Mijn twee bevallingen

Op 5 juli 2003 werd ik wakker met rugpijn..maar ik dacht, ach dat heb ik wel vaker

Het kwam nog niet in me op dat ik de dag daarop was uitgerekend.

Na me lekker te hebben gedouchet en aangekleed bennen we nog even naar de stad geweest,  daar ff wat gegeten en wat gewinkeld...toen ik merkte dat ik steeds wat meer rugpijn had en dan later weer, dus ik zei tegen Robin dat ik dacht dat de weeen begonnen waren..Die wilde meteen rechtsomkeert maken, maar dat wilde ik nog niet want het was nog goed te doen

de hele dag heb ik lichte ween gehad en pas snachts begon het goed door te zetten envertrokken we om 4 uur naar het ziekenhuis, poee wat een ramp met weeen in de auto.  Anfernee bleef hangen tijdens de persweeen, ik heb daar anderhalf uur over gedaan, toen zei ik: ik stop ermee en kon gewoon het gevoel uitschakelen, dat was heel maf.

mijn verloskundige zei boos tegen me, jij stopt helemaal niet je perst nog 1x! en toen zette ze een knip en viel Anfernee er als het ware uit...en nog steeds begrijp ik niet dat ze dat niet een half uurtje eerder kon doen.  maar ohhhh wat was ik blij dat ik hem in m'n armen had zeg!

Mijn ventje woog 3730 gram en was 50 cm

Bij Yuna liep het helemaal anders.

Ik was al 6 dagen overtijd, en de hele dag al onrustig, snachts om 4 uur braken spontaan mijn vliezen.  bed nat...   ik kon van de spanning niet meer slapen en liet Robin nog rustig liggen.    Ik belde mijn moeder die haar telefoon snachts aan zou laten staan en die was ook nog wakker omdat ze een gevoel had dat er van slapen weinig terecht zou komen, en ze had gelijk... een kwartier later begonnen mijn weeen.. Ik kon ze goed opvangen, heb zelfs om 7 uur nog Anfernee aangekleed, en gezorgd dat hij met oma meekon.. Dit keer zou ik thuis bevallen..

Om 8 uur ging het heel snel en besloten we de verloskundige te bellen..die kwam er meteen aan

nadat ze gekeken had besloot ze meteen te blijven en dat was maar goed ook.. ik ging nog ff onder de douche staan om het nog te laten vlotten maar dat was niet nodig geweest, na 2 min wilde ik eronder vandaan want ik voelde  de beeb al zakken, ik mocht liggen gaan en meteen persen.

Om 9 uur is Yuna geboren, binnen 5 uurtjes, het was een superbevalling!

Yuna woog 3420 gram en was ook 50 cm lang.