ging dat snel over. Maar nu duurt het al bijna een week dat hij gilt zodra ik de kamer uit ga. En dit kan wel 30 min duren. Na de 2de keer duurt het ongeveer 5 minuten voordat hij uiteindelijk opgeeft. eerst ga ik na 15 min kijken, leg hem neer en vertel hem zachtjes dat het bedtijd is. Als hij dan nog huilt dan kom ik na 10 min en zeg ik niks tegen hem en leg ik hem gewoon weer neer. Dan na 5 min is het meestal afgelopen.

Hoelang kan dit duren als ik vragen mag?

Groetekes!