Mijn schoonmoeder is goed ziek!

Ja ze heeft een hele hoge bloedruk en diabetes daarnaast neemt ze d’r medicatie niet in (alleen als ze last heeft ) en eet ze niets meer, ze is depressief en zegt dat het allemaal niet meer hoeft van d’r! Ze komt uit 1940 dus best van de oude stempel, maar word er een beetje moe van!

Kan ik me voorstellen. Wat zegt je man?

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

och jee ja ik snap dat je daar niet goed tegen kunt. medicatie moet je standaard innemen en niet wanneer je er last van hebt…
ik ben ook wel benieuwd wat je man hiervan zegt en wat zegt hij hierover tegenover haar?

Ik weet niet wat de levensstandaard is on Malawi, maar hoe reageerd C er inderdaad op?

Groetjes,

Michèle

Tja kijk het mensje is oud, maar ookal is je moeder oud je wil haar toch zo lang mogelijk bij je hebben.

Mijn man is heel boos geweest op zijn moeder vooral toen hij hoorde dat ze haar medicatie niet innam zoals de dokter gezegd had en ook maaltijden oversloeg.

Ze heeft allemaal smoesjes, ik denk dat ze klaar is met het leven. 14 jaar geleden verloor ze haar man (waar ze overigens helemaal gek op was, vreemd omdat ik hoorde dat hij haar geregeld in elkaar sloeg!)

Nu heeft haar jongste zoon (die als enige bij haar woont) schizofrenie (niet gediagnostiseerd hoor, want hier denken ze dat het hekserij is) maar hij heeft alle signalen (ik heb een tijdje in de GGZ gewerkt) hij krijgt berichten uit de TV, hij hoort dingen die er niet zijn, hij is ontzettend afwezig en teruggetrokken, en de politie heeft hem al een aantal keer in verwarde toestand aangetroffen, hij rookt veel canabis en drinkt alcohol, om het allemaal maar niet te horen, heel zielig dus voor de moeder van mijn man.

Ik heb haar gisteren meegenomen naar een bevriende arts die alles nog eens met haar heeft doorgenomen, ze heeft beloofd dat ze de komende 2 weken alles inneemt zoals voorgeschreven en ook gaat eten, dan gaan we proberen dat ze niet aan de insuline hoeft, want zoals het er uit ziet zit dat er misschien in en dat wil ze absoluut niet!

Ach wat triest zeg, zo te horen is het voor haar inderdaad klaar. Ik hoop overigens wel dat landen als Malawi eens met hun tijd mee gaan en mensen zoals je zwager als ziek gaan zien en ook echt gaan behandelen als patient ipv te denken dat het het werk is van geesten, demonen en hekserij.

Groetjes,

Michèle

Michele; helaas denk ik dat het altijd zo zal blijven, met die hekserij, zelfs artsen geloven er in!

Vervelende situatie zeg.

Hoop dat ze nu naar de arts gaat luisteren en wel haar eten en medicatie in gaat nemen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers